Hyviä uutisia Suomesta - kansallista "hyvä me" -selkääntaputtelua

Lisätilausta Icon -luokan risteilijöistä.
Viides varma ja optiot kuudennesta ja seitsemännestä.

Uutisessa on myöskin "kätkettynä" paljon kovempi uutinen.

Yhtiöt kertoivat tiistaina solmineensa myös yhteistyösopimuksen, joka varaa Royal Caribbeanille oikeudet rakennuttaa laivoja Turun telakalla vuoteen 2036 saakka.

Eli käytännössä Royal on varaamassa slotteja Turusta yli vuosikymmenen päähän uusia laivojansa varten. Nähtävästi kilpailu telakoiden sloteista on sen verran kovaa, että näin on pakko tehdä jos tahtoo saada seuraavan vuosikymmenen aikana lisää laivoja.
 
Time listaa vuoden keksinnöt ja siellä on useita suomalaisia keksintöjä mukana.

Snow Secure eristematto lumen varastointiin

Polar Night Hiekka-akku

Wärtsilän energiavarasto Skotlannissa

Voi olla muitakin
 
Time listaa vuoden keksinnöt ja siellä on useita suomalaisia keksintöjä mukana.

Snow Secure eristematto lumen varastointiin

Polar Night Hiekka-akku

Wärtsilän energiavarasto Skotlannissa

Voi olla muitakin

Vergen vaarallisen oloinen sähköohjus:

 
Uutisessa on myöskin "kätkettynä" paljon kovempi uutinen.



Eli käytännössä Royal on varaamassa slotteja Turusta yli vuosikymmenen päähän uusia laivojansa varten. Nähtävästi kilpailu telakoiden sloteista on sen verran kovaa, että näin on pakko tehdä jos tahtoo saada seuraavan vuosikymmenen aikana lisää laivoja.
Finnveran (ent. Vientiluotto) vastuut muutamaan alusturistifirmaan jenkeissa on aivan jarjettomat jo nyt, yli 13 miljardia taalaa. Missa treidaa luottojohdannaiset tolle maaralle noissa firmoissa? Ai niin, ei missaan. Kiva etta suomalaiset veronmaksajat kaytannossa omistavat koko event risk -vastuut noissa Covid-hautomoissa.
Mut hei, tyopaikkoja hintaan mihin hyvansa, jeh. Puolalaisille ja kosovolaisille, jotka paastettiin covid-testienkin ohi, koska heidan sanaansa voi luottaa... samaan aikaan Uusimaa laitettiin maasulkuun muusta Suomesta. Hyvia uutisia on se etta ihan feili ketju ja tiedan sen.
Olemme silti laivanrakentajina ja merenkulkijoina maailman huippua, nyt ja historiallisesti. Jopa taalla Norjassa hyvaksytaan etta Nordenskjøld oli suomalainen kippari.
Koillisvayla... auki.
Jostain tuolta se lahti, ja norjalaiset tuntee homman kylla tarkkaan. Jos meida kansallisjuoma on tehty 100% viljasta, niin norskien peruspullon taytyy ylittaa ekvaattori eli paivantasaaja, muuten sita ei saa kutsua vanhan linjan nimella:

 
Finnveran (ent. Vientiluotto) vastuut muutamaan alusturistifirmaan jenkeissa on aivan jarjettomat jo nyt, yli 13 miljardia taalaa. Missa treidaa luottojohdannaiset tolle maaralle noissa firmoissa? Ai niin, ei missaan. Kiva etta suomalaiset veronmaksajat kaytannossa omistavat koko event risk -vastuut noissa Covid-hautomoissa.
Mut hei, tyopaikkoja hintaan mihin hyvansa, jeh. Puolalaisille ja kosovolaisille, jotka paastettiin covid-testienkin ohi, koska heidan sanaansa voi luottaa... samaan aikaan Uusimaa laitettiin maasulkuun muusta Suomesta. Hyvia uutisia on se etta ihan feili ketju ja tiedan sen.
Olemme silti laivanrakentajina ja merenkulkijoina maailman huippua, nyt ja historiallisesti. Jopa taalla Norjassa hyvaksytaan etta Nordenskjøld oli suomalainen kippari.
Koillisvayla... auki.
Jostain tuolta se lahti, ja norjalaiset tuntee homman kylla tarkkaan. Jos meida kansallisjuoma on tehty 100% viljasta, niin norskien peruspullon taytyy ylittaa ekvaattori eli paivantasaaja, muuten sita ei saa kutsua vanhan linjan nimella:

Tämä on pelin henki. Jos tahtoo myydä ja tehdä laivoja ulkomaille, niin näin on pakko toimia. Samalla lailla mm. Ranska, Italia, Saksa, Kiina, Etelä-Korea toimii. Tähän mennessä riskit eivät ole lauenneet, eikä tällä hetkellä näytä todennäköiseltä, että laukeisivat.

Rydman jotain parannusta tähän vaati ja saikin, muttei julkisesti ole kerrottu, mitä muutoksia tehtiin vientiluototukseen.
 
Back
Top