Convoy Finland tapahtuma

Minä selitän sulle yksinkertaisesti Elon laskuopin mukaan: nostetaan hintaa. Kun litramäärä laskee, pitää sama rahamäärä kerätä siitä pienemmästä litramäärästä. Ihan simppeliä. Verokertymään ei tule lohmoa. Ja jos muu ei auta, niin verokorttiin tulee korjaus, eikä suinkaan alaspäin. Katso alkon ja tupakan verotusta. Kun tupakin kulutus laskee, pitää yksikköhintaa nostaa: valtion taitavimmat matematiikan analyytikot löytävät näin simppelin konstin. RAY huokaa tosin ongelmissa, peliriippuvaisilta ei tohdita ihan kaikkea nylkeä ja korona kuritti automaattien lkm:ää, tosin samalla karsittiin elinkaarensa päähän tullutta kalustoa, jota ei syystä tai toisesta enää uusita. Ongelma on poistettavissa muuttamalla RAYn suorituksia. Kolmas sektori tuleekin uuden äärelle viimeistään 2024 tienoilla. Valmisteilla on -uudistuksia- ja ei tarvita Superhessun näköä, kun arvaa uudistusten eri vaihtoehdoista ne todellisuuteen sopivimmat. Huhuja erilaisista uudistuksista on monia ja jos pitävät paikkaansa, niin hallinnointi yllättäen tulee lisääntymään. Kuta useampi hallinnoi kuta harvempaa. Virtaviivaista ja kustannustehokasta.

Itse asiassa pienellä tuttava gallupilla Veikkauksen voiton vähentäminen on vähennetty satunnaispelaajilta.

Jos joskus laittoi pari euroa ajan kuluksi huoltoasema kahveilla pajatsoon. Niin nyt ne rekisteröitymiset jne on liian hankalia moiseen
 
En tarkoita. Mistä keksit ?

Mainitsitko, että Ihis esitti -maanpuolustuksellisen tweetin? Ja minä vanha ärviskö en löydä yhteyttä maanpuolustuksen ja kylttien heiluttelun välillä. Jos sellainen on, niin maanpuolustus on modernisoitunut tässä vuosien mittaan uskomattomalla tavalla, vaikka olen luullut sen hieman jopa degeneroituneen. :)
 
@baikal : Mainitsitko, että Ihis esitti -maanpuolustuksellisen tweetin? Ja minä vanha ärviskö en löydä yhteyttä maanpuolustuksen ja kylttien heiluttelun välillä. Jos sellainen on, niin maanpuolustus on modernisoitunut tässä vuosien mittaan uskomattomalla tavalla, vaikka olen luullut sen hieman jopa degeneroituneen.

No on se siinä mielessä maanpuolustuksellinen että ottaa kantaa Ukrainan puolustamiseen miekkarin keinoin. Monessa yhteydessä nyt mediassa kirjoitetaan että se mikä koskee Ukrainaa sopii viitteeksi myös Suomelle, eli pidetään kiinnii kynsin ja hampain vapaudesta hoitaa omat asiat. Siinä mielessä tviitissä on maanpuolustukselline sävy minun näkökulmassani.
.
 
Viimeksi muokattu:
Minut on helppo harhauttaa sillä puhutaanko milloin autoveroista vai ajoneuvoveroista.
Kun vertaillaan auton x ja y verojen kokonaisuutta, kai nuo pitäisi molemmat verot mainita samanaikaisesti. Ainakin itse ymmärtäisin kokonaisuuden niin paremmin.
Mutta enpä ole nyt uutta autoa hankkimassa joten henk koht asialla ei nyt ole merkitystä.
.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Nyt on ainakin osa tästä liikkeestä muuttanut freedom convoy finland nimen alle...

Vaatimukset muuten samat, mutta nyt ne aikoo saada hallituksen valtakunnanoikeuteen :facepalm:
 
Missä vaiheessa tuo YLE:n akka hankki tyylikkäät silmälasinsa? Silloin kun woke tuli muotiin?
Hieman vielä sinistä sävyä tukkaan.
 
Ei tuo nyt niin väärästi sanonut. Obaman isoäiti:

16360166_6.jpg
 
Convoyhin liittyen YLE kirjoittaa maaseudun nuorista, jotka ovat bensanhintojen kurimuksessa.

Jutussa esitellään useampikin vanhalla Volvolla ajeleva nuorisolainen. Päätähti ajaa 6 tkm kuukaudessa ja valittelee Volvon bensakuluja. Toinen sankari ajaa 7200 km kuukaudessa ja bensaa palaa 9,5 litraa satasella..


Huvit tietysti aina maksaa, mutta ehkä polttoaineiden kallistumisesta olisi löytynyt vähän toisenkinlaista lähestymiskulmaa. Nyt ei taida ratikkareittien varresta paljoa sympatiaa heruvan.
 
Convoyhin liittyen YLE kirjoittaa maaseudun nuorista, jotka ovat bensanhintojen kurimuksessa.

Jutussa esitellään useampikin vanhalla Volvolla ajeleva nuorisolainen. Päätähti ajaa 6 tkm kuukaudessa ja valittelee Volvon bensakuluja. Toinen sankari ajaa 7200 km kuukaudessa ja bensaa palaa 9,5 litraa satasella..


Huvit tietysti aina maksaa, mutta ehkä polttoaineiden kallistumisesta olisi löytynyt vähän toisenkinlaista lähestymiskulmaa. Nyt ei taida ratikkareittien varresta paljoa sympatiaa heruvan.
Ratikkareittien rakentamisen motiivina on siis halu antipatian lisäämiseen?
 
Ratikkareittien rakentamisen motiivina on siis halu antipatian lisäämiseen?
Eikö siinä niin tuppaa menemään?

En tosin tiedä, että paljonko olisi kohtuullinen summa tuollekin neidille verovaroista maksettavaa tukea harrastukseensa?

Olen jo aiemmin muistuttanut, että myös kansalaisella on jonkinlainen velvollisuus toimia järkevästi. Vaihtamalla bensakrematorio Volvo johonkin pikkudieseliin leikkaisi hänenkin polttoainekuluista puolet. Ja jos nyt ajaisi Perniöstä vain Salon Piihovin Absille iltakahveelle Toijalan Absin sijasta, niin polttoainekulut tippuisi 90 %:a.

Eikä kannata liikaa huudella, vaikka ratikan varrella nykyään asunkin. Minulla on 450 tkm ajettu Volvo V70 ja tulin juuri eilen sillä Kuopiosta. Mulla tosin palaa bensaa "vain" 7,8 litraa satasella. Toisena autona meillä on sähköauto ja juuri räknäilin, että Vollen kulutus on niin suuri, että voisi ostaa 100 % velaksi 30 tonnin sähköauton ja bensakulujen säästöillä saisi autolainan hoidettua joka kuukausi.
 
Eikö siinä niin tuppaa menemään?

En tosin tiedä, että paljonko olisi kohtuullinen summa tuollekin neidille verovaroista maksettavaa tukea harrastukseensa?

Olen jo aiemmin muistuttanut, että myös kansalaisella on jonkinlainen velvollisuus toimia järkevästi. Vaihtamalla bensakrematorio Volvo johonkin pikkudieseliin leikkaisi hänenkin polttoainekuluista puolet. Ja jos nyt ajaisi Perniöstä vain Salon Piihovin Absille iltakahveelle Toijalan Absin sijasta, niin polttoainekulut tippuisi 90 %:a.
Autoiluun liittyy niin paljon intohimoja, ettei järjelle jää paljon mahdollisuuksia.

Olen itse aina haaveillut premium-autoista, mutta olosuhteiden pakosta ajan tällä hetkellä 12 vuotta vanhalla dieseliä käyttävällä pikkunelivedolla. Auto kuluttaa n. 5,5 l/100 km. Tämän talven aikana olen huomannut, kuinka kätevä talviauto se on. Todennäköisesti pienen koon takia auto lämpenee talvella kohtuullisen nopeasti (ei ole sisätilan lämmitintä). Jään raapiminen ikkunoista aamuisin paljon helpompaa verrattuna esim. vaimon hybridi-Corollaan. Neliveto on yliveto, vaikka kaikkein liukkaimpia kelejä ei tänä talvena ole ollut. Kyllä lähtee! Olen vapaaehtoisesti tankannut kalliimpaa mydieseliä tankkiin. Näin talvisin pojan bensamersun käynnistyksen huomaa talon sisällä asti hajusta ja kyllä se Hybridi-Toyotankin kylmäkäynnistys haisee. Bioneliveto ei haise ja tankkauksenkaan jälkeenkään ei vaatteet haise, toisin kuin firman pakua tankatessa. Kesähinnoilla tankin sai täyteen 60:llä eurolla, nyt joutuu jo 70 euroa pulittamaan, sillä ajaa n. 700 km. Oikealla dieselillä kympin vähemmän.

Saas nähdä kuinka kevään autokuumeesta selvitään!?
 
Jutussa esitellään useampikin vanhalla Volvolla ajeleva nuorisolainen. Päätähti ajaa 6 tkm kuukaudessa ja valittelee Volvon bensakuluja. Toinen sankari ajaa 7200 km kuukaudessa ja bensaa palaa 9,5 litraa satasella.

No sillä lailla. No, työmatkoja tietysti ajelevat. :cool: Jos minulta kysytään, niin kuustonnia kuussa hupiajoa on silkkaa ajan- ja rahanhukkaa. Toivottavasti äiti ja iskä antavat bensarahaa sentään.
 
Toisena autona meillä on sähköauto ja juuri räknäilin, että Vollen kulutus on niin suuri, että voisi ostaa 100 % velaksi 30 tonnin sähköauton ja bensakulujen säästöillä saisi autolainan hoidettua joka kuukausi.

Jos mulla olisi sankasti työajoa, niin harkitsisin vakavasti sähköauton hankkimista. Mullakin on Volle ja ajaa töyryytän sorvin ääreen kaikki ne kolme kilometriä suuntaansa päivittäin. Ihan sama paljonko bensa siinä kohtaa maksaa tai on maksamatta. Ja suoraan sanoen en ymmärrä, miten joku kehtaa istua auton ratissa huvikseen 7 k kilsaa per kk?
 
Back
Top