Ikävä yllätys arjessa

Pihatonttu

Respected Leader
Aina silloin tällöin jokin kone hajoaa, luu murtuu, irtisanominen yllättää, puoliso jättää, housut repeävät tai tapahtuu jotain muuta yllättävää ja ikävää.

Perustetaas nyt sellaisellekin ketju.

Ja todetaan saman tien että kun tultiin vaimelin kanssa kävelyltä, niin keittiön lattialla oli vettä. Ja näyttää siltä kuin astianpesukoneen poistopumppu olisi siirtynyt ajasta ikuisuuteen.

Lattia on nyt kuivattu. Kun tilanne ja sen syyt on tarkastettu oman osaamisen ja ymmärryksen rajoille, niin on aika ilahduttaa vuokranantajaa asialla.

Lapset olivat kotona, mutta pelasivat sen verran innokkaasti shakkia keskenään että eivät olleet huomanneet asiaa.

Eipä tota oikein olisi voinut itsekään huomata muuten kuin seisomalla koneen vieressä tunnustelemassa varpailla sukkien kosteusprosenttia.
 
Aina silloin tällöin jokin kone hajoaa, luu murtuu, irtisanominen yllättää, puoliso jättää, housut repeävät tai tapahtuu jotain muuta yllättävää ja ikävää.

Perustetaas nyt sellaisellekin ketju.

Ja todetaan saman tien että kun tultiin vaimelin kanssa kävelyltä, niin keittiön lattialla oli vettä. Ja näyttää siltä kuin astianpesukoneen poistopumppu olisi siirtynyt ajasta ikuisuuteen.

Lattia on nyt kuivattu. Kun tilanne ja sen syyt on tarkastettu oman osaamisen ja ymmärryksen rajoille, niin on aika ilahduttaa vuokranantajaa asialla.

Lapset olivat kotona, mutta pelasivat sen verran innokkaasti shakkia keskenään että eivät olleet huomanneet asiaa.

Eipä tota oikein olisi voinut itsekään huomata muuten kuin seisomalla koneen vieressä tunnustelemassa varpailla sukkien kosteusprosenttia.
Jos sulla on se muovikaukalo apk n alla sen tarkoituskin on aktivoida sukat hälyttimiksi. Että ehditään välttyä pahemmilta vahingoilta
 
Jos sulla on se muovikaukalo apk n alla sen tarkoituskin on aktivoida sukat hälyttimiksi. Että ehditään välttyä pahemmilta vahingoilta

On siellä se kaukalo.

Lattia on onneksi tossa sellainen ettei se ime. Vesi näytti aika puhtaalta. Koneen tyhjentämisen jälkeen kokeilin käynnistää. Poistopumpun ääntä ei kuulunut.

Oma arvioni on se, että poistopumppu on tullut tiensä päähän huuhteluiden aikana. Jos se olisi hajonnut pesun aikana, niin vesi olisi ollut sottaisempaa.

Pistin juuri tietoa vuokranantajalle. Esitin lyhyesti samantyyppisen arvion kuin tässä.

Se astianpesukone on aika vanhan näköinen. Luulisi kuitenkin että osaisi terminaalihoitoon siirtyessään pitää kaikki vedet sisällään. Ei näköjään osannut.

Jos toi mun arvio huuhteluvaiheissa hajoamisesta on oikea, niin ei se vesi ehtinyt kauaa siinä seistä.
 
No meillä ei ainakaan arkiset vastoinkäymiset lopu kesken..

Tiskikone on hajonnut kaikilla muilla mahdollisilla tavoilla mutta vesiä se ei ole vielä räkinyt pitkin parkettia. Eikös tuo ole aika selkeä tapaus, kone tunkioon ja joko vuokraisäntä tai vakuutusyhtiö kantaa uuden tilalle. Siinä konetta kanniskellessa on hyvä luoda silmäys onko siinä lähistöllä jotain lastulevyhässäkkää mikä imee vettä kuin sieni.

meillä on lämmivesivaraaja kunnostautunut lattioiden huuhtelussa. On kiusallista kun joitain satoja litroja vettä lainehtii pitkin alakertaa kun pannuhuoneen lattiakaivo ei ihan kerennyt imemään sitä määrää. No tulihan kuivateltua ja uusittua lattiaa.

on meillä vuotanut kylppärin viemäriputkikin. Pääsi laatan sisällä kivasti leviämään ennen kun huomattiin. No samalla tuli huomattua edellisen omistajan ylimaalaama vanha vesivahinko, ihan hyvä kun olin jo valmis tuikkaamaan koko paskan palamaan kun ei meinannut löytyä jotta missä se tatti lymyää. Ton kylppäriepisodin seurauksena lykättiin torpan toinen pää muoveihin, purettiin ja kuivattiin. Kesti joitain kuukausia olla ilman saunaa, kylppäriä, olkkaria, kirjastoa ja yhtä makkaria. Tietysti vielä kaikki edellämainittujen tilojen romut piti raahata käyttöön jääviin tiloihin.. tietysti mies oli reissussa, sukulaisilla selät kipeinä taas ja mä ite paksuna. Pari kaveria tuli onneks jeesaamaan, joskin ilmoittivat että oli vika kerta kun hinaavat mun antiikkikaappeja metriäkään mihinkään (olen toki itse samaa mieltä, painavia oli..)

vakuutusyhtiö toimitti pihaan suihkukontin (luojan kiitos tuli tehtaan muoveissa eikä jostain festareilta) ja sen seuraksi tehtiin telttasauna, hyvin pärjättiin yks talvi. Pohjola olis korvannut kyllä sijaisasunnon mutta ei noita eläimiä voi oikeen yksin jättää.

se alkoi jo ohuesti vituttaa kun torpan syöttökaapeli hajosi Keskellä pakkasia ja ite olin motissa sähköttömässä tötterössä pyörätuolissa kahen pikkulapsen kanssa.. oli pitkä päivä. Tuli onneksi miehet vetämään väliaikaisen kaapelin joka nyt alkaa viettämään toista talveaan. Vakuutusyhtiö haluaa vanhan kaapelin tutkittavakseen (sanoin jotta tevetuloa kaivamaan hiekkalaatikkolapiolla ylös ni saavat ehjänä, ei oo näkyny) paikallinen sähköfirma oli vähän aikasemmin uusinut sen tolpan mistä se kaapeli lähtee, milläs todistan muuta ku sen että ymmärrän täysin et miks se siirto maksaa niin älyttömästi.. neljä ukkoa ja yksi traktori vietti kolme päivää yhen tolpan parissa.

nyt näyttäis onneks talotekniikka toistaiseksi toimivan. Mies makaa sohvalla koipensa kanssa ja mulla on ihan älytön flunssa, mukavan kuumeen kanssa tietysti.
 
On siellä se kaukalo.

Lattia on onneksi tossa sellainen ettei se ime. Vesi näytti aika puhtaalta. Koneen tyhjentämisen jälkeen kokeilin käynnistää. Poistopumpun ääntä ei kuulunut.

Oma arvioni on se, että poistopumppu on tullut tiensä päähän huuhteluiden aikana. Jos se olisi hajonnut pesun aikana, niin vesi olisi ollut sottaisempaa.

Pistin juuri tietoa vuokranantajalle. Esitin lyhyesti samantyyppisen arvion kuin tässä.

Se astianpesukone on aika vanhan näköinen. Luulisi kuitenkin että osaisi terminaalihoitoon siirtyessään pitää kaikki vedet sisällään. Ei näköjään osannut.

Jos toi mun arvio huuhteluvaiheissa hajoamisesta on oikea, niin ei se vesi ehtinyt kauaa siinä seistä.
Joo on noissa yleensä se kaukalo... ja mitä painoon tulee, lähinnä 80-90kg noi tuppaa olemaan, paitsi Miele, joka on 100?kg, ja sit 110-120kg jollekin kusipäiselle vanhalle etusyöttöiselle perhemallille.
 
Joo on noissa yleensä se kaukalo... ja mitä painoon tulee, lähinnä 80-90kg noi tuppaa olemaan, paitsi Miele, joka on 100?kg, ja sit 110-120kg jollekin kusipäiselle vanhalle etusyöttöiselle perhemallille.
Puhutko nyt tosiaan APK:sta, vai pyykkikoneista?
 
Nykyaikaiset kodinkoneet ovat jo melkokevyitä ainakin jos käytössä on nokkakärryt ja hissi. Viimeksi viime talvena niitä piti kuskata asuntoihin yhden kerrostalorapun verran.
 
Back
Top