WW2 Hävittäjät

Kumpi vai kampi, jäsenten välistä mittailua.
Tämä tuli katsottua. Pikkuisen jäi toivomisen varaa. Ihmetyttää mm. miksi vertailtiin F4U-4:n ja F6F-5N:n nopeutta, kun jälkimmäinen on yöhävittäjäversio (suurempi ilmanvastus ja moottori B-sarjaa; oikea Hellcat-versio vertailuun olisi ollut XF6F-6). Väite Hellcatin vesiruiskutuksen perustumisesta saalis-Zeroon on väärin. Corsairin tukialusongelmiin ei liittynyt heikko laskuteline (joka oli luja). Lentomatkavertailukin on pielessä, sillä molempien maksimilentomatka sisäisellä polttoaineella samalla kuormalla oli n. 1600 km (mistä lie repinyt sen 2400 km Hellcatille). Video jäi torsoksi.
 
Sorry jos on ollut jo:

Ilmamarsalkka sitten rikkoi tuon koneen paskalla lentämisellä, 50 solmua liikaa nopeutta ja myötätuuleen...

"Allison had 4,612 hours of flying experience across his career, though only 18 hours on this particular aircraft type. A report by the Air Accidents Investigation Branch concluded that Allison had manually operated the cooling system of the Daimler Benz DB605A engine into a level of overheating, and had interpreted the thermostat-controlled release of coolant fluid to be an indicator of imminent engine failure. Allison made an attempt to land at the designated airstrip but approached too fast, aborting landing and climbing to an altitude to pass over the M11 motorway. Allison then attempted to land in a ploughed field nearby, but the aircraft nosed over and the pilot became trapped until rescue workers arrived.[6] Alison was unharmed.[5]"
 
Ilmamarsalkka sitten rikkoi tuon koneen paskalla lentämisellä, 50 solmua liikaa nopeutta ja myötätuuleen...

"Allison had 4,612 hours of flying experience across his career, though only 18 hours on this particular aircraft type. A report by the Air Accidents Investigation Branch concluded that Allison had manually operated the cooling system of the Daimler Benz DB605A engine into a level of overheating, and had interpreted the thermostat-controlled release of coolant fluid to be an indicator of imminent engine failure. Allison made an attempt to land at the designated airstrip but approached too fast, aborting landing and climbing to an altitude to pass over the M11 motorway. Allison then attempted to land in a ploughed field nearby, but the aircraft nosed over and the pilot became trapped until rescue workers arrived.[6] Alison was unharmed.[5]"
Miksi hiivatissa se Allison on sulkenut jäähdytysläppiä käsin? Ei näytöslennolla ole siihen mitään tarvetta. Ja laskuvaiheessa ne läpät kannattaa avata, koska Mersun laskusiivekkeet ovat hiukan tehottomat, niin jäähdytysluukkujen avaaminen tehostaa laskuun hidastumista.
 
Back
Top