Arvaa paikka

Ok, jatketaan sitten! Mikä historiallinen paikka on kuvassa? (kuva on skannattu vanhasta diasta ja se oli näköjään varsin roskainen. Ei anneta sen häiritä!)
Arvuutus22.jpg
 
Rein. Julius Caesar ylitti tässä vesistön ja näytti taivaan merkit vastarannalla olleille barbaareille

Il_ponte_di_Cesare_sul_Reno.jpg
 
Rein. Julius Caesar ylitti tässä vesistön ja näytti taivaan merkit vastarannalla olleille barbaareille

Katso liite: 42034
Iso joki on kyseessä, mutta ei aivan Reinin kokoinen. Kasvusto antaa hyvän viitteen siitä, missä päin maailmaa ollaan...
 
Äyräpää ja Vasikkasaari ?
10 pistettä! Äyräpään harju on tällä puolella Vuoksea kuvasta vasemmalle. Vuoksen toisella puolella on Vuosalmi, varsinainen venäläisten sillanpää jää koivun taakse. Tämä on ollut harvinaisen vittumainen taistelupaikka!

@tulikomento jatkaa!
 
10 pistettä! Äyräpään harju on tällä puolella Vuoksea kuvasta vasemmalle. Vuoksen toisella puolella on Vuosalmi, varsinainen venäläisten sillanpää jää koivun taakse. Tämä on ollut harvinaisen vittumainen taistelupaikka!

@tulikomento jatkaa!

Hanski, millon kuva on otettu ? Nykyään tuossa kohtaa Vuoksea kuulemma rupeaa olemaan venäläisten datsoja vieri vieressä. Itse kävin tuolla viimeksi kesällä 2010.

Niin, se kuva sitten. Missä ollaan ?

merkki.jpg
 
Hanski, millon kuva on otettu ? Nykyään tuossa kohtaa Vuoksea kuulemma rupeaa olemaan venäläisten datsoja vieri vieressä. Itse kävin tuolla viimeksi kesällä 2010.

Niin, se kuva sitten. Missä ollaan ?

Katso liite: 42040
Kuva on otettu kesällä 2004. Minulla oli jäänyt vanhaan järkkärirunkoon diafilmi, jonka kuvasin tuolla matkalla.

Tämä kuva on Venäjältä Stalinin vainojen muistomerkki, mutta tarkka paikka menee arvaukseksi. Sanotaan vaikka Solovets...
 
Levasovo oli näköjään vähän vaikea, kun arvauksia ei pahemmin tullut. Jatketaan joka tapauksessa arvuuttelua! Kuvassa saksalainen Küstenwachen vartiovene on päätynyt valvomaan rajoja kauas omasta kotisatamastaan. Mistä satamasta kuva on otettu?Kustenwache.jpg
 
Saksalainen merivartiovene johti. Googlasin sanoilla "greece german coastguard".
Osaan paremmin etsiä vastauksia kuin kysymyksiä joten luovutan kyselyvuoron nopeimmalle.
 
No laitetaan tämmönen.

Kieltämättä vähän epäreilu, koska tunnistaminen vaatii tiettyä harrastaneisuutta.

arv.jpg
 
Back
Top