AOv4.00+, Panssaroitu Jalkaväki.

Hannu Särö

Korpraali
BAN
Panssaroitu jalkaväki,

kuvasnap0015.jpg


Hei,

Minä olen Hannu Särö 44v, Helsinkiläis sotilaspoliisi kaartilainen, olen täällä suomi netissä sotalautapelejä harrastelija.

Minä aion esitellä lähivuosina melko läjän erillaisia sotalautapelejä, olen tullut tänne foorumille juttelemaan, eri ajanjaksoista, eri aseista, eri taktiikoista, eri skenaarioista, mitä eri sodissa on ollutkaan.

Minä olen myös muutamalla muulla foorumilla -

foorumi - lautapeliseura.fi : Täällä olen käymässä lautapeli aihe keskustelua ja elän omaa alaani harraste lautapelejä.
foorumi - maanpuolustus.net : Täällä voin käydä keskustelua sotapelieni, eri taktiikoista, ase tehoista, kampanjoista ja ajanjaksoista.
foorumi - ohjelmointiputka.net : Täällä voin käydä keskustelua, eri ohjelmoinnin ongelmista.
foorumi - ubuntu-fi.org : Täällä voin käydä keskustelua, Linux server ja workstation ohjelmista ja ongelmista.

En ole spämmäämässä muualla, ylläpidän itseni vain näillä tarvitsemillani foorumeilla.

Tämä on minun ensimmäinen peli ketju täällä foorumilla, minä sitten ylläpidän tälläistä peliketjua aina kun uusi peli on kehitteillä, minä sitten kun uusi peli jo valmistuu, niin, annan, viestien pudota rauhassa bitti reserviin.

:)

Tämä "Panssaroitu Jalkaväki" ketju alkaa minun osaltani nyt sitten alku syksyyn mennessä varmaankin, minä vielä pidän vähän kesälomaa eri foorumeilta.

Tervetuloa lukemaan minua, niin, tänne maanpuolustus, kuin myös minun omille foorumeille ja sivustoilleni lautapelisivustooni.

Kiitos, tehdään kivat lautapelit suomi nettiin. :)

Hannu Särö.

Tässä linkki - http://www.lautapelisivusto.fi

--
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Mie on ittekki monikulttuurinen, helsinkiläinen jolla karjalaa, savoa ja ripaus suomenruotsalaista, koti kieli on aina ollut mitä on, ei ole kehittynä kunnolla.

Suomen kieli ei ole vahvinta alaa, lukio äidinkieli 5.5 paikkeilla, lukio matikka 9.8 ja englanti kaikki kurssit 9.0, ei huonoja keskiarvoja ( alle <8.0 ) kuin äidinkieli ja ruotsinkieli, olen kevyesti yli 9.0 lukio keskiarvon oppilas, ilman äidinkieltä ja ruotsinkieltä.

:)

Hyvät lautapelit aion tehdä suomenkieleni vajauksista huolimatta :) Antaa sitten ajan kanssa kielen kehittyneemmin hallitsevien tehdä ohjeet ja manuaalit :)

--
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Minä hieman jo alan suunnittelemaan tätä PJ peliäni, minä vielä hieman joudun opettelemaan open librea, laitan sellaisen pdf fileen sitten kohta, tuohon ekaan viestiin.

Tässä peliin tulevaa aseistusta - Nämä ovat yksiköitä joita pelissä on, ne eivät sisällä enää sitten mitään tarkempaa yksittäistä asetta.

Pelissä on kolme aikakautta jaettuna 1935 - 1985, ( 2MS, KS ja MD ).

2MS = Toinen maailmansota.
KS = Kylmä sota.
MD = Moderni sota.
Yksiköt ovat jokaisessa hieman erillailla ja eri tehoilla, ja kaikki yksiköt eivät vielä ole 2MS ajanjaksossa.


Yksiköt -

Jalkaväki -
Pistooli.
Kivääri.
Konepistooli.
Rynnäkkökivääri.
Konekivääri makuulla, keskiraskas.
Konekivääri jalustalla, raskas.
Olalta ilmaan ohjus.
Jalustalta ilmaan ohjus.
Olalta panssarintorjunta ohjus.
Jalustalta panssarintorjunta ohjus.


Joukkojen liikkuminen -
Hevonen.
Auto.
Rekka.
Puolitelavaunu.
Panssaroitu miehistön kuljetus telavaunu.
Panssaroitu miehistön kuljetus 4 rengasta.
Panssaroitu miehistön kuljetus 6 rengasta.
Panssaroitu miehistön kuljetus 8 rengasta.


Tykistö -
60mm kranaatinheitin, kevyt.
80mm kranaatinheitin, keskiraskas.
120mm kranaatinheitin, raskas.
200mm raketinheitin.
320mm raketinheitin.
120mm tykki.
150mm tykki.
200mm tykki.

Panssari aseet -
40mm Panssaroitu auto.
70mm Panssarivaunu kevyt.
100mm Panssarivaunu keskiraskas.
120mm Panssarivaunu raskas.
70mm Rynnäkkötykki keskiraskas.
100mm Rynnäkkötykki raskas.
120mm Panssaroitu tykistö keskiraskas.
150mm Panssaroitu tykistö raskas.


Helikopterit -
Kuljetus kopteri kevyt.
Kuljetus kopteri keskiraskas.
Kuljetus kopteri raskas.
Tiedustelu kopteri kevyt.
Tiedustelu kopteri keskiraskas.
Taistelu kopteri kevyt.
Taistelu kopteri keskiraskas.
Taistelu kopteri raskas.


Jatkan listaa vielä lisää myöhemmin..

Minä sitten olen valmis vastaanottamaan vinkkejä ja toiveita mitä aseita haluatte nähdä pelissä ja mitä tapahtumia.

:) :) :) :) :)

--
 
Eikös sun pitänyt kysellä vinkkejä koskien pelejä eikä mainostella omia some/sivujasi?
 
Teillä on nuo mahdollisuudet, täällä foorumilla linkittää nuo twitterit ja facebookit foorumi ohjelmaanne.

Minä en osannut vielä katsoa, ihan kaikkea, minä katson nuo tämän maanpuolustus foorumin asetukset vielä myöhemmin, mutta, siellä oli mahdollisuus laittaa twitter ja facebook ?

Minä vain laitoin ne eka tähän viestiin, laitan ne samantein tuonne asetuksiin, nämä ovat minun omalla nimelläni, eivät sivustoni, minähän olen lautapelisuunnittelija, eli facebook ja twitter ovat aiheen mukaiset.

Kunhan tässä saan pienen pesän rakennettua, niin, sotapeli viestien lurittaminen ja laulaminen sitten helpompaa.

Minä tulen tuon yksi viesti ennen twitter ja facebook viestiä, kaltaisia viestejä jatkossa kirjaamaan, ja toivon että keskustelua käynnistyy.

Minulla on PJ pelissä, vaihe jossa käyn lävitse mitkä aseet laitan peliin, ja siihen keskusteluun voivat ammattimaisemmat sotilaat osallistua, olen itse siis harrastelija, en ole ammattilainen, ja vielä myöhemmin sitten nämä eri aseittein tehot pitää jutella toisia yksiköitä vastaan, ja eri maastoissa vielä.

Tuossa yllä on lista, jossa on aseita joita pelistä löytyy, lista vain muodostuu näillä fonteilla liian pitkäksi, minä teen .png fileen, jossa on pieni fontti, ja sitten vielä rinnakkain ja päällysten nuo aseet.
 
Viimeksi muokattu:
Haistan vahvaa burgerointia.
 
Aseet PJ pelissäni,

Minä laitan pian .png fileen jossa on lueteltuna eri aseet, mitä peliin laitan, 2MS, KS ja MD ajanjaksoihin.

Jos joku haluaa, niin, saa jo tehdä ennakko ehdotuksia, minulla tuossa yllä on jo vähän listaa pelin eri aseista, mutta, tuo aseet lista tulee liian tilaa vieväksi noin, minä laitan aseet .png fileeseen ja 7px fontilla.

Katsellaan sitten.

Jos on mieltymyksiä, johonkin tiettyy ase tyyppiin, niin, nyt on hyvä kysyä, jos laitan ase tyypin peliin. 2MS, KS ja MD.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Minulla on tällä hetkellä, lautapelisuunnittelu varattuna, tähän linja liikenteen kytkemiseen, minä avaan linjat peruslaudoilleni.

Eli, minä olen sitten alku talvesta varmaan, tämän PJ projektin kimpussa taas.

Olisi mukava jos jonkun kanssa voisin sitten kirjata jotakin mielipidettä, nykyaikaisesta ja hieman vanhemmasta, kylmäsota ja 2ms.

Minulla on mietettä, siintä kuinka kauan esim. raskas panssarivaunu joukkueella, kestää tuhota kevyt jalkaväki joukkue, taikka ilmatorjunta aseella helikopteri.

Eri maastotyypit, eri korkeus erot, kaivautuminen, jalkaväen panssari aseet, milloin panssarit pakenevat ja kaikkea kivaa.

On minulla itsellänikin, tietysti käsitystä sotapelin kulusta, mutta, olisi kiva jos suomen netissä olisi myös tälläistä keskustelua ihan laajemminkin, ei ainoastaan minun ketjuissani, vaan jatkossa myös muilla harrastajilla.

Kiitos,

--
 
Hei,

Minulla on tässä hieman mietteitä, omasta kokemuksesta.

Minulla on tämä minun lautapelisivusto rakentumassa, minulla on kaikenlaista vaihetta ollut kun olen sivua rakentana.

Olen tällä hetkellä aika onnellinen, koska sivuston grafiikka on nyt sitten ilmeisesti hyvä tasolla ja valmista, en tällä kertaa lähtenyt yrittämään maailman parasta, vaan jätin ison varan ja paljon grafiikkaa varalla mikä on parempaa mitä tämä minun oma valinta nyt, AOv1.00+ shakki napit olivat yritystä tehdä parempaa, mitä muilla, mutta, en tällä kertaa AOv4.00+ kanssa, enää pitänyt ajatuksesta tehdä yritystä parhaasta laudasta, jätin monta nappi grafiikkaa, joka olisi ollut parempi, minä tein nappi grafiikan joka on sitten ok taikka ihan hyvä vaan, vaikka en lähtenyt kilpailemaan, niin, luotan että napit kestävät aikaa ihan hyvin ja ovat pelattavia vielä ensi vuosinakin.

Minulla on tässä nyt siis, tilanne että on aika laittaa viimeinkin nämä linjat, minä tässä varmaankin tällä viikolla laitan kirjautumisen.

Tämä kirjautuminen on oikeastaan ainoa vaihe, mikä tässä enää puuttuu pelaamiseen, kun sitten näitä linja rutiineja kirjaan ja kun ne valmistuu, niin, sehän sitten tarkoittaa että pelejäni voi pelata linjalla muita vastaan.

Tämä on minulle uusi kokemus ja uusi vaihe elämässäni, minulle tulee netti sivu jossa ihmiset voivat pelata ja viettää aikaa, taikka vain käydä katselemassa mitä minulla sivustoillani onkaan.

Toivon että elämän vaiheestani tulee miellyttävä ja että kaikki toimii ja onnistuu "hyvin", en toivo maailman parasta kokemusta, enkä tarjota ihmisille heidän omia unelmiaansa, tämä on minun oma unelmani, tehdä nämä nuoruus ja lapsuus vuosien laudat linjalle, minulla on ollut todella hauskaa rakennella niitä, työvuosina, niin, työpaikoillani kuin vapaa aikanani, ne ovat aina olleet taustalla mietteissä ja harkinnassa.

Ja nyt sitten viimein 2015 - 2016 - 2017 - 2018 ovat kaikki nuoruus vuosien laudat varmaankin pelattavissa, myös muitten tietokoneissakin.

Minä toivotan onnea itselleni kun nyt sitten lähden kirjaamaan näitä linja rutiineja ja valmistun ekan pelin jätkänshakki linja testeihin.

Kiitos teille tästä foorumista, minulla alkaa uusi vaihe elämässä, harraste ja opiskelu live ja tallenne online pelattavan sivuston ylläpitäjänä,

Linkki - http://www.lautapelisivusto.com

Tässä valmiit grafiikat - http://www.bittipankki000.fi/videot/videogif_029.gif

--

Kiitos,

Hannu Särö.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top