Europarlamentin vaalit 2024

Huhujen mukaan persut laittavat taas ehdolle Laura "Päivässä ohi" Huhtasaaren ja Teuvo Hakkaraisen, joista kumpikaan ei tosin tiedä, mitä he Strasbourgissa tekevät...
Eikös europarlamentti ole persuille osaksi ollutkin paikka, jonne laitetaan sellaiset, joiden ei haluta olevan kotimassa sotkemassa asioita. Sillä kai ne Teuvo ja Laura viimeksikin. :rolleyes:
 
Nykyisistä Modig, Pekkarinen ja Hautala ovat ilmoittaneet lopettavansa meppiuransa. Lisäksi avautuu bonuspaikka kun saamme yhden edustajan lisää.
 
Vaalien jälkeen pitäisi nimetä näillä näkymin kokoomuslainen komissaari. Keitä sinne olisi tyrkyllä? Valtonen? Virkkunen? Orpo itse? Meillä on pääministeri ennenkin päätynyt valitsemaan itsensä kun muita riittävän lahjakkaita ei ollut tarjolla.
 
Vaalien jälkeen pitäisi nimetä näillä näkymin kokoomuslainen komissaari. Keitä sinne olisi tyrkyllä? Valtonen? Virkkunen? Orpo itse? Meillä on pääministeri ennenkin päätynyt valitsemaan itsensä kun muita riittävän lahjakkaita ei ollut tarjolla.
Virkkunen ja Pietikäinen ovat olleet esillä, Orpo tuskin haluaa lähteä. Mustana hevosena pitäisin Sarvamaata.
 
Viimeksi muokattu:
Hakkarainen ei pääse jatkamaan perussuomalaisten MEPpinä koska meni toivottamaan Orbanin Fidesz-puolueen tervetulleeksi persujen rinnalle ECR-rthmään.

Ryssän perseennuolijoiden ihannointi taitaa ennakoida sitä, että kohta näemme Hakkaraisen "Tiltujen piipityksiä" ketjussa.

 
Varovaisesti arvioituna myönteistä kehitystä

KESÄKUUN vaalien jälkeen Euroopan parlamentissa voi olla edessä ennennäkemätön vallan uusjako. Oikeistoryhmät ECR ja ID voivat kannatuskyselyiden perusteella viedä jopa neljänneksen paikoista.
ID:n kyky käyttää kasvavaa valtaansa on kuitenkin kyseenalainen, sillä muut parlamenttiryhmät eivät tee sen kanssa yhteistyötä.

Todelliseksi voittajaksi tilanteessa voi nousta ECR, joka on oikean laidan ryhmistä salonkikelpoisempi. Myös sen odotetaan kasvattavan kannatustaan. Ryhmää johtavat Puolan Laki ja oikeus -puolue sekä Italian veljet, ja sen riveissä istuvat myös perussuomalaisten mepit.
Näissä vaaleissa voimien yhdistäminen voisi tuoda oikeistopuolueille ennennäkemättömän valta-aseman. Ne voisivat muodostaa parlamentin suurimman ryhmän, mikä käytännössä antaisi niille suuren vallan komission puheenjohtajan valinnassa ja ohjelman kirjoittamisessa.

Silti Procaccini tyrmää ajatuksen.

”Emme olleet sen kannalla aiemmin, koska meillä on joitain erimielisyyksiä joidenkin ID:n delegaatioiden kanssa. Luulen, että erimielisyydet ovat liian suuria yhden ryhmän muodostamiseksi.”

Hän sanoo, että tärkein kynnyskysymys yhteistyölle on suhtautuminen Venäjään. Venäjän ymmärtäjiä ei ryhmään hyväksytä. Esimerkkinä puolueesta, jonka kanssa yhteistyö ei sovi, Procaccini mainitsee Saksan äärioikeistolaisen AfD:n.


 
Eikä t
Itse asiassa juuroparlamenttiin pitäisi saada parhaimmat kotiinpäinvetäjät, eikä jäähdyttelijöitä, koskee tietysti kaikkia puolueita
Eikä tuholaisia kuten sirpapietikäiset, erkopeläiset ja muut äärivasemmiston mepit, Suomesta ja ulkomailta. Känsäläiset vain tykkäävät äänestellä näitä, kerta ja kataistrofi toisensa jälkeen.
 
Back
Top