Afganistan

Ei mene allekirjoittaneella jakeluun, tuon ylläolevan uutisoinnin moraali. Aivan riippumatta ajatuksista maahanmuuttoon liittyen. Tämä on aivan täydellisen eri asia. Nuo ihmiset ovat käytännössä toimineet Suomen lipun alla. Suojanneet ulkoministeriä ja lähetystön työntekijöitä. Tehneet sitä mihin heidät on palkattu, Suomen valtion toimesta. Vaikkakin jonkinlaisen alihankintasopimuksen puitteissa ilmeisesti.

Mennäänkö tässä nyt jonkinlaisen semanttisen- ja muun toisarvoisen varjolla ohi kunniantunnon?

Valtioneuvoston tiloja vartioi Securitas.

Eli vartijoita voi räkiä miten vaan. Kun ovat kerran firmalla töissä
 
Erkkareita on kierrätetty tasaisesti esim. Afganistanissa, suurella osalla on ihan aikuisten oikeasti "paikallistuntemusta", vaikkakaan Kabulin lentokentän terminaali tuskin on kuin oma olohuone.

Mainitsemasi porukan kerääminen kuullostaa hieman absurdilta. Lähtö tulee nopeasti. Erikoisjoukot tuntevat toisensa, myös mahdolliset yhteistyötahot, alue on sinällään tuttu, se on suppea, tehtävä "yksinkertainen" ja se tulee todennäköisesti olemaan huomattavasti vähemmän mediaseksikästä kuin äkkiseltään voisi luulla- jos tilanne pysyy nykyisen kaltaisena.

Jos olisin erkkarien kouluttaja. Niin itse varmaan olisin joskus treenauttanut moista operaatiota.
 
Viimeksi muokattu:
Erkkareita on kierrätetty tasaisesti esim. Afganistanissa, suurella osalla on ihan aikuisten oikeasti "paikallistuntemusta", vaikkakaan Kabulin lentokentän terminaali tuskin on kuin oma olohuone.

Mainitsemasi porukan kerääminen kuullostaa hieman absurdilta. Lähtö tulee nopeasti. Erikoisjoukot tuntevat toisensa, myös mahdolliset yhteistyötahot, alue on sinällään tuttu, se on suppea, tehtävä "yksinkertainen" ja se tulee todennäköisesti olemaan huomattavasti vähemmän mediaseksikästä kuin äkkiseltään voisi luulla- jos tilanne pysyy nykyisen kaltaisena.
Miksi sinne ei lähetetä Suomen kuninkaallista korohoroa?! 120mm murkulaa kun laitetaan menemään, niin kyllä aukeaa Kabulin lentokentän portit evakuoitaville!
 
Peruskoulun oppimäärän suorittamalla loppuun, oppisit kirjoittamaan yhteen.
Et sitten parempaa keksiny? Olet sä aika kova ukko :eek: Mutta koska nähtävästi tunnet mut ja mun historian koulusta asti tule ihmeessä kertomaan asiasi vaikka naamatusten, jos et tiedä missä asun niin voin yv. Heittää osotteen... Vittu tommosia saatanan sössöttäjiä, ei teistä pääse tääläkään eroon..
 
Et sitten parempaa keksiny? Olet sä aika kova ukko :eek: Mutta koska nähtävästi tunnet mut ja mun historian koulusta asti tule ihmeessä kertomaan asiasi vaikka naamatusten, jos et tiedä missä asun niin voin yv. Heittää osotteen... Vittu tommosia saatanan sössöttäjiä, ei teistä pääse tääläkään eroon..
Varsinainen John Rambo ilmaantui taistelynäppiksensä kanssa. Mihin lähiöön lähettelet treffipyyntöjä. Tarvitsetko apua kauppakassien kantamisessa?
 
Varsinainen John Rambo ilmaantui taistelynäppiksensä kanssa. Mihin lähiöön lähettelet treffipyyntöjä. Tarvitsetko apua kauppakassien kantamisessa?
Tampereelta n. 50 kilsaa turun suuntaan, koska ajattelit että oot tulossa? Katuosotteen saat edelleen yv. Jos sitä kaipaat, tänään ei oikeen sovi ku laitan jälkikasvun nukkuun mutta huomena passaa 9-14 vaikka, kaupassa kävin kyllä juuri tänään mutta ota itselles vaikka akuankkalimsa tullessas, mä voin maksaa kyllä.
 
Tampereelta n. 50 kilsaa turun suuntaan, koska ajattelit että oot tulossa? Katuosotteen saat edelleen yv. Jos sitä kaipaat, tänään ei oikeen sovi ku laitan jälkikasvun nukkuun mutta huomena passaa 9-14 vaikka, kaupassa kävin kyllä juuri tänään mutta ota itselles vaikka akuankkalimsa tullessas, mä voin maksaa kyllä.
Jos tulen sinne, niin mistä muusta tunnistan sinut kuin varustelekan ryysyistä, isosta mahasta ja zorro-viiksistä? Tuonko laittijaffaa sinulle?
 
Jos olisin erkkarien kouluttaja. Niin itse varmaan olisin joskus treenauttanut moista operaatiota.
Kun kyse on erikoisjoukoista (huolimatta puolustushaarasta) niin tehtäväkenttä on laaja ja sen myötä myös harjoittelun taso, laajus sekä määrä.

Jos erikoisjoukkoja alueelle lähetetään niin homma on kyllä hallussa peruskaavan osalta. Riippuen aikataulusta pikainen kertaus/ harjoittelu, tehtävän käskeminen jne. on mahdollista tehdä jo suomessa jolloin tehtävä saadaan jouhevasti liikkeelle sitten kun tossut ovat vieraan maan kamaralla.

Mutta saa nähdä että kuka mitä ja milloin sinne lähtee tekemään.
 
Back
Top