Hyväntekeväisyys

Eihän tässä mitään billgateseja olla, mutta kyllä sitä rahaa sen verran löytyy että voin osallistua. Summalla ei ole väliä, jokainen kykynsä mukaan - ja jos jollain pienituloisella ei ole varaa osallistua, niin ei se mitään! Oma napa se on minullakin lähimpänä, vaan tekemällä hyvää saan nautintoa siitä tiedosta, että olen tuonut iloa vaikkapa jonkin vähävaraisen lapsen jouluun.
 
Ei rahassa kylvetä varmasti monenkaan lahjanantajan osalta, mutta kun tietää, että alueella on paljon itseä haastavammassa taloudellisessa tilanteessa olevia lapsiperheitä, niin kyllä se raha löytyy.

Joo, ei tässä työttömänä ihan kolikoissa kroolata. Laskujen maksun jälkeen kun jätän muut joululahjat ostamatta, saan hankittua tuon Joulupuu-keräyksen lahjan. Sukulaiset kyllä hoitavat oman jälkikasvuni huomioimisen varmasti riittävällä lahjaröykkiöllä.
 
Joo, ei tässä työttömänä ihan kolikoissa kroolata. Laskujen maksun jälkeen kun jätän muut joululahjat ostamatta, saan hankittua tuon Joulupuu-keräyksen lahjan. Sukulaiset kyllä hoitavat oman jälkikasvuni huomioimisen varmasti riittävällä lahjaröykkiöllä.
Jokainen mahdollisuuksiensa mukaan. Eikä kannata itseään soimata, mikäli tänä vuonna ei rahaa liikenisikään.

Roope Ankkamaisesti osan pankkiholvi ammottaa tyhjyyttään aina kun pitäisi lohkaista. Se on eri juttu.
 
Enpä lahjottele. Joskus kuvittelisin itseni vanhempana miehenä kirkossa istumassa ja heittäväni pari euroa pieninä kolikoina siihen pussiin kun tullaan keräämään.
Rippikoulussa pahikset varastivat siitä pussista kaikki setelit ja ryyppäsivät ne. Isoja rahoja mummelit sinne laittoivat.
 
Eihän tässä mitään billgateseja olla, mutta kyllä sitä rahaa sen verran löytyy että voin osallistua. Summalla ei ole väliä, jokainen kykynsä mukaan - ja jos jollain pienituloisella ei ole varaa osallistua, niin ei se mitään! Oma napa se on minullakin lähimpänä, vaan tekemällä hyvää saan nautintoa siitä tiedosta, että olen tuonut iloa vaikkapa jonkin vähävaraisen lapsen jouluun.
Hyväsydämisen ihmisen puhetta.
 
Olen itse ajatellut hyväntekeväisyyteni niin, että en lahjoita yhtään mitään, vaan annan aikaa (ja työtä). Tänä talvena teen lumitöitä vanhuksille ihan tässä asuinalueella. Oma pointtini tähän on se, että kun omat kakarat on jo syvästi omavaraisia mutta vielä kotona, ja vain vaimo ja koira vaatii huomiota, minulla on annettavaa takaisin sille elinympäristölle missä kakarat on saaneet kasvaa monisukupolvisessa mutta suvuista riippumattomassa urbaanissa yhteisössä.
 
Hyväsydämisen ihmisen puhetta.
Siinäpä mukavaa palautetta. Viestiesi perusteella olet varmasti itse hyväsydäminen ihminen.

Valtaosa ihmisistä on varmasti enemmän tai vähemmän hyväsydämisiä, mutta internetin ihmeellisessä maailmassa se ei aina tule ilmi.

Tulipa hoidettua tämäkin nyt. Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.
 
Omat roposeni menevät vain ja ainoastaan veteraaneille, muille ei heru. Nykysuomen immeisistä ei kukaaan ole ollut yhtä kovissa paikoissa ja uhrannut yhtä paljon Suomen eteen.
 
Back
Top