Venäjän merivoimat-yleisketju

Ajatelkaas merellistä potentiaalia jos/kun juo uudet korvetit ja modernisoidut Haminat laitetaan yhteen Ruotsin 5 Visbyn ja sukellusveneiden kanssa.:cool:.
Putinin tulisi, hänen näkökulmastaan, toimia ennen kuin suunnitellut uhrit kasvavat liian voimakkaiksi.
 
Visbyjen kohdalla olisi kyllä mukava nähdä ihan kunnon lähde Mk3:sta. Loogistahan se olisi, mutta toisaalta Ruotsin poliitikot & maanpuolustus & logiikka...
ÅÅliskos swenssonit niin urpåja,että myyvät kolmosia ympäri naapurimaita ja tyytyisivät käyttämään itse muun vanhemman sarjan "hylky kilkkeitä"itse.
Rahastakaan tuskin kiinni,kun itse ikäänkuin pääsevät määräämään hinnan.
Tuskin sitä lähdettä tulee tuomas epäileväiset näkemään.
Kiva pitää "hulluja jännityksessä" Ja kertoa se ehkä napin painon jälkeen:D
 
ÅÅliskos swenssonit niin urpåja,että myyvät kolmosia ympäri naapurimaita ja tyytyisivät käyttämään itse muun vanhemman sarjan "hylky kilkkeitä"itse.
Rahastakaan tuskin kiinni,kun itse ikäänkuin pääsevät määräämään hinnan.
Tuskin sitä lähdettä tulee tuomas epäileväiset näkemään.
Kiva pitää "hulluja jännityksessä" Ja kertoa se ehkä napin painon jälkeen:D

Hinnan määrää Saab, (jonka tehtävä on tehdä voittoa) ei Ruotsin valtio joka on ostamassa.
 
Egypti on edelleen mahdollisuus. Ja kaipa ryssillä on joku alus joka voisi tulla mustalta mereltä tankkaamaan tuon laivaston.

Onhan siinä toki bunkrausta varten muitakin rantavaltioita Afrikan puolella. Toivottavasti eivät päädy tuohon merellä tankkaamisen ratkaisuun, noin niin kuin Välimeren kannalta - Kuznetsovillahan meni tässä taannoin tankkaus Irlannin merellä aika hyvin poskelleen ja meren eläimet pääsivät nauttimaan aimo annoksen HFO:ta.
 
Tuo alkaa olemaan muutoinkin sen verran vanha paatti, että ei muuta kuin merimaali ohjuksen maaliksi maltan rannikolle. Hoitankoon Britit ja Espanja sitten ongelman. Mun mielestä lapsellista touhua.
 
Tuo alkaa olemaan muutoinkin sen verran vanha paatti, että ei muuta kuin merimaali ohjuksen maaliksi maltan rannikolle. Hoitankoon Britit ja Espanja sitten ongelman. Mun mielestä lapsellista touhua.

Mikä touhussa on lapsellista ja mitä lainatulla viestiä oli tarkoitus sanoa? Ettäkö Britit tai Espanja aloittaa sodan? Vai että Välimereen upotetaan tahallaan hylky? Vai pitikö tän olla hauskaa?

Mitä jos pitäisit vähän taukoa ja panostat määrän sijasta sisältöön?
 
Mikä touhussa on lapsellista ja mitä lainatulla viestiä oli tarkoitus sanoa? Ettäkö Britit tai Espanja aloittaa sodan? Vai että Välimereen upotetaan tahallaan hylky? Vai pitikö tän olla hauskaa?

Mitä jos pitäisit vähän taukoa ja panostat määrän sijasta sisältöön?
Kukas sun aamu muroihin on kussut? lapsellista on olla päästämättä alusta huoltamaan itseään jolloin se joutuu tekemään sen todennäköisesti merellä joka on riskialttiimpaa.
 
Egypti on edelleen mahdollisuus. Ja kaipa ryssillä on joku alus joka voisi tulla mustalta mereltä tankkaamaan tuon laivaston.
Jos niillä polttoaine riittää Egyptiin asti niin kai sitten suoraan Tartusiinkin? Tai jos sieltä Egyptin länsiosista löytyy joku riittävä satama noille, niin sitten ehkä.
 
Onhan siinä toki bunkrausta varten muitakin rantavaltioita Afrikan puolella. Toivottavasti eivät päädy tuohon merellä tankkaamisen ratkaisuun, noin niin kuin Välimeren kannalta - Kuznetsovillahan meni tässä taannoin tankkaus Irlannin merellä aika hyvin poskelleen ja meren eläimet pääsivät nauttimaan aimo annoksen HFO:ta.
Aijaa, tämä epäonnistuminen on mennyt minulta ohi.
Perinteisesti nimittäin merellä tankkaaminen on aina kuulunut valtamerillä seilaavien laivastojen perustaitoihin. Jo hiiliajoista lähtien.
 
Aijaa, tämä epäonnistuminen on mennyt minulta ohi.
Perinteisesti nimittäin merellä tankkaaminen on aina kuulunut valtamerillä seilaavien laivastojen perustaitoihin. Jo hiiliajoista lähtien.

Verkkouutiset tästä kertoi:

Pitkiä purjehduksia on kertynyt Kuznetsovin 30-vuotisen uran aikana ennen Syyrian retkeä vain seitsemän. Monet niistä ovat olleet ongelmallisia. Esimerkiksi vuonna 2009 aluksella syttyi yhden miehen hengen vaatinut sähköpalo. Kuukautta myöhemmin yritys tankata alus merellä Irlannin lähistöllä johti öljyvuotoon ja pienimuotoiseen ympäristökatastrofiin.
 
Jos niillä polttoaine riittää Egyptiin asti niin kai sitten suoraan Tartusiinkin? Tai jos sieltä Egyptin länsiosista löytyy joku riittävä satama noille, niin sitten ehkä.

Lentotukialus on liian iso pystyäkseen kiinnittymään Tartusiin. Tämä on se ongelma. Se kiinnittyy aina ankkuriin sataman edustalle.
 
Venäläisosastoon ilmeisesti kuuluva Boris Chilikin -luokan tankkeri (fleet oiler) Sergey Osipov (Marine Trafficissa pelkkä Osipov) on pari päivää seisoskellut Marokon rannikolla. Osipovin lähistöllä oleva antigualainen konttilaiva Julius S. lienee siellä vain odottelemassa keikkaa.

showphoto.aspx


https://en.wikipedia.org/wiki/Boris_Chilikin-class_fleet_oiler

http://www.marinetraffic.com/fi/ais/home/centerx:-3.7/centery:35.5/zoom:12
 
Back
Top