Hauskoja kuvia

Katso liite: 55603

Olen tätä mielestäni tietyssä mielessä lystikästä kuvaa jakaessani, kohdehenkilöille esittänyt kysymyksen;
mihin sijoitut tässä tiivistelmässä ihmisyydestä?

Oletko aktiivinen toimija, toiminnan kohteena oleva, vaiko (näennäisesti) passiivinen tapahtumien seurailija?
Itse en missään olosuhteissa olisi laittanut tätä laittamaasi kuvaa esille, missään enkä koskaan.

Lystistä ei tuossa ole heikkoa hajuakaan.
 
Katso liite: 55603

Olen tätä mielestäni tietyssä mielessä lystikästä kuvaa jakaessani, kohdehenkilöille esittänyt kysymyksen;
mihin sijoitut tässä tiivistelmässä ihmisyydestä?

Oletko aktiivinen toimija, toiminnan kohteena oleva, vaiko (näennäisesti) passiivinen tapahtumien seurailija?
Jos tuollainen tilanne tulisi eteen niin sellainen takapotku tonne jalkoväliin varmaan tulisi itseltä.

Ihan noin räikeää tapausta kuitenkaan varmaan et tarkoitittanutkaan.

Mutta kyllä omassa elämässä olen ottanut lähtökohdaksi ettei lyötyä lyödä!
 
Tietty, uskon että tilanne on lavastettu, mutta hyvä maku on tuosta kaukana. Rollssi ja kuski näkyvillä, johtaja kusee. Jotain pimeetä tällä haetaan .
 
Jos tuollainen tilanne tulisi eteen niin sellainen takapotku tonne jalkoväliin varmaan tulisi itseltä.

Ihan noin räikeää tapausta kuitenkaan varmaan et tarkoitittanutkaan.

Mutta kyllä omassa elämässä olen ottanut lähtökohdaksi ettei lyötyä lyödä!
Täytynee ehkä hieman antaa pohjaa sille, miksi tuota kuvaa pidän hauskana.

Asetelma. Maassa lojuva, sammumisen kautta (ideologinen uni!) itsensä itsenä pois reaalimaailmasta saattanut parrakas nuori mies = Suomi

Harmaantunut herrasmies = Venäläinen käsitys kahdenvälisestä ymmärryksestä, omien etupiiriymmärryksiensä lihaksi tulemisessa.

Autonkuljettaja = Kansainvälinen yhteisö, esittäen ainakin jälkikäteen - sopivassa seurassa - pöyristymistään tapahtuneesta.

Tuohon tyylilajiin liittyen siis, olen tätä hupailua tuttavilleni jakanut. Täysin ymmärrettävää, etteivät mustan huumorin sisältämät tuotokset voi ymmärrystä saavuttaa, ilman henkilön tuntemista. Olisi pitänyt tuohon jonkinlainen saate laittaa. Ymmärrän, että tuon voi hyvinkin tulkita, sangen karulla tavalla esittäjänsä arvomaailmaa kohden.
 
Täytynee ehkä hieman antaa pohjaa sille, miksi tuota kuvaa pidän hauskana.

Asetelma. Maassa lojuva, sammumisen kautta (ideologinen uni!) itsensä itsenä pois reaalimaailmasta saattanut parrakas nuori mies = Suomi

Harmaantunut herrasmies = Venäläinen käsitys kahdenvälisestä ymmärryksestä, omien etupiiriymmärryksiensä lihaksi tulemisessa.

Autonkuljettaja = Kansainvälinen yhteisö, esittäen ainakin jälkikäteen - sopivassa seurassa - pöyristymistään tapahtuneesta.

Tuohon tyylilajiin liittyen siis, olen tätä hupailua tuttavilleni jakanut. Täysin ymmärrettävää, etteivät mustan huumorin sisältämät tuotokset voi ymmärrystä saavuttaa, ilman henkilön tuntemista. Olisi pitänyt tuohon jonkinlainen saate laittaa. Ymmärrän, että tuon voi hyvinkin tulkita, sangen karulla tavalla esittäjänsä arvomaailmaa kohden.
Ookkei, ei ollut ensimmäinen kerta kun ymmärrän jotain väärin. Taitaa olla enemmän kuin poikkeus sellainen.

Ja varmasti ei myöskään viimeinen kerta.
 
^^
Laittamasi vastaa kuvaa : avuton vs. niskalaukaus, vastapuolena puolustuskyvytön. Ei hjyymöri minulla riitä.
Laitoin tuohon aiemmin hieman taustaa, miksi kuvaa pidän lystikkäänä. Tosin, saattaisin kuvaa myös pitää lystikkäänä, sen sisältämästä näennäisen; "eihän noin saa missään tapauksessa toimia, puolustuskyvytöntä ihmistä vastaan" -reaktion yllätyksettömyydestä johtuen.

Maailma on melko paha paikka. Valta-osa ihmisistä elää olosuhteissa, jotka meidän mittapuumme mukaan olisivat sietämättömiä. Valta-osa ihmisiä on oman näkemykseni mukaan alisteisia tavalla, joka ei sitä ihmisyydessä olevaa hyvän olemusta esiin kannusta.

Pelkkänä kuvana tai aitona tapahtumana? Olen tässä iän kertyessä hyvinkin rauhoittunut, mutta saattaisin pitää vaihtoehtona turpaanvetoa, mikäli tuollaiseen törmäisin.

Huumori on vaikea laji. Enkä tässä hae sitä, että vastaanottajan tulisi juuri tietyillä taajuuksilla toimia, ymmärtääkseen. Naamakkain, moni asia hoituu paremmalla tarkkuudella.
 
^^
Laittamasi vastaa kuvaa : avuton vs. niskalaukaus, vastapuolena puolustuskyvytön. Minulle ei näköjään tummempi hjyymöri uppoa..
Ei tarvitsekaan. Upota siis. Hyvä että erilaisuus näkemyksissä, vaikkapa sitten huumorissa, on olemassa. Tylsää tämä muuten olisi. Tuota kuvaa voi tulkita tai varsinkin sille merkityksiä antaa, monella tasolla. Ja jep, kuvan lähettäminen ilman tarkentavaa selitettä, ei ollut kovin hyvä ajatus.

Olen joissakin asioissa kohtuu lyhytpinnainen. Yksi näistä asioista, on vallankäyttö - muodossa tai toisessa - selkeästi alisteisesssa asemassa olevaan. En oikein usko, että kiusaajapersoonat tai vastaavat, kovin hyvin viihtyisivät lähelläni.
 
@Pihkakoski Jotta kuvasi ymmärrettäisiin kuten sinä haluat pitäisi henkilöiden päälle kirjoittaa maiden nimet. Nyt likaat vain oman maineesi postaamalla tuollaisia kuvia.
 
Täytynee ehkä hieman antaa pohjaa sille, miksi tuota kuvaa pidän hauskana.

Asetelma. Maassa lojuva, sammumisen kautta (ideologinen uni!) itsensä itsenä pois reaalimaailmasta saattanut parrakas nuori mies = Suomi

Harmaantunut herrasmies = Venäläinen käsitys kahdenvälisestä ymmärryksestä, omien etupiiriymmärryksiensä lihaksi tulemisessa.

Autonkuljettaja = Kansainvälinen yhteisö, esittäen ainakin jälkikäteen - sopivassa seurassa - pöyristymistään tapahtuneesta.

Tuohon tyylilajiin liittyen siis, olen tätä hupailua tuttavilleni jakanut. Täysin ymmärrettävää, etteivät mustan huumorin sisältämät tuotokset voi ymmärrystä saavuttaa, ilman henkilön tuntemista. Olisi pitänyt tuohon jonkinlainen saate laittaa. Ymmärrän, että tuon voi hyvinkin tulkita, sangen karulla tavalla esittäjänsä arvomaailmaa kohden.
Musta huumori uppoaa kyllä, mutta tuo kuvaamasi symboliikka kun on täysin sun pään sisällä, niin eihän muut voi sitä nähdä mitä sinä kuvasta ajattelet.
Vähintään jotkut saatesanat tarvitsisi kylkeen, niin avautuisi heti paremmin
 
@Pihkakoski Jotta kuvasi ymmärrettäisiin kuten sinä haluat pitäisi henkilöiden päälle kirjoittaa maiden nimet. Nyt likaat vain oman maineesi postaamalla tuollaisia kuvia.
Ymmärrän pointin. Ilman saatetta, tuon lähettäminen antoi - täysin ymmärrettävästi - mahdollisuuden tulkintaan, jota en hakenut tai tarkoittanut. Uskoisin myös, että nuo selvennykseni asiaan, antavat kohtuullisen kuvan siitä miksi (edelleenkin) pidän kuvaa huvittavana.

Siis; kuva (tavallaan mikä tahansa) ei ole minulle omassa tulkinnassani pelkkä kuva, vaan ainakin osa viestiä jota välittämään kuva annetaan (usein tarkoitushakuisesti). Ei nyt aivan totaali näin, mutta tähän suuntaan. Visuaalisuudella korostettu tarinankerronta, ei syyttä ole suosittua.

Aivan kuten yksi kuva saattaa kertoa enemmän kuin tuhat sanaa, tuo myös voi olla muotoa "valehdella enemmän kuin tuhat sanaa".
 
Musta huumori uppoaa kyllä, mutta tuo kuvaamasi symboliikka kun on täysin sun pään sisällä, niin eihän muut voi sitä nähdä mitä sinä kuvasta ajattelet.
Näinhän tuo on, symboliikan osalta ehdottomasti. Kutsun tästä lähin kuvan lähettämistä, ilman saatetta, jonkinasteiseksi virheeksi. Tuosta huolimatta. Kuvan voi aivan ilman saatetta myös nähdä mustana huumorina, erotuksena vaikkapa haluun todellisista tapahtumista tai niiden hyväksymisestä? Näin minä asian hahmotan. Vaikka olisisin ja olen erimielinen vastakkaisista näkemyksistä, ymmärrän kyllä näiden esittämisen. Olen nyt kohtuu laajasti tästä omaa näkemystäni avannut. Ehkäpä tämä riittää. Tarvittaessa toki voin kysymyksiin vastata.
 
Kunhan kuva on lavastettu, kyllä se ihan inhimillisestikin voi olla paitsi taidetta, myös hauskaa. Minä hymähdin, koska juuri tuollaista kuvainnollisesti tapahtuu paljon esimerkiksi työelämässä.

Yrityksessämme vastikään eräs johtoryhmäläinen poisti onnistuneen vuoden vuoksi hyviksi nousseet tulospalkkiot usealta ylemmältä toimihenkilöltä vedoten tarpeeseen leikata tulevan haasteellisen vuoden edeltä kiinteitä kustannuksia. Ylemmät toimihenkilöt suostuivat leikkaukseen ilman YT-neuvotteluja, eli vapaaehtoisesti. Heti poistojen jälkeen hän ja toinen vanhempi toimeen osallistunut päällikkö kuittasivat johtajasopimukset, jotka vastaavat aika lailla säästettyä summaa. Vieressä muut eivät ole näkevinään tätä ristiriitaa. Samaistuin kuvaan ja hymähdin.
 
Ymmärrän pointin. Ilman saatetta, tuon lähettäminen antoi - täysin ymmärrettävästi - mahdollisuuden tulkintaan, jota en hakenut tai tarkoittanut. Uskoisin myös, että nuo selvennykseni asiaan, antavat kohtuullisen kuvan siitä miksi (edelleenkin) pidän kuvaa huvittavana.

Siis; kuva (tavallaan mikä tahansa) ei ole minulle omassa tulkinnassani pelkkä kuva, vaan ainakin osa viestiä jota välittämään kuva annetaan (usein tarkoitushakuisesti). Ei nyt aivan totaali näin, mutta tähän suuntaan. Visuaalisuudella korostettu tarinankerronta, ei syyttä ole suosittua.

Aivan kuten yksi kuva saattaa kertoa enemmän kuin tuhat sanaa, tuo myös voi olla muotoa "valehdella enemmän kuin tuhat sanaa".

TL;DR
Eli tuo laittamasi kuva on lavastettu/näytelty ja linkissä koko tarina jos kiinnostaa.
 
Yrityksessämme vastikään eräs johtoryhmäläinen poisti onnistuneen vuoden vuoksi hyviksi nousseet tulospalkkiot usealta ylemmältä toimihenkilöltä vedoten tarpeeseen leikata tulevan haasteellisen vuoden edeltä kiinteitä kustannuksia. Ylemmät toimihenkilöt suostuivat leikkaukseen ilman YT-neuvotteluja, eli vapaaehtoisesti. Heti poistojen jälkeen hän ja toinen vanhempi toimeen osallistunut päällikkö kuittasivat johtajasopimukset, jotka vastaavat aika lailla säästettyä summaa. Vieressä muut eivät ole näkevinään tätä ristiriitaa. Samaistuin kuvaan ja hymähdin.
Mitä se tarkoitti, että "kuittasivat johtajasopimukset"?
 
Back
Top