Dokumenttejä

Usein olen jo kotona ja ottanut univormun pois kun puhelin hälyttää ja pitää hypätä taas satulaan.


Käyn mielessäni läpi erilaisia uhkakuvioita. Mutta kyllä se on tasapainoilua pelon ja toiminnan välillä. Koulutus auttaa hillitsemään pelkoa.
 
'Emme kannattaneet puoluetta, mutta pidimme uniformusta' (asiayhteytenä BDM).

Hyvin on vielä 'Die Fahne hoch' muistissa vanhoilla päivilläkin.
4rw8cw0t.jpg
2zow4i67.jpg

10pnnd2v.jpg
xkhz12q5.jpg
ts6tsajm.jpg

Eipä tästä pätkästä paljon aitoa katumusta löydä.
 
Viimeksi muokattu:
 
Mielenkiintoinen dokkari ja mielenkiintoisinta on se vaihe kun Navalnyi oli jumissa Venäjällä.

Painetta Venäjän suuntaan antoivat Ranskan presidentti Macron, Eurooppa-neuvoston puheenjohtaja Charles Michel ja viimeinen ehkä ratkaiseva puhelu tuli Suomen presidentiltä Sauli Niinistöltä. Hänellä on melko luottamuksellinen suhde Putinin kanssa. Niinistö löysi ilmeisesti sopivat sanat ja sai Putinin välttämään suuren skandaalin.

13-3-10370458
 
120 päivää ydinsukellusveneessä.

 
120 päivää ydinsukellusveneessä.

Yli 30v palveluksessa, niin alkaa putkilo olemaan aika kypsä. Wikipedian mukaan odottaa telakalla armonlaukausta
 
Heikossa kunnossa oli putkilo.

Väkisinkin tuli tuota dokkaria katsoessa mieleen että miehistön suurin haaste oli pysyä hengissä aluksen sisällä.

Ei tosin sillä etteikö se olisi jonkinlainen haaste muissakin putkiloissa. Hullun hommaa viettää kuukausia tuollaisessa ympäristössä. Olen jokseenkin varma että minulla pettäisi mielenterveys alle kuukaudessa :ROFLMAO:
 
Reippaasti mielenkiintoista liikkuvaa kuvaa kolmannen valtakunnan alkutaipaleelta:


 

Talibanien Afganistan

Pian länsijoukkojen vetäydyttyä Afganistanista talibanit palasivat valtaan. Palkittu toimittaja Najibullah Quraishi jäi maahan. Hän näyttää miten tavallisten ihmisten elämä mullistui: pukeutumista säännellään tiukasti, naiset eivät pääse kouluun tai töihin, lukuisat vähemmistöön kuuluvat ovat joutuneet piiloutumaan, ja moni näkee nälkää. (Afghanistan Life and Death under the Taliban, 2021).
 
Asiakas:- Hänen puhelimestaan loppuu raha, pitääkö hänen kuolla? Häntä pallotellaan puhelimesta toiseen. 15 vuoteen ei ole saanut kopeekkaakaan vaan maksanut teille, valtiolle joka on teljennyt hänet ja minut kotiin, ettekä te voi tehdä mitään. Miksi valtio ei voi auttaa?

Puhelinpäivystäjä:- Ettekö tiedä millaisessa valtiossa elätte? Minä vain vastaan puhelimeen.


 
Viimeksi muokattu:
Areenassa ihan mielenkiintoinen 2-osainen dokumentti sukellusvene K-129 katoamisesta. Toteutus hivenen ärsyttävä jenkkityylin mainoskatkopaikkoineen

 
Toinen mielenkiintoinen dokumentti Areenassa; Yhdysvaltojen ja CoComin vaikuttamisesta Suomen teollisuuteen kylmän sodan aikana. Vanhan dokumentin uudelleen näyttö, mutta ehkä jollain tapaa ajankohtainen nykyisten Venäjä rajoitusten myötä?

 
Back
Top