EgyptAirin matkustajakone katosi tutkasta matkalla Pariisista Kairoon

Umkhonto

Ylipäällikkö
EgyptAirin matkustajakone katosi tutkasta matkalla Pariisista Kairoon
Torstai 19.5.2016 klo 06.29 (päivitetty klo 06.35)

EgyptAirin matkustajakone on kadonnut tutkasta matkalla Pariisista Kairoon, kertoo lentoyhtiö Twitterissä.


EgyptAirin kone lähti Pariisista ja katosi tutkasta matkalla Kairoon. Arkistokuva. (EPA/EU)
EgyptAirin mukaan asiasta kerrotaan lisää heti, kun lisätietoja saadaan. Useiden viestinten mukaan koneessa oli ainakin 59 matkustajaa ja kymmenen henkilökunnan jäsentä.

Lento MS804 lähti Pariisista Charles de Gaullen lentoasemalta iltayhdentoista jälkeen paikallista aikaa.

Lisää aiheesta hetken kuluttua.

STT

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201605190062909_ul.shtml

Ulkomaat 19.5.2016 klo 6:22 | päivitetty 19.5.2016 klo 6:58
EgyptAir: Pariisista kohti Kairoa lentänyt kone kadonnut tutkasta
Kone oli lähtenyt matkaan Pariisista kello 23.09 keskiviikkoiltana. Koneen kyydissä on lentoyhtiön mukaan 69 ihmistä.

Kuva: Flightradar24.com / Yle Uutisgrafiikka

Lentoyhtiö EgyptAirin Pariisista kohti Kairoa lähtenyt matkustajakone on kadonnut tutkasta, lentoyhtiö kertoo viestipalvelu Twitterissä.

Egyptin siviili-ilmailuministeriö kertoo pelastustyöntekijöiden etsivän kadonnutta konetta.

Lento MS804 oli lähtenyt matkaan Pariisista kello 23.09 paikallista aikaa keskiviikkoiltana. Airbus A320-koneessa on ensitietojen mukaan 69 ihmistä, 59 matkustajaa ja kymmenen miehistön jäsentä.

EgyptAirin mukaan yhteys koneeseen menetettiin kello 2.45 Kairon aikaa, koneen ollessa 16 kilometriä Egyptin ilmatilan sisällä.

http://yle.fi/uutiset/egyptair_pariisista_kohti_kairoa_lentanyt_kone_kadonnut_tutkasta/8891810
 
Viimeksi muokattu:
The statement added that radar contact was lost at 2:45 a.m. Cairo time when the aircraft was over the Mediterranean Sea at an altitude of 37,000 feet. The aircraft was about 10 miles into Egyptian airspace when it suddenly disappeared from radar. The cause is unknown.

http://bnonews.com/news/index.php/news/id4383
 
Vaikka Pariisin kenttä joka tavalla hyvin epämiellyttävä onkin, niin turvallisuustaso on huippuluokkaa. Lähtisin siitä liikkeelle, että koneeseen tuli vika tai sitten kapteeni uhrasi koneen Allahille. Jälkimmäinen hyvin epätodennäköinen vaihtoehto.
 
Vaikka Pariisin kenttä joka tavalla hyvin epämiellyttävä onkin, niin turvallisuustaso on huippuluokkaa. Lähtisin siitä liikkeelle, että koneeseen tuli vika tai sitten kapteeni uhrasi koneen Allahille. Jälkimmäinen hyvin epätodennäköinen vaihtoehto.

Näitä "katoamisia" on sattunut ennenkin ja viimeisin oli pilotrin laajennettu itsemurha, joten kaikki on kuitenkin mahdollista, jopa tuo "pilotin uhraus allahille"..?:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Näitä "katoamisia" on sattunut ennenkin ja viimeisin oli piloorin laajennettu itsemurha, joten kaikki on kuitenkin mahdollista, jopa tuo "pilotin uhraus allahille"..?:confused:

Tässä tapauksessa se katosi 37000 jalan korkeudessa. Todennäköisimmin hajonnut ilmassa.
Noin korkealle ei myöskään ylety mikään olaltalaukaistava. Minusta todennäköisin skenaario on silti, että koneessa oli pommi.
 
Tässä tapauksessa se katosi 37000 jalan korkeudessa. Todennäköisimmin hajonnut ilmassa.
Noin korkealle ei myöskään ylety mikään olaltalaukaistava. Minusta todennäköisin skenaario on silti, että koneessa oli pommi.
Jos pommi, niin siinä on Ranskan ilmailuviranomaisilla problema. Tosin olisiko Egyptissä jo tuotu koneeseen?
 
EgyptAir on kertonut Välimeren yllä kadonneen koneen henkilökuntaan kuuluneen kolme turvamiestä.
Kadonneen egyptiläiskoneen henkilökuntaan kuului kolme turvamiestä, kertoo lentoyhtiö EgyptAir. Heidät lasketaan kuuluvaksi koneen kymmenhenkiseen miehistöön. Matkustajia oli 56.

CNN:n lentoturvallisuusasiantuntijan mukaan kyseessä on ”epätavallinen” määrä turvamiehiä. Suuri määrä ei kuitenkaan välttämättä kerro mistään poikkeuksellisesta uhasta.

– Kolme ei ole rutiinia, asiantuntija David Soucie luonnehti CNN:lle.

– Heitä sijoitellaan sattumanvaraisesti, joten asialla ei välttämättä ole merkitystä.

EgyptAirin kone kaapattiin maaliskuussa lennolla Alexandriasta Kairoon. Räjähteillä uhannut mies pakotti koneen lentämään Kyprokselle, jossa tilanne ratkesi neuvottelujen jälkeen. Miehen ”räjähteet” olivat pommilta näyttävä vaaraton kyhäelmä. Tapaus on voinut olla syynä turvatoimien nostoon.

Turman syystä on toistaiseksi vain spekulaatioita. Terrorismin osuutta ei ole poissuljettu. Se, että miehistö ei lähettänyt hätäkutsua, voi tarkoittaa, että se oli liian kiireinen pitämään koneen hallinnassaan esimerkiksi ohjaamopalon ja vakavan teknisen vian takia.
 
Egyptin ilmailuviranomaisen mukaan viime yönä hieman ennen kolmea tutkasta kadonnut egyptiläinen matkustajalentokone olisi lähettänyt hätäsignaalin muutama tunti katoamisen jälkeen.

Uutistoimisto Reuters kertoo ilmailuviranomaisen sanoneen, että Egyptin sotilaalliset joukot olisivat saaneet hätäsignaalin kello 4:26, vaikka 56 ihmistä kuljettanut matkustajalentokone katosi tutkasta kello 2:45.

Kadonnut lentokone oli vain 20 minuutin lentomatkan päässä määränpäästään Kairosta, kun tutkayhteys koneeseen katosi.
 
Egyptin ilmailuviranomaisen mukaan viime yönä hieman ennen kolmea tutkasta kadonnut egyptiläinen matkustajalentokone olisi lähettänyt hätäsignaalin muutama tunti katoamisen jälkeen.

Uutistoimisto Reuters kertoo ilmailuviranomaisen sanoneen, että Egyptin sotilaalliset joukot olisivat saaneet hätäsignaalin kello 4:26, vaikka 56 ihmistä kuljettanut matkustajalentokone katosi tutkasta kello 2:45.

Kadonnut lentokone oli vain 20 minuutin lentomatkan päässä määränpäästään Kairosta, kun tutkayhteys koneeseen katosi.


http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001182173.html

Kreikkalaisviranomaiset: Laivan kapteeni näki taivaalla ”leimahduksen” EgyptAirin koneen katoamispaikalla
 
Puhutaanko tutkasta katoamisessa nyt transponderin sammumisesta vai oikeasti tutkasta katoamisesta? Sotilaiden valvontatutkista saisi ehkä paremmin tietoa mitä on tapahtunut.
 
Puhutaanko tutkasta katoamisessa nyt transponderin sammumisesta vai oikeasti tutkasta katoamisesta? Sotilaiden valvontatutkista saisi ehkä paremmin tietoa mitä on tapahtunut.

Jos matkustajakoneen transponderi sammuu, pahaa saa pelätä. Alueen sotilastutkillla on tod.näk. tarkempaa tietoa, minne kone hävisi.
 
Pariisista nousu ja lähes määränpäähän pääsy ennen tuhoa hiukan puhuvat pommiteoriaa vastaan. Kokonaan eivät kuitenkaan sulje sitä pois.
Ehkä höyrystynyt polttoaine räjähti tankissa a'la TWA800.
 
Vaikka Pariisin kenttä joka tavalla hyvin epämiellyttävä onkin, niin turvallisuustaso on huippuluokkaa. Lähtisin siitä liikkeelle, että koneeseen tuli vika tai sitten kapteeni uhrasi koneen Allahille. Jälkimmäinen hyvin epätodennäköinen vaihtoehto.

Ei ole kauaakaan kun pyörähdin CDG:n lentokentän kautta. Aika tumman oloista porukkaa siellä koneiden välissä asfaltilla pyöri, matkalaukkukärryjen, catering-kärryjen ja muiden kanssa... Teknisempi henkilökunta oli aika vaaleaa, mutta duunarit ruskettuneempia... Pikku huomio vaan...
 
Ei se aina siitä pikmentistä ole kiinni. Enemmänkin uskonnosta ja siihen radikalisoitumisesta.
 
Ei se aina siitä pikmentistä ole kiinni. Enemmänkin uskonnosta ja siihen radikalisoitumisesta.

Ei tietenkään ole pigmentistä kiinni. Tilastollisesti allahuakbar- väki tuppaa kuitenkin olemaan yleensä tummempaa. En siis väitä että kyseessä on rauhanuskonnon kepponen, kirjasin vain tuollaisen huomion...
 
Ei tietenkään ole pigmentistä kiinni. Tilastollisesti allahuakbar- väki tuppaa kuitenkin olemaan yleensä tummempaa. En siis väitä että kyseessä on rauhanuskonnon kepponen, kirjasin vain tuollaisen huomion...
Jos käyt Jenkeissä, niin turvatarkastuksessa liki kaikki ovat mustia. Ainakin itärannikon suurilla kentillä. Muslimeja ei näe juurikaan.
 
Jos käyt Jenkeissä, niin turvatarkastuksessa liki kaikki ovat mustia. Ainakin itärannikon suurilla kentillä. Muslimeja ei näe juurikaan.

Olen käynyt, juu, ja pannut saman kyllä merkille. Mustat ovat aika paljon turvatarkastushommissa siellä, koska matalapalkka-ala. Ylivoimaisesti suurin osa mustista ei kuitenkaan Jenkkilässä ole muslimeja, eikä musuja muutenkaan mielellään siellä päästetä tuonlaisiin hommiin, koska julkinen mielipide ja 9/11.
Ranskan tilastoista en tiedä, mutta siellä on hyvin vahva arabi- ja afrikkalaistaustainen muslimivähemmistö. Jos törmäät edellä mainitun kaltaiseen henkilöön siellä, on todennäköisempää että hän on muhamettilainen kuin kristitty.
 
Back
Top