Armeijan pääsyvaatimukset ja armeijaan töihin

Jura

Alokas
Ois armeija kohta edessä onko sinne minkälaisia pääsyvaatimuksia kunnon vuoksi ja onko sinne jotain tulo haastatteluja/psykologisia testejä? Minkälaisia ehtoja on siihen että pääsee armeijaan töihin luin että pitää olla toisenasteen koulutus suoritettu eli lukio/amis jos niitä ei olisi käynyt ja menisi armeijan jälkeen maanpuollustuskorkeakuoluun kelpaako sekin töihin pääsyä varten ja tarviiko maanpuollustuskorkeakuoluun olla käytynä lukio/amis?
 
Säädetyt kelpoisuusvaatimukset:
Puolustusvoimien virkaan nimitettävältä vaaditaan, että hän on Suomen kansalainen ja täyttää yleiset kelpoisuusvaatimukset valtion virkaan. Sen lisäksi, mitä yleisestä kelpoisuudesta valtion virkaan muualla laissa säädetään, Puolustusvoimien virkaan nimitettävältä vaaditaan tehtävien edellyttämää luotettavuutta.

Puolustusvoimien sotilasvirkaan nimitettävältä vaaditaan myös, että hän on suorittanut hakuajan päättymiseen mennessä Suomen Puolustusvoimissa tai Rajavartiolaitoksessa joko asevelvollisuuden aseellisessa palveluksessa tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen ja että hän on terveydeltään ja fyysiseltä kunnoltaan virkaan sopiva.
 
Nousujohteinen fysiikan kehittäminen. Koulun käyminen säällisesti. Pysyminen erossa typeryyksistä. Järjestä talousasiasi siten, että ne ovat helpolla ja hoidettavalla tolalla myös nauttiessasi intin makeeta päiväkorvausta.

Intti ei ole vailla teräsmiehiä, mutta terveellinen nuoren miehen kunto on jees. Siitä on hyötyä eniten joka tapauksessa sinulle itsellesi.

Englannin murretta kannattaa opetella. Kv-tehtävät eivät ole loppumassa vaan aikanaan siihen taas satsataan lujaa, vaikkei sitä nyt hevin uskotakaan. Ja tavattoman monessa opiskeltavassa aiheessa palautetaan englanninkielisiin julkaisuihin.

Pidän inttiä joka tapauksessa hyödyllisenä asiana nuorisolle ihan suorittamismielessä. Oppitunneilla opettele ja maastosta opi nauttimaan. :rolleyes: Sopeudu kavereihin ja esimiehiin, pikkujutuista ei kannata vetää herneitä nenään. Suomalaista somekäytöstä ei kannata mallintaa. o_O Intti on reilu paikka ja myöhemmin huomaat, että se oli reiluin paikka, missä suomalainen mies koskaan on ollut. Ei, viimeinen lause ei ole vitsi.
 
Olenkohan minä sitten ainoa joka kävi intin mutten saanut siitä mitään positiivista kokemusta, en viihtynyt enkä mitään oppinut (noh, opin kävelemään ilman että kantapäät laahasivat maata).
 
Olenkohan minä sitten ainoa joka kävi intin mutten saanut siitä mitään positiivista kokemusta, en viihtynyt enkä mitään oppinut (noh, opin kävelemään ilman että kantapäät laahasivat maata).
Minulla oli mukavaa ja oli paljon hyötyä...mutta kantapäät laahaa edelleen maata, se on taloudellista kun nostaa jalkaan juurikin sen verran kuin on tarvis ;)
 
Olenkohan minä sitten ainoa joka kävi intin mutten saanut siitä mitään positiivista kokemusta, en viihtynyt enkä mitään oppinut (noh, opin kävelemään ilman että kantapäät laahasivat maata).
Sepä harmillista ! Missä, milloin ja mihin tehtävään koulutettiin?

( kiinnostaa tietenkin se, missä olisi oppinut kävelemään .. me kun panssarissa ei kävelty :) )
 
Varsinaiseen aiheeseen liittyen, käy tsekkaamassa vaikka nämä, toivottavasti niistä löytyy tietoa:
http://varusmies.fi/kutsunnat
http://ruotuvaki.fi/-/alokasliite-1--1

Kuten veli @baikal tuossa hienosti asian esitti; intti on asiallinen mesta, vaikka siellä välillä varmaan jokainen kokee jonkinasteista 'hajoamista'. Loppujen lopuksi paljon on kiinni omasta asenteesta. Avoimin mielin ja positiivisella asenteella selviää. Toki kannattaa satsata omaan kuntoon, .. vaikka kyllä se siellä nousee. Mä ainakin muistan nauraneeni alokasaikana ehkä enemmän kuin koskaan ennen, tai sen jälkeen.
 
Sepä harmillista ! Missä, milloin ja mihin tehtävään koulutettiin?

( kiinnostaa tietenkin se, missä olisi oppinut kävelemään .. me kun panssarissa ei kävelty :) )

Itsellä muistuu heti hiihtomarssi jossa maantien reunaa seuratessa auto pysähtyy rinnalle ja ikkunasta sotaveteraani huutaa, "Hiihtäkää pojat te vaan! Minä olin ratsuväessä, ei tarvinnut hiihtää!".
 
Kyllä jäi mieleen paljon positiivista armeijasta, negatiivista ei niinkään. Ellei sitten lasketa sitä että vielä 33 vuotta siviiliin siirtymisestä rystyset raahaa edelleen maata. Nimimerkillä "pioneerikersantti" :solthum:
 
Back
Top