Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei osunut oikeaan...Sven Duvan silta oli tässä?
Missä kaikki sotahistorian harrastajat luuraavat?Ok, jatketaan sitten! Mikä historiallinen paikka on kuvassa? (kuva on skannattu vanhasta diasta ja se oli näköjään varsin roskainen. Ei anneta sen häiritä!)
Katso liite: 42033
Iso joki on kyseessä, mutta ei aivan Reinin kokoinen. Kasvusto antaa hyvän viitteen siitä, missä päin maailmaa ollaan...Rein. Julius Caesar ylitti tässä vesistön ja näytti taivaan merkit vastarannalla olleille barbaareille
Katso liite: 42034
Vuoksi, mutta mikä tekee tästä paikasta (sota)historiallisen?No Vuoksi.
Vuoksi, mutta mikä tekee tästä paikasta (sota)historiallisen?
10 pistettä! Äyräpään harju on tällä puolella Vuoksea kuvasta vasemmalle. Vuoksen toisella puolella on Vuosalmi, varsinainen venäläisten sillanpää jää koivun taakse. Tämä on ollut harvinaisen vittumainen taistelupaikka!Äyräpää ja Vasikkasaari ?
10 pistettä! Äyräpään harju on tällä puolella Vuoksea kuvasta vasemmalle. Vuoksen toisella puolella on Vuosalmi, varsinainen venäläisten sillanpää jää koivun taakse. Tämä on ollut harvinaisen vittumainen taistelupaikka!
@tulikomento jatkaa!
Kuva on otettu kesällä 2004. Minulla oli jäänyt vanhaan järkkärirunkoon diafilmi, jonka kuvasin tuolla matkalla.Hanski, millon kuva on otettu ? Nykyään tuossa kohtaa Vuoksea kuulemma rupeaa olemaan venäläisten datsoja vieri vieressä. Itse kävin tuolla viimeksi kesällä 2010.
Niin, se kuva sitten. Missä ollaan ?
Katso liite: 42040
Tämä kuva on Venäjältä Stalinin vainojen muistomerkki, mutta tarkka paikka menee arvaukseksi. Sanotaan vaikka Solovets...
Hanski, millon kuva on otettu ? Nykyään tuossa kohtaa Vuoksea kuulemma rupeaa olemaan venäläisten datsoja vieri vieressä. Itse kävin tuolla viimeksi kesällä 2010.
Niin, se kuva sitten. Missä ollaan ?
Katso liite: 42040