Ukrainan konflikti/sota

Cavell groupin aamukatsaus. Tässä on ollut muutaman päivän tauko. Aika paljon asiaa tuossa, mainittakoon että ryssän ohjushyökkäyksissä laskeva trendi niin määrän kuin tarkkuuden suhteen. Ja että UA etenee Izyumin eteläpuolella.

 


Hyvää tutkivaa journalismia tämäkin. Hienoa että joku jaksaa näitä kaivella ja totuus tulee esiin.
Aika hyvin Haapasalo on ryssän mielenmaisemaa kuvannut, ei vain täällä ole ymmärretty mitä se käytännössä tarkoittaa naapureille - apu tulee Stalinin leipäkori muodossa
 
Mutta missä se oikea voima on joka sen estää ? Onko siitä jotain tietoja ? Mielellään kuulisin, itse en ole kuullut. Onko ollut viitteitä että Saksa edustamaa länttä vielä ihan oikeasti kiinnostaisi ? Onko kaikki tehtaat siellä ihan kuumina tuottamassa sotatavaraa ?
Kaveri oli jututtanut eilen Nammon edustajaa. Vihtavuori puskee 24/7 kaikilla koneilla täydellä volyymilla ruutia ja kaikki menee, eikä riitäkään 🤷‍♂️
 
Ukrainan haamuilmavoimat iskevät taas!

Kesäkuun lopusta asti on nähty kuinka ammusvarastoja on tuhottu lähes päivittäin ja lisäksi monena päivänä jopa useampi ammusvarasto. Nyt tähän trendiin on tarttunut uutuutena myös nämä örkkien komentopaikat. Nämä mehukkaiden kohteiden tuhoamiset maistuvat kyllä joka kerta yhtä hyvältä! Varsinkin kun voimme hahmotella mielissämme sitä millainen katastrofi näistä seuraa pitkässä juoksussa sille miesvoimien varassa makaavalle lastaamiselle ja purkamiselle.

ps. tuoksuu muuten minun nokkaani siltä että eräs ystävällismielinen taho, kutsutaan häntä vaikkapa Samuliksi, jakaa todella ajantasaista informaatiota siitä missä örkkien prenikkakaulukset luuhaa ja missä kumipyöräkuormat käyvät usein pyörähtämässä.. Onneksi tämä Samuli on meidänkin kaveri!

 
ISW:

Himarssin metsästäjät tekivät mitä heidät on opetettu tekemään - ei improvisointia tai omaa ajattelua sallittu. Ekoille himarssin tuhoajille vissiin luvattu "Hero of Russia"-titteli.

Tämä :ROFLMAO:
On toi oikeastaan vähän koomistakin. Ryssälle HIMARS:n tuhoaminen on ykkösprioriteetti. No, USA:lla on noita ilmeisesti useampi sata (Wikipedian mukaan >540 tuotettu, mutta onhan noita muutkin osanut) ja M270 joku 800 kpl (tosin tästä voi olla vanhempia sukupolvia jotka ei välttämättä pysty ampumaan samoja raketteja kuin HIMARS).
 
ps. tuoksuu muuten minun nokkaani siltä että eräs ystävällismielinen taho, kutsutaan häntä vaikkapa Samuliksi, jakaa todella ajantasaista informaatiota siitä missä örkkien prenikkakaulukset luuhaa ja missä kumipyöräkuormat käyvät usein pyörähtämässä.. Onneksi tämä Samuli on meidänkin kaveri!

Samuli on kertonut julkisestikin ilmoittavansa komentopaikkojen ja muiden vastaavien paikkoja Ukrainalle.
On muuten Ukrainassa aika erilaista sodankäyntiä kuin mitä itse joskus varusmiesaikana sen kuvitteli olevan, kun nyt jatkuvasti erilaisin keinoin vastapuoli seuraa ilmasta joukkojen siirtoja, ajoneuvojen liikkeitä yms. Ja on jatkuvasti tietoinen miten iso kuva muuttuu.
 
Back
Top