Hyvännäköinen auto -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juke
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Eräs naapurini hankki tässä itselleen uuden kiesin. Tuliterän Audi A5 Sportpack 2017. Minäkin hankin tuollaisen viimeistään sitten kun keski-iän kriisi käy ylivoimaiseksi;

HD-Audi-A5-Wallpaper.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Eräs naapurini hankki tässä itselleen uuden kiesin. Tuliterän Audi A5 Sportpack 2017. Minäkin hankin tuollaisen viimeistään sitten kun keski-iän kriisi käy ylivoimaiseksi;

HD-Audi-A5-Wallpaper.jpg
Kuvassa ei muuten ole A5 Sportback vaan Coupe, Sportback on neliovinen.

Toinen lääke keski-iän kriisiin (tai oikeastaan mihin tahansa kriisiin) voisi olla: 2017 Mercedes Benz C63 AMG Coupe.

trRXrxB.jpg
 
Kuvassa ei muuten ole A5 Sportback vaan Coupe, Sportback on neliovinen.

Toinen lääke keski-iän kriisiin (tai oikeastaan mihin tahansa kriisiin) voisi olla: 2017 Mercedes Benz C63 AMG Coupe.

trRXrxB.jpg
Huppista, Coupehan se naapurinkin kaara oli. Itse en ole pahemmin mese-miehiä, minusta Audit on keskimäärin paljon paremman näköisiä. Mikäli nyt ylipäätään ja ikimaailmassa harkitsisin moisen peniksenjatkeen hankintaa, niin mersua en ostaisi, meillä nimittäin oli kotona aikoinaan uudehko E mersu ja se oli aina paskana, vaikka sitä kuinka korjasi. Isolla rahalla ei saanut hyvää autoa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
The Batmobile - Lepakkoauto

LcE0FPw.jpg


Jos tällaisen osto kiinnostaa, niin nyt sitä saa - jonkun hullun ruotsalaisen väsäämänä.

http://cdon.fi/kulkuneuvojen-varaosat/toteuta-supersankari-haaveesi-lepakkoautolla-p39338868
Lepakkoautoissa oli vielä 90-luvulla tyyliä, niissä oli siivet ja kaikki. Nykyiset, aika repaleiset kulkupelit muistuttavat lähinnä Mad Max -elokuvien autoista.

Batman Forever 1995;
batmobile-forever-1200x630-c.jpg


Itsekin pidin erityisesti vuoden 1989 kaarasta;
original-batmobile.jpg
 
Uudella Volovolla kävin koeajolla. Ensin S90 ja sitten V90. S90:ssä on auton kokoon nähden todella kinttana tavaratila. V -mallin tavaratila on pienempi ja hankalamman mallinen kuin vanhempien Volvojen. Tilaratkaisut on taittu uhrata muotoilun alttarille. Ajaminen ja mukavuus ovat hyvällä tasolla, tosin nimismiehen kiharoille ei kannata kovin isoilla vanteilla ja ohuilla kumeilla lähteä. Nypyti nyp. Mitenkähän nuo kaksilitraiset tuplaturbot kestävät isohkossa autossa pitkän päälle? -04 D5 diisselikirnu on myllännyt +360 tkm ongelmitta.

No joo, kitinät sikseen ja takaisin autoihin. Tehdään taas postaus kahteen ketjuun, tällä kertaa auto- ja minkkiketjuun. Yhteinen nimittäjä on James Bond, joka ei tosin itse ajanut tällä autolla. Kyytiä kyllä sai. Toyota 2000GT, olkaa hyvät:

IMG_2118.webp
 
Itse en ole pahemmin mese-miehiä, minusta Audit on keskimäärin paljon paremman näköisiä. Mikäli nyt ylipäätään ja ikimaailmassa harkitsisin moisen peniksenjatkeen hankintaa, niin mersua en ostaisi, meillä nimittäin oli kotona aikoinaan uudehko E mersu ja se oli aina paskana, vaikka sitä kuinka korjasi. Isolla rahalla ei saanut hyvää autoa. ;)
Pyydä naapuriasi ilmoittamaan, kun hänen tuliterä Audinsa on eka kerran paskana ja osta se sitten häneltä "uudehkona", niin ei tarvi käyttää niin isoa rahaa. ;)
 
Katselin tuossa eilen huvin vuoksi vaihtoautoja netistä ja silmääni osui Turussa myytäväksi laitettu harvinainen valkoinen, vuoden 1990 Ferrari Testarossa, ajettu vain 63 000 km. Tuolla sitä meikäläisen Miami Vice unelmaa kaupataan, hinta vain tuppaa olemaan hieman suolainen, 135 000 €. Tuollaisen vanhan Testarossan kohdalla hinta ei kuulemma enää laske, vaan se nousee vuosi vuodelta.

https://www.nettiauto.com/ferrari/testarossa/8622658

ferrari-testarossa-8622658_b_51960569.jpg

ferrari-testarossa-8622658_b_7375264.jpg

ferrari-testarossa-8622658_b_87093630.jpg

ferrari-testarossa-8622658_b_83222111.jpg



 
Viimeksi muokattu:
Bugatti T41 Royale vm. 1932, vieressä Ettore Bugattin poika Jean Bugatti. Aku Ankkojen varhaisempia tarinoita lukeneet tunnistanevat tuon ajan kilometrinnielijätyylin; pitkä keula, upeasti muotoillut aaltomaiset lokasuojat ja suuret pyörät. Tyyli on tyylikästä. Ei ole muuten mikään pikkuauto.

IMG_2212.webp

Edit: pistetään tähän vielä pohattamalli, jossa kyytiläisen silinterihattu ei kastu.

IMG_2213.webp
 
Nissankin katselee kuinka tehdä autoilusta helpompaa.
Our first ride in a fully autonomous car on public roads in the UK. Nissan very kindly arranged this experience, I'd particularly like to that Tetsuya Iijima, who is 'not' driving the car, he had been showing this vehicle to numerous journalists before we arrived but still showed great enthusiasm.
 
Audi A5 . Minäkin hankin tuollaisen viimeistään sitten kun keski-iän kriisi käy ylivoimaiseksi
Ennen kriisejä saa kohta onneksi uutta Insigniaa. Alkaa olla muotoilu kohdallaan ja auto on ihan kuolattava.
Auton ei enää tarvitse olla Audi tai MB ollakseen upea.

2017-opel-insignia-grand-sport-spy-photo.jpg



.
 
No nytpä löytyi kerrankin osuva artikkeli..

http://hikipedia.info/wiki/BMW

Omistajan tuntomerkit
BMW-miehen tunnistaa siitä, että monellakin heistä on kurja homma ja kurja liksa, mutta työnantajan omistamalla autolla ajetaan kuin seitsemän miestä. Välillä pistetään mustat lasit silmille ja luikitaan hakemaan sossusta toimeentuloavustusta, kun luottokorttivelka oikein tukistaa ja bemarista on venttiilinkumit rikki ja nokka-akseli kulunut.

BMW-Miehillä on myös tapana ajaa kuten he omistaisivat koko tien, vaikka tosiasiassa he eivät todennäköisesti omista edes ajamaansa autoa. (saati sitten korttia) Monet pemarimiehet miettiikin, että kun heitä kuitenkin pidetään kusipäinä, niin samantien voi ajaa kuin pissapää.

BMW-harrastajan alkuperäinen lajike on Originaaliorava. Vähän maailmasta jo pihalla oleva vanhempi harrastaja, joka ei juuri tunaa (paitsi vahingossa, kun kerhon sääntökirjassa ei ollut riittävän selkeää varoitusta, että kromisen pakoputkenjatkeen asentaminen todella on tunaamista), ja joka arvostaa alkuperäisyyttä yli kaiken. Baijerilainen vuoristoilma renkaissa on alkuperäisyyttä korkeimmillaan, kuten alkuperäinen akku ja revenneet ja poiskuluneet puslat. Joskus originaaliorava joutuu kovasti hitsaamaan romuaan kasaan, jotta siitä saisi taas yhtä käytetyn näköisen kuin sen tullessa tuotantolinjalta, ja jotta sillä kehtaisi mennä mobiilitapahtumaan muita kohtalotovereita tapaamaan. Originaalioravat jakaantuvat vielä kahteen alalajiin: patteriautoharrastajiin ja ei-patterimiehiin. Patteriautot on niitä missä on pieni patteri mittaristossa pitämässä mittariston huoltomuistia yllä. Tällainen yliveto mittaristonrikkojalaite (ne patterit kun ennen pitkää vuotaa) yleistyi 80-luvun penareissa. Ei-patterimiehet on niitä tosi orikinaalioravia, joiden muistot on kultaisella 60-luvulla tai korkeintaan 70-luvun Ahvenistolla ja Tapio Kansanmiehen kaahailuiden muisteluissa. Helppoa se on retostella, kun ei ollut pönttöjä tien varsilla, ei peltisiä eikä edes luisia luihuja samaan tapaan kuin nykyisin.

BMW-harrastajista on myös tuoreempi lajike: Tunari. Useimmiten amispellejä pissiksenmetsästäjiä. Kokoontuvat joka kesä vähintään länsirannikon hiekkasärkillä ja viikonloppuisin takahikiöiden bensisten pihoilla paikkakunnilla, missä ei ole siis yhtään mitään tekemistä. Muuta kun tunaroida bemaria, jos ne pissikset vaikka vakuuttuis ylivertaisesta kyvykkyydestä. Tuossa vaiheessa elinkaarta kyvykkyys on korkeimmillaan, varsinkin pikavoittojen keruussa, mutta kun ei ole juuri tuloja, niin ei voitotkaan niin rassaa. Kisaavat kuminpoltossa ja kunnostautuvat maailman rumimman penarin rakentamisessa. Härpäkkeitä ruuvataan autoon niin paljon, että pian ei penariksi tunnista, ja lopulta auto näyttää jo melkein naurettavammalta kuin sen omistaja amisplösö. Vähän kasvettuaan saattavat hakeutua Nyrburgringin rinkulalle vauhtia keräämään, jos vaikka siitä muistot urkenisi vanhuuden varoiksi, jos ei muuten kunniaa ja menestystä siunaantuisi elämän kilparadoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Otin vapauden selata taas autosivuja ja löysin sattumalta unelmieni menopelin. Heppojakin on yli 170, vaikkei sitä ensisilmäyksellä uskoisi. Tällä autolla kuulemma saa naisia.. :)

mini-cooper-s-8717587_b_908b8b8bc45cf9d9.jpg
mini-cooper-s-8717587_b_5fee28578d5fac42.jpg
 
Katselin tuossa eilen huvin vuoksi vaihtoautoja netistä ja silmääni osui Turussa myytäväksi laitettu harvinainen valkoinen, vuoden 1990 Ferrari Testarossa, ajettu vain 63 000 km. Tuolla sitä meikäläisen Miami Vice unelmaa kaupataan, hinta vain tuppaa olemaan hieman suolainen, 135 000 €. Tuollaisen vanhan Testarossan kohdalla hinta ei kuulemma enää laske, vaan se nousee vuosi vuodelta.

https://www.nettiauto.com/ferrari/testarossa/8622658

ferrari-testarossa-8622658_b_51960569.jpg

ferrari-testarossa-8622658_b_7375264.jpg

ferrari-testarossa-8622658_b_87093630.jpg

ferrari-testarossa-8622658_b_83222111.jpg


Kaverini on automekaanikko ja siellä käy yksi vanhempi Ferrari säännöllisesti huollossa ja korjauksissa. On kuulemma oikein autonkorjaajan painajainen. Kun kysyin tarkemmin, niin puuskahti vain:
- Ihan tyypillistä italialaista suunnittelua.
Että mitä lie tarkoitti :)
 
Eräs naapurini hankki tässä itselleen uuden kiesin. Tuliterän Audi A5 Sportpack 2017. Minäkin hankin tuollaisen viimeistään sitten kun keski-iän kriisi käy ylivoimaiseksi;

HD-Audi-A5-Wallpaper.jpg

Kannattaa muuten yytsiä myös A7:aa. Uutena helposti yli 100 000€ maksaneita saa aika kohtuullisin kilometrein parin-viiden vuoden vanhoina kolmasosalla-puolella uuden hinnasta. Audin ryöstöhintaiset varusteet on jo tossa vaiheessa kuitannut joku muu ja useimpien ollessa tuontiautoja niitä on yleensäkin otettu paljon reilummin, kuin Suomiautoihin. Nuo tuntuisivat tuohon kolmen-neljänkymppitonnin tietämille päästessään pitävän siitä eteenpäin huomattavasti paremmin hintansa, eli arvonlasku taittuu.
 
Back
Top