Hauskoja kuvia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trolli
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Nämähän nyt ovat mahdollisesti olleet täällä moneenkin kertaan, mutta kieliopinnoissa kertaus kannattaa aina!

tumblr_mzfuq8QPuA1s2q7bso1_400.jpg
finnish.jpg

Vasemmanpuoleisen kolmannessa ja neljännessä sorrutaan ruotsalaistyyppiseen ylinäyteltyyn lörpöttelyyn. Kolmoskohta on tietenkin "Jaha." ja nelonen murrealueesta riippuen joko "Noh?" tai "Mitäs?" Muuten ihan osuva.

Sen lisäksi niin vasemmanpuolen ruudussa olevissa englanninkielisissä lauseissa jonkun verran virheitä. Ainakin minun kielitaito sanoo niin.

On vai? Kyllä minäkin uin pää pystyssä se vähän mitä nyt joskus on uimassa käynyt.
Uiminen pää pystyssä rasittaa niskan.
Minä uin joskus näin, kun ei kukaan kertonut, mutta sitten uin Moskovassa kerran uimahallissa ja kuulin vihellys, luokseni tuli tiukka täti ihminen ja sanoi "tässä uimahallissa näin ei saa uida, joko uit oikein tai lähdet". Kuten myöhemmin selvisi, hän oli uimisen mestaruutta voittanut uintiopettaja. Hän sanoi: "Jos pelkät vetta - älä mene siihen, kasvot nostetaan vedestä vain hiukan saadakseen ilma keuhkoihin, ilma puhalletaan veden alla pois keuhkoista. Näin niska ei rasittuu". Hän näytti kuinka se tehdään, ja sen jälkeen rupesin uida "oikeaoppsesti". Oppinut hetkessä. Uin jopa kilometrin kuin olen parhaillaan.

Back