Ilkka Remeksen kirja

herra47

Kersantti
Kuka tietää sen kirjan nimen jossa kerrotaan Venäjän erikoisjoukoista? eräs skappari sanoi oppitunnilla siitä. Kirjoitin mie sen lapulle ylös mutta hukkasin sen.
 
Viimeksi muokattu:
Oli yllattavan asiallinen kirja mielestani... siviilien kurja tilanne vs. sijoitetut joukot tuli hyvin ilmi. Huolto pelaa eri tavalla ja eri prioriteeteilla...
 
Oli yllattavan asiallinen kirja mielestani... siviilien kurja tilanne vs. sijoitetut joukot tuli hyvin ilmi. Huolto pelaa eri tavalla ja eri prioriteeteilla...

Tosiaan ajatuksia herättävä kirja.
Suomalaisten erikoisjoukkojen kuvaaminen oli kuitenkin yllättävän heikkoa. Ajatus, että erikoisjääkäri menisi tarkistamaan epäiltyä niin, että tämä voi kaapata hänet kilvekseen on naurettava. Varusmiehetkin koulutetaan pakottamaan epäilty maahan X-asentoon ennen kuin mennään tarkistamaan.
Samaan tapaan siirrettävä häirintälähetin häiritsemässä lennonvarmistustutkien toimintaa on hieman lapsellinen. Häirintälähettimet ovat kuin majakoita, ne on helppo paikantaa ja tuhota.
 
Tosiaan ajatuksia herättävä kirja.
Suomalaisten erikoisjoukkojen kuvaaminen oli kuitenkin yllättävän heikkoa. Ajatus, että erikoisjääkäri menisi tarkistamaan epäiltyä niin, että tämä voi kaapata hänet kilvekseen on naurettava. Varusmiehetkin koulutetaan pakottamaan epäilty maahan X-asentoon ennen kuin mennään tarkistamaan.
Samaan tapaan siirrettävä häirintälähetin häiritsemässä lennonvarmistustutkien toimintaa on hieman lapsellinen. Häirintälähettimet ovat kuin majakoita, ne on helppo paikantaa ja tuhota.

Olen samaa mielta tuosta joukkojen toiminnasta... olen itse kaupunkijaakarijoukkueen johtaja, ja kun valmiustaso vedetan piikkiin niin se on sitten 'free fire zone' kaikelle mika ei pysahdy kulunvalvontapisteilla. Sen pituinen se, selvitellaan sitten sodan jalkeen rosiksessa mika meni oikein tai vaarin, mutta oman joukkueen miehet ja heidan eloonjaaminen on ihan ykkosena - muuten ei kukaan meikalaista seuraisi yhtaan mihinkaan muutenkaan.
 
Sinulle yö Teemu Kaskinen. Suomi sodassa naton kanssa. :)
 
Punainen Porvoo
 
Back
Top