Ukrainan konflikti/sota

Mitä mieltä olette tulitauko puheista?
Jenkit, ryssät, suomi ja monet länsimaat puhuvat johtajiensa suulla, että tulitauko pitää saada.

Minä en ole tässä tilanteessa tulitauon kannalla. Terroristit ja venäläisjoukot pitää tuhota tai ajaa Venäjälle. Venäjä vaan hämää länsimaita tulitaukovaatimuksilla. Venäjä on terroristeja tukeva ja sotaa käyvä hyökkäävä osapuoli tuolla. Venäjän puheet tulitauosta on niin läpinäkyvää huijausta kuin olla voi. Sitäkään ei tietysti lännessä tajua kuin 3,6% ihmisistä...
 
Mitä varten muuten Twitter ja Facebook on tehty muuta kuin tiedustelua varten? Ja kaikki älykännykät ? Näiden avulla harrastetaan kaupallista ja sotillaallista vakoilua. Ei ihme että Zuckerberg ui rahoissa.

Nyt minulle aukesi yksi juttu kokonaan.

Ja minä - ja moni muukin - kun vielä olen nähnyt vaivaa selittääkseni sinulle joitakin detaljeja ja kuvitellut kirjoittavani ihmiselle, joka kykenee ne käsittämään vaikka olisimme sympatioissamme eri linjoilla.

Mutta nyt saan kuulla, että Nokia, Apple ja Samsung puhelimien kehitystyön pohjana oli tiedustelupalvelujen intressit. Tätä varten luotiin myös Twitter ja Facebook.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä olette tulitauko puheista?
Jenkit, ryssät, suomi ja monet länsimaat puhuvat johtajiensa suulla, että tulitauko pitää saada.

Minä en ole tässä tilanteessa tulitauon kannalla. Terroristit ja venäläisjoukot pitää tuhota tai ajaa Venäjälle. Venäjä vaan hämää länsimaita tulitaukovaatimuksilla. Venäjä on terroristeja tukeva ja sotaa käyvä hyökkäävä osapuoli tuolla. Venäjän puheet tulitauosta on niin läpinäkyvää huijausta kuin olla voi. Sitäkään ei tietysti lännessä tajua kuin 3,6% ihmisistä...

Olen kanssasi niin samaa mieltä. Koko tilanne on paha länsimaiden väärien elkeiden kanssa. EU painoi koko kevään jarrua paskat housussa, kun kapinallisliike oli alkutekijöissään. Sanottiin, että "Venäjä miehittää Ukrainan". Yritin piipittää, että jos ei jotain tehdä, se miehittää sen joka tapauksessa, avatkaa silmänne. Tämä on uutta sotaa.

Kerry on selvästi jimmycartermainen tolvana. Ikään kuin tulitauko mahdollistaisi koneen tutkimisen ja lopettaisi asetoimitukset Venäjältä.

Koneen tutkinta on jo osin sabotoitu ja asiaa viimeistellään. Tulitauon aikana kapinalliset järjestyvät uudelleen, aseistautuvat raskaammin ja saavat miestäydennystä Venäjän Federaatiosta. Kapinallsiet eivät tulitaukoa myöskään noudata, koska heidän ei tarvitse. Samalla Medvedev, Putin, Lavrov ja Stubb antavat ihan toisensuuntaisia lausuntoja.

"Me kunnioitamme Ukrainan suvereniteettia"
"Krimillä ei ole venäläisiä joukkoja"
 
Toisin sanoen mielestäni operaatiossa kannattaa laittaa puita uuniin. Kapinalliset pakotettava pakenemaan Venäjälle, antautumaan tai heidät on tuhottava.

Mutta mitäpä asia minulle kuuluu.
 
Nyt minulle aukesi yksi juttu kokonaan.

Ja minä - ja moni muukin - kun vielä olen nähnyt vaivaa selittääkseni sinulle joitakin detaljeja ja kuvitellut kirjoittavani ihmiselle, joka kykenee ne käsittämään vaikka olisimme sympatioissamme eri linjoilla.

Mutta nyt saan kuulla, että Nokia, Apple ja Samsung puhelimien kehitystyön pohjana oli tiedustelupalvelujen intressit. Tätä varten luotiin myös Twitter ja Facebook.
Mistä sinä sait nämä puhelinvalmistajat tähän juttuun mukaan ? Nokiasta ja Samsungista en tiedä mutta Apple... Jos katsoo esim Androidin Facebookin permission vaatimuksia niin siellä on aivan liikaa webbisovellukseen nähden. Nykyaikana on vain liian helppoa vakoilla tavallsia kansalaisia, vai miten nämä vkontaktin venäläisten tykistö jutut on kerätty miljoonien käyttäjien joukosta?
 
Toisin sanoen mielestäni operaatiossa kannattaa laittaa puita uuniin. Kapinalliset pakotettava pakenemaan Venäjälle, antautumaan tai heidät on tuhottava.

Mutta mitäpä asia minulle kuuluu.

Yksi perusjutuista, jonka vielä muistan PV:n tankkikoulutuksesta on, että jos vihollinen irtautuu ja alkaa peräytyä, niin hyökkäystä ei koskaan pysäytetä vaan silloin painetaan päälle aivan sata lasissa. Ei silloin pysähdytä asemia kaivamaan, vaan käytetään liikettä, ammutaan liikkeestä ja jyrätään ne saman tien. Sitten puhutaan tulitauosta, kun oma hyökkäys tyrehtyy eikä päästä enää eteenpäin. Sama Ukrainassa. Niin kauan kuin UA etenee, niin ei tulitaukoa. Jos tulee asemasota, niin voi alkaa neuvotella.
 
Tämä saattaa olla jo linkitettynä tänne mutta sisältö on semmoinen että ansaitsee tulla uudelleenin linkitetyksi

Ukrainasta, Venäjästä ja tulitauoista


Vieraskynä 26.7.2014, Aleksi Roinila.


Putin ei tule perääntymään Ukrainassa; konflikti tulee eskaloitumaan niin kauan, että Putin joko saavuttaa tavoitteensa tai länsi nostaa aggression hinnan niin korkeaksi, ettei edes Putinin oma lähipiiri ja Venäjän asevoimat sitä suostu maksamaan, kirjoittaa Aleksi Roinila, valtio-opin maisteriopiskelija Tampereen yliopistolla. Roinila on opiskellut strategiaa Maanpuolustuskorkeakoululla, kansainvälistä politiikkaa Aberystwyth Universityssä ja palvellut lähes kolme vuotta tutkijana ISAF- ja KFOR-operaatioissa.


Ukrainan ja Venäjän välinen sota sai uuden käänteen, kun Venäjän aseistamat, varustamat ja johtamat venäläisseparatistit Itä-Ukrainassa ampuivat alas Malaysia Airlinesin matkustajakoneen, ilmeisesti luullen konetta Ukrainan armeijan Antonov-rahtikoneeksi. Kun viitteet separatistien ja Venäjän syyllisyydestä tekoon alkoivat vahvistua, ehdittiin joukkosurmasta povata lopun alkua sekä Itä-Ukrainan separatisteille että Venäjän voimapolitiikalle alueella. Viikko tapahtuneen jälkeen tilanne näyttää kuitenkin täysin päinvastaiselta.

Euroopan ja Yhdysvaltojen vastareaktio tapahtuneeseen on jäänyt niin laimeaksi, että Venäjä on perääntymisen sijaan vain lisännyt suoraa sotilaallista tukeaan...


loput tuolta: http://fmashiri.wordpress.com/2014/07/26/ukrainasta-venajasta-ja-tulitauoista/
 
..., vai miten nämä vkontaktin venäläisten tykistö jutut on kerätty miljoonien käyttäjien joukosta?

Voit pistää sen foliorullan takaisin kaappiin. Tämä forumi ei ole ainoalaatuinen, Ukrainan kriisiä seurataan muuallakin ja pullakahvit vetoa että kyberavaruudesta löytyy kymmenittäin ellei sadoittain turvallisuuspolitiikkaan ja sotilasasioihin keskittyneitä keskustelupalstoja sekä näistä aiheista kirjoittavia bloggareita joiden kautta yhteisöä vallan erinomaisesti kiinnostavat aiheet, esimerkiksi videopätkät Ukrainaa pommittavista venäläisistä raketinheittimistä leviävät kuin metsäpalo. Ei tähän mitään tiedustelupalvelua tai muuta valtiojohtoista organisaatiota tarvita, some toimii niin että kiinnostavat palat nousevat aina pinnalle: Joku löytää netistä jotain kiinnostavaa, pistää sen jakoon. Jaosta joku linkittää jaon jollekin foorumille mistä sen bongaa joku bloggari jonka bloginsta pistetään jakoja someen josta ne menevät keskustelupalstoille jne.

Tällä tavoin toimii länsimainen avoin kansalaisyhteiskunta. Mikään ei pysy salassa. Meininki on toinen totalitaristisissa poliisivaltioissa. Siksipä niissä pelätään somea ja ihmisten keskenään jakamaa informaatiota yli kaiken.

http://www.agentura.ru/english/projects/Project_ID/putininternet/
 
Mistä sinä sait nämä puhelinvalmistajat tähän juttuun mukaan ??

Tuossa on viestisi, johon viittasin. Nopeastipa unohdat kirjoittamasi:

sirppimestari said:
Mitä varten muuten Twitter ja Facebook on tehty muuta kuin tiedustelua varten? Ja kaikki älykännykät ? Näiden avulla harrastetaan kaupallista ja sotillaallista vakoilua. Ei ihme että Zuckerberg ui rahoissa.
 
Eikö sirppimestarilla ole vastausta tuohon kun joku sai hänet kiinni valheesta tuossa kännykkäjutussa?
 
My bad ... En muistanutkaan tuota vastausta. No joka tapauksessa menee off-topic:ksi.
 
Ukrainan käsitys tilanteesta tänään:
28-07-eng.jpg
 
Tuota samaa keskustelua käydään varmaan kaikkialla missä kutsuntoja järjestetään. Ihan normaalia toimintaa, äidit on huolissaan pojistaan ja vaimot miehistään. Ratkaisevaksi kutsuntojen kohdalta muodostuu kuitenkin se, saadaanko näistä tunteenpurkauksista huolimatta riittävästi palveluskelpoisia miehiä aseisiin.
 
Back
Top