Etsin suosituksia (mahdollisimman huomaamattomille) rannepainoille

TheRomanRuler

Kapteeni
Eli etsin ranteiden ympärille sidottavia painoja, mieluusti niin pieniä että niitä voisi käyttää vaikka puvun kanssa arkipäiväisesti. Mulla tulee hyötyliikuntaa ihan ok määrä, ja repussa kannan aika hyvän määrän painoa, mikä tietysti tuntuu myös jaloissa.

Mutta kädet ovat aina olleet mulla heikompia kuin keskiverto miehelle. Molemmat ranteetkin on sen takia murtuneet, toinen kahdesti. En siis turhan takia keskity treeneissä käsiin, niille ei vaan tule hyötyliikuntaa missään.

Eli haluisin kokeilla rannepainoja. Yhdet mulla onkin, paino ei ole päätä huimaava, mutta ne ovat fyysisesti niin isoja hiekkasäkkejä että niitä on vaikea käyttää. Mutta metallihan on tiiviimpi, pienikin määrä lyijyä on painava. Löytyykö jostain terveellisemmästä metallista jo valmiiksi tehdyt painot?

Ei edes tarvitse olla hirveän painavat jos ovat niin pienet että niitä voisi käyttää jatkuvasti. Jatkuvaan käyttöön oikeastaan pitääkin pienempiä käyttää. Joku suositteli että ranteissa ei pitäisi käyttää yli 8-10% ruumiin painosta. Onko osuva neuvo? Jos on, mulla sopiva paino olisi siis noin 8kg.

Eli, mitä ehdotuksia?
 
Eli etsin ranteiden ympärille sidottavia painoja, mieluusti niin pieniä että niitä voisi käyttää vaikka puvun kanssa arkipäiväisesti. Mulla tulee hyötyliikuntaa ihan ok määrä, ja repussa kannan aika hyvän määrän painoa, mikä tietysti tuntuu myös jaloissa.

Mutta kädet ovat aina olleet mulla heikompia kuin keskiverto miehelle. Molemmat ranteetkin on sen takia murtuneet, toinen kahdesti. En siis turhan takia keskity treeneissä käsiin, niille ei vaan tule hyötyliikuntaa missään.

Eli haluisin kokeilla rannepainoja. Yhdet mulla onkin, paino ei ole päätä huimaava, mutta ne ovat fyysisesti niin isoja hiekkasäkkejä että niitä on vaikea käyttää. Mutta metallihan on tiiviimpi, pienikin määrä lyijyä on painava. Löytyykö jostain terveellisemmästä metallista jo valmiiksi tehdyt painot?

Ei edes tarvitse olla hirveän painavat jos ovat niin pienet että niitä voisi käyttää jatkuvasti. Jatkuvaan käyttöön oikeastaan pitääkin pienempiä käyttää. Joku suositteli että ranteissa ei pitäisi käyttää yli 8-10% ruumiin painosta. Onko osuva neuvo? Jos on, mulla sopiva paino olisi siis noin 8kg.

Eli, mitä ehdotuksia?
Kreikkalaisen hopliitin pronssiata tehdyt kyynärsuojat tai siis sen tyyliset, ohuet metalliset
 
Wolframi hauleja. Lyijyä en käyttäs. Joko korvata jostain hiekkapainoista painot wolframi hauleilla tai sit teetättää omat kangas osat niille.
Tietysti jos rahaa on ettei paskalle taivu, niin tekis rannekorut niistä.
 
Mä kyllä vähän luulen että jos käsivarsien voimaa haetaan niin tuollainen rannepainojen käyttäminen ei ole kovin hyvä tapa. Perinteinen vastusharjoittelu on se tapa, jolla saadaan voimaa.

SAID eli Specific Adaptation to Imposed Demands tarkoittaa sitä, että kroppa kehittää niitä ominaisuuksia joita siltä vaaditaan. Jos treenaat pitämällä ranteissa tuntitolkulla painoja, se ei kyllä maksimivoimaa kehitä, vaan sitä kehitetään tekemällä voimaa vaativia liikkeitä.

Yksi tapa kuljettaa treenivälineitä mukana on hankkia vastuskuminauhoja (niitä myydään esim tavaratalojen urheiluosastoilla, ja jäykemmät eli raskaammat sitten kuntosalitavaraa myyvistä nettikaupoista). Teet erilaisia hauis- ja ojentajaliikkeitä vaikka pitkin päivää, jos ajatus on että et halua pitää mitään erillistä voimaharjoittelutreeniä. Tuollainen vastuskumi kulkee huomaamattomasti mukana, ja yhdelläkin pärjää koska vastusta voi säädellä paitsi käyttämällä eri vahvuisia vastuskumeja, myös säätämällä sitä, pitääkö kiinni päästä vai keskeltä.

Jos välttämättä haluat noudattaa tuota ajatusta koko ajan tehtävästä aerobisesta treenistä, niin muista koukistella käsiä aktiivisesti koska suoran käden heiluttelu ei rasita käsivarren koukistajia tai ojentajia.
 
Back
Top