Aivot, meditaatio yms

Maidan

Respected Leader
En tiedä oliko foorumilla ketjua aihesta, mutta minusta aihe ansaitsee oma ketjua.
Haluan tutustua omin aivoihin, kaikista salaperäisemmän ja uskomattoman ihmiskehon elimeen. Aivomme määrittää sitä, millä tavalla me ihmiset nähdään meidän ympäröivän todellisuuden. Ja tietenkin haluan oppia itsekontrollin, oppia tekemään loogiikkan eikä vaiston perustuvia päätöksiä, maksimissaan rationaalisia. Haluan olla enemmään informoitu itsestäni ja osata tulkita muita.

Sattumalta löysin uudenaikainen gurun, joka ajaa prätkällä, kritisoi uskontoja ja ihan kun puhuu viisaita.
Kuuntelin häntä muutama päivä, harjottelin mediataatiota ja ryhtyin jopa joogamaan.
Tämä vaikutti mielialani ja vointini, tätä ennen kuuntelin merenrannalla meditoiva latvialaista psykiatria, jolla on myös mielenkiintoisia videoita,

Nyt alkoi myös tapahtua - olen jännästi rauhoittunut. Kenties kohta valaistun *vitsi*

Onko täällä muita meditaatiosta kiinnostuneita?
 
Viimeksi muokattu:
No niin..ei kestänyt kauan, kun en voi katsoa koko stand up guru-komikkoa-kkoa:cool: enää.

Mutta meditointia, mitä minulle on vain ja ainostaan rentoutumisharjoitus, jatkan. Ei ollut aikomustakaan lataa siihen mitään uskonnollista roska.
 
Viimeksi muokattu:
Ammunta toimii ainakin itsellä meditaationa. Se vaatii hyvää fokusointia jos haluaa hyvää tulosta, ja olen monesti huomannut rauhallisen keskittymisen vievän minut zen-tilaan jossa ase, kroppa ja mieli muodostavat selkeän, yhtenäisen kokonaisuuden. Tällaisessa tilassa ammun ja käsittelen asetta loistavasti, mutta tilaa ei kyllä valitettavasti ole helppo saavuttaa kisa- tai muissa hälinätilanteissa. Pitkän ja onnistuneen ammuntasession jälkeen olen monta päivää hyvässä, rauhallisessa mielentilassa.

31123
 
Ammunta toimii ainakin itsellä meditaationa. Se vaatii hyvää fokusointia jos haluaa hyvää tulosta, ja olen monesti huomannut rauhallisen keskittymisen vievän minut zen-tilaan jossa ase, kroppa ja mieli muodostavat selkeän, yhtenäisen kokonaisuuden. Tällaisessa tilassa ammun ja käsittelen asetta loistavasti, mutta tilaa ei kyllä valitettavasti ole helppo saavuttaa kisa- tai muissa hälinätilanteissa. Pitkän ja onnistuneen ammuntasession jälkeen olen monta päivää hyvässä, rauhallisessa mielentilassa.

Katso liite: 31123
Itse muutaman istunta harjoittelun jälkeen, siirsin m.kävelyyn ja jopa fillarilla ajeluun, viimeinen ei ole paras mahdollinen, en suosittele, ja kävelyn pitää olla todella hidas.
Kerran istahdin penkille juomaan vettä, vaipuin meditaation ja fillari alkoin hitaasti liikkua ja sitten kaatui, seurasin tätä ihan ulkopuolisena, vaikka tajusin mitä meneillään. Yleensä reaktiot ovat nopeat, normaalisti olisin estänyt sen.

Ammunta ok, keskittyminen johonkin yhtenä ajatuksena on loistava idea.
 
Tämä vaikutti rauhoittavalta ja sen pitää "parantaa" (venäjänkielinen),harvoin tykkään taustalla olevasta naisänestä, mutta tämä on ok.

Suosittelen jos hermot meni ja pitää rentoutua, suosittelen ennen tätä huoneen tuuletusta ja mielummin ikkuna auki. Ja pitää maata mukavasti. Itseäni alkoi nukuttaa..
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on sitä suomalaista mietiskelyä. Eikä haittaa vaikka järven sijasta katselisikin Vaalia.
Mietiskylyä on monenlaista, eilen makasin meren rannalla 1,5 m vesirajasta, aika myöhän auringon laskettua, mietiskelin, yrittämällä saada merentuoksua sieraimiin, se on parasta tuoksua mitä tunnen, metsätuoksun lisäksi.
Yksi talven suosikki mietiskelyhetkiä oli Simon seuraaminen lumisessa maisemassa, olo oli vielä aika hurja, tarvitsin happea todella paljon siksi oikein odotin simoilua, sitten huomasin että katson edessä kävelevä karvakaveria enkä ajattele yhtään mitään :)

Tänään tuon videon avulla sai itseäni oikein lötköksi, mutta samalla virkistyin. Nyt vasta luin että se onkin m.nukkumiseen))
 

Rupesin katsomaan..
 
Yhteenveto:
Paras meditaatio on kävely luonnossa tai meren rannalla hiljainen tujoitus kauas horisonttiin - samalla tekee kuulemma hyvä silmille.
Paras tapaa sietää toksisia ihmisiä on tutustuminen psykologiaan, tämä on seuraava projekti. Itse asiassa p.vaikuttaa niin mielenkiintoiselta että vei kaiken huomioni.

Parhaillaan luen ja kuuntelen yhden (venäläisen) psykoterapeutin luentoja.

Tämä, tai yksinolo (sopii minulle erittäin hyvin), riittävä uni ja lämmin ilma teki ihmeitä, voin erittäin hyvin.
 
Back
Top