Dokumenttejä

Satuin sähköistä ohjelma-opasta katselemaan, ja sieltä tuli Alfa-TV:ltä tulemaandokkari nimeltä "Rautakypärän alla" (väärin nimetty). Israelilaisasevelvollisista
Kotisivu http://www.beneathhelmet.com/the-film/

Ihan katsottavaa. En tiedä tuleeko enää tuolta, mutta löytynee jostain.

Sulkeisia ei näkynyt, mutta muuten oli jonkinlaista inttimeininkiä, hiukan eri mausteilla. Ihan katsottava.
 
Mainio historiadokkari kylmän sodan kuumilta vuosilta. NATOn sotaharjoitus "Able Archer" oli vähällä sytyttää ydinsodan vuonna 1983.


Kertoo hyvin, kuinka Juri Andropovin ja muiden vanhojen seniilien ukkojen johtama Neuvostoliitto kouristeli vainoharhaisen sotahysterian vallassa. Pelkäsivät tosissaan Reaganin varustelupolitiikkaa ja tämän tiukkaa linjaa. Dokkarissa aikalaiset toteavat, että tuskin kukaan tajusi tuolloin, kuinka lähellä täysimittaista ydinsotaa käytiin.
 
Mainos enemmänkin! Marsoc:ista
 
Nat Geo:n ja brittilaisen SKY:n tuottama vaikuttava dokumentti kevaisesta Himalajan maanjaristyksesta... jaristys alkaa noin kohdassa 1 min! HUOM: ei heikkohermoisille, ei ole hauskaa olla kasitonnisten alla kun 7.8 Richter -queikki iskee :confused:

 
Kohtalaisen mielenkiintoinen dokkari YLE Areenassa.

http://areena.yle.fi/1-1243957?autoplay=true

Loviisan ydinvoimalan rakentaminen 70-luvulla neuvostoliittolaisella teknologialla herätti ihmetystä suomalaisissa insinööreissä ja tekniikoissa. Onneksi sentään itse voimala rakennettiin käyttämällä länsimaista turvatekniikkaa. Mielenkiintoista tarinaa myös suomalaisten ja neukkujen keskinäisistä väleistä atomityömaalla. Mm. neukkujen komennusmiehet pitivät länsimaisena propagandana suomalaisen henkilökunnan omistamia henkilöautoja ja paikallisten supermarkettien notkuvia hyllyjä.
 
Ranskaksi, mutta ehkä tuohon joskus tulee englannin kieliset tekstitykset.
 
Ranskaksi, mutta ehkä tuohon joskus tulee englannin kieliset tekstitykset.

Voin laittaa englanniksi tai suomeksi kaannokset itse jos tarvitaan... legioonan 'patois' -slangi on tutuhko, jos en tajua jotain niin arvaan varmaan ainakin sinne pain :). Ei noi nyt mitaan tyokalupakin teravimpia talttoja ole oikeasti, olen tormannyt kavereihin monasti etela-Ranskassa, varsinkin Toulonin ja Montpellierin alueella. Allons!

By the way... kielenkaantajana voin sanoa etta sanat ovat kaytannossa identtiset, paitsi saku-versiossa jotain uskollisuudenvala-paskaa Hitler-perslavelle... repikaa siita kunnioitusta vitun legioonalle, ja tama on sentaan Deuxieme Regiment Parachutiste, joka on Muukalaislegioonan aatelia. Huhhuh sanoi Aavikkoplaneetan mies @Fremen ...


vs.


Fuck that shit. Molemmat kuunneltuani en kaanna ikina tota natsipaskaa... the end. Eika ole @Tetra sun vika, toi vaatii muutaman vuoden Ranskassa etta edes ymmartaa mista on kyse. Toi alempi on Waffen-SS:n -valamarssi tai jotain, joka on varmasti ollut kielletty Saksassa vuodesta -45, ei mikaan ihme ettet tunnistanut sita, mutta kaantamaan sita en rupea koskaan - ei kiitos, ei vittu ikina. No hard feelings bro!

Tata taas katsoo jarkeva heteromies niin paljon mieluummin, ja tama porukka voittaa sotia eika havia niita :p!

 
Okei o_O:) Mutta ei tuohon käännöstä tarvitse. Tulee vaan realistisempi "legioonaelämys" tuon katsomisesta jos ei kaikkea ymmärrä.
 
Hups. Anteeksi @Tetra ! Alkuperainen REP-videosi oli jotenkin meikalaisen kattelyssa vaihtunut toiseksi (siksi joka on mun viestissa ylimpana, pahoitteluni!) Eli ehdottomasti voin kaantaa tuon palvelusvideon jonka linkkasit, laitan yv:ta kun se on valmis. Sorry pal, mun oma moka ja tarkoitus ei ollut syyllistaa muuta kuin omaa lapparia jossa on ihan liian monta xhamster-sessiota auki samanaikaisesti etta se toimisi edes yhta johdonmukaisesti kuin meikalainen! Pardonnez Moi, Monsieur!
 
Vice-dokkari: Puolan paramilitäärijoukot.

Ukrainan kriisin alettua näiden yksityisten, suojeluskuntatyyppisten järjestöjen jäsenmäärä on noussut 80 000:een.

 
Back
Top