Ukrainan konflikti/sota

"Sitten hän sanoi, että Ukrainan delegaatio oli lähtenyt Puolaan, koska he halusivat puhua Yhdysvaltain presidentille saadakseen ohjeistuksensa, Scholz sanoi transkription mukaan naurahtaen."


Miettikää. Ydinasevaltion johtaja oikeasti uskoo näihin proxysota venäjä vs. Nato juttuihin...🤦
Tai bunkkeri runkkari halusi antaa mielikuvan että uskoo. Pitää huomioida että Putin ei halua neuvotella vaan vaikuttaa
 
Itse en huomaa videsta yhtään vihollisen tulitusta tai vilaustakaan ryssästä .
Ei raatoja .
Juoksuhaudatkin näytti siltä että sieltä on poistuttu jo viikkoja sitten
Samaa hämmästelin ja pohdin että kyllä kranuja ja bullettia palaa ns turhaan melkosesti tuolla tyylillä mutta joo en ole ammattilainen tässäkään asiassa
 
Samaa hämmästelin ja pohdin että kyllä kranuja ja bullettia palaa ns turhaan melkosesti tuolla tyylillä mutta joo en ole ammattilainen tässäkään asiassa
Ei ole turhaa jos 10 kranaattia ja 300 patruunaa palaa, eikä omia kuole. Ryssää pitää suolata niin kauan ettei se enää aiheuta harmistusta. Ja jos paikat on tyhjät, niin se ei haittaa, parempi kuitenkin käyttää aseistusta kuin saada ylläri omaan nahkaan.
 
Toisaalta kiinteiden puolustusasemien huonopuoli on siinä, että Ukrainan täytyy onnistua vain yhdessä tai parissa kohtaa mutta Venäjän on onnistuttava jokaisessa murtokohdassa. Kun linjat on läpäisty niin tie sivustoille ja selustaan on auki. Jännä kyllä, että miksi ei joukkoja ole keskitetty Ukrainan toimesta reippaammin. Aika ohuella taidetaan sielläkin mennä ja pelätään vastaavasti Venäjän onnistumista jossain toisaalla kun omat joukot on kiinni.
Ukrainaa tietää omat resurssinsa ja mihin ne riittävät. Joukkoja on turha keskittää ja sillä paljastaa omaa painopistettä, ennen kuin ollaan varmoja että siellä päästään läpi ja syöttämään murtoon riittävästi joukkoja ottamaan haltuun merkittäviä määriä selustaa. Nyt on hakeuduttu vihollisen pääaseman läheisyyteen, vedetty sen reservejä taisteluun ja tuhottu logistiikkaa sekä johtokeskuksia. Niin luodaan edellytyksiä onnistuneelle läpimurrolle. Mutta siihen yritykseen lähdetään vasta, kun Ukraina uskoo omien voimiensa riittävän kunnolliseen menestykseen.
 
Samaa hämmästelin ja pohdin että kyllä kranuja ja bullettia palaa ns turhaan melkosesti tuolla tyylillä mutta joo en ole ammattilainen tässäkään asiassa
Tokassa mätössä tappoon meni noin 45 000 ammusta ja Vietnamissa noin 50 000. Huomioitavaa on, ettei tokassa mätössä vielä kovin moni jannu räiskinyt sarjatuliaseilla.
 
Ukrainaa tietää omat resurssinsa ja mihin ne riittävät. Joukkoja on turha keskittää ja sillä paljastaa omaa painopistettä, ennen kuin ollaan varmoja että siellä päästään läpi ja syöttämään murtoon riittävästi joukkoja ottamaan haltuun merkittäviä määriä selustaa. Nyt on hakeuduttu vihollisen pääaseman läheisyyteen, vedetty sen reservejä taisteluun ja tuhottu logistiikkaa sekä johtokeskuksia. Niin luodaan edellytyksiä onnistuneelle läpimurrolle. Mutta siihen yritykseen lähdetään vasta, kun Ukraina uskoo omien voimiensa riittävän kunnolliseen menestykseen.

Ukraina on sotinut jo niin kauan että kyllä ne tuntevat ihan varmasti omat resurssinsa ja voimavaransa.

Annetaan Ukrainan sotia omalla tyylillään niin hyvä tulee. Sellainen epäsuhta tässä toki on että kun Ukraina pyrkii säästämään omia miehiään niin Venäjälle rivisotilaat ovat helposti uhrattavaa massaa. Sitä jauhetaan jauhelihaksi ja levitetään massoittain Ukrainan pelloille eikä loppua ole vieläkään näköpiirissä. Mutta ei nykyinen Venäjä kykene tätä touhua loputtomiin jatkaamaan...kyllä ne rajat tulevat jossain vaiheessa vastaan ja kun tulevat niin täällä tuskin tarvitsee kenenkään ihmetellä että miksi Ukraina etenee hitaasti :ROFLMAO:
 
Toisaalta kiinteiden puolustusasemien huonopuoli on siinä, että Ukrainan täytyy onnistua vain yhdessä tai parissa kohtaa mutta Venäjän on onnistuttava jokaisessa murtokohdassa. Kun linjat on läpäisty niin tie sivustoille ja selustaan on auki. Jännä kyllä, että miksi ei joukkoja ole keskitetty Ukrainan toimesta reippaammin. Aika ohuella taidetaan sielläkin mennä ja pelätään vastaavasti Venäjän onnistumista jossain toisaalla kun omat joukot on kiinni.
Mä en vaan käsitä tätä nyky sotaa... Mun aikana opetettiin kuin kiinteet puolustusasemat on historiaa nyky sodassa, ei ole edes rintamalinjoja.... Opetettiin kuin vihu päästetään syvyyteen ja sitte alkaa ne koukut jne... Ei se vissiin niin sitte menekkään, niin ku luultiin. Luulis nyt perkele, että nykypyssyköillä saatais tommotteisiin kiinteisiin asemiin tehtyä helposti vaikka kilometrin levynen ränni, missä ei elä edes heinäsirkka... mut ei... Näillä vaan mennään... Mä oon kauhian hämmästyny....
 
Leopardeja pitäisi olla vielä reilusti heittää murtoon:

Laitetaan itse juttukin. Siis 5 tuhoutunut ja 10 vahingoittunut. Lukemisen arvoinen juttu, paljon kaikenlaista detaljia. Miina+Lancet pahin uhka.


Kommenteista löytyi tällainen. Todella hienoa jos totta (kiistatta on selvää että suojaa paljon paremmin kuin ryssätankki).

 
Poisto oli jo
 
Laitetaan itse juttukin. Siis 5 tuhoutunut ja 10 vahingoittunut. Lukemisen arvoinen juttu, paljon kaikenlaista detaljia. Miina+Lancet pahin uhka.


Kommenteista löytyi tällainen. Todella hienoa jos totta (kiistatta on selvää että suojaa paljon paremmin kuin ryssätankki).

Ainoa kysymys mikä herää kun noin tarkkaan ilmoitettu että 2A4 on kuollut joku miehistön jäsen?
 
Back
Top