Rakuska
Alikersantti
Osaako kukaan tiivistää, miksi nuo hävittäjäkoneet ovat muuttuneet niistä vanhoista deltasiipisistä massiivisista sikaareista nykyisenkaltaisiksi lentäviksi luteiksi?
Vanhoissa Migeissä ilmanottoaukko oli aivan keulassa ja lentäjä siis vähintään kahden pellin takana ja yksi liekinheitin takana.
Drageneissa ilmanotot olivat näköjään sivuilla ja yksi moottori takana. Komeus pitkä kuin kuuraketti.
Tuo aikaisempi muotoilu on jotenkin karun yksinkertainen ja voi hyvin kuvitella, että koneisiin mahtui polttoainettakin ja koko alusta oli vapaa aseistukselle. Lisäksi ilmanotot olivat kaikkien renkaiden etupuolella. Nämä ei vissiin tykkää imeä kiitoradan hiekkaa sisäänsä.
Nykyinen design on usein 2-moottoria ja ilmanotot koneen alla. Siroja ja hoikkia kuin hyttyset mutta ilmeisesti altiita imemään kiitotien roskat sisäänsä. Kaksi moottoria ehkä auttaa tekniseen vikaan mutta vain vähän IT-ohjuksiin, jotka eivät enää niinkään lämmön perusteella moottoriin hakeudu.
Vanhoissa Migeissä ilmanottoaukko oli aivan keulassa ja lentäjä siis vähintään kahden pellin takana ja yksi liekinheitin takana.
Drageneissa ilmanotot olivat näköjään sivuilla ja yksi moottori takana. Komeus pitkä kuin kuuraketti.
Tuo aikaisempi muotoilu on jotenkin karun yksinkertainen ja voi hyvin kuvitella, että koneisiin mahtui polttoainettakin ja koko alusta oli vapaa aseistukselle. Lisäksi ilmanotot olivat kaikkien renkaiden etupuolella. Nämä ei vissiin tykkää imeä kiitoradan hiekkaa sisäänsä.
Nykyinen design on usein 2-moottoria ja ilmanotot koneen alla. Siroja ja hoikkia kuin hyttyset mutta ilmeisesti altiita imemään kiitotien roskat sisäänsä. Kaksi moottoria ehkä auttaa tekniseen vikaan mutta vain vähän IT-ohjuksiin, jotka eivät enää niinkään lämmön perusteella moottoriin hakeudu.