Ilmastopsykoosi -ketju

Kun tuo asia on nyt selvä, niin mikä on Laguna Secan "hyvä" kierrosaika?
Jos esimerkiksi se 720 on referenssi modernista superautosta, Tesla jää 6-7 sekunnin päähän. Puolentoista minuutin ratakierroksella ikuisuus.

(Teslan uuden supertehomallin aika epävirallinen)
 
Jotkut autolehdet testaavat autoja ajamalla kahdeksikkoa.
Model S:t ovat muistaakseni olleet Porsche Cayannen tasolla noissa. Jokainen voi miettiä puhutaanko "superautoluokan suorituskyvystä" jos aika on samaa luokkaa kuin katumaasturilla...
 
Jos esimerkiksi se 720 on referenssi modernista superautosta, Tesla jää 6-7 sekunnin päähän. Puolentoista minuutin ratakierroksella ikuisuus.

(Teslan uuden supertehomallin aika epävirallinen)

Niin siis McLaren 720 1.30, ja Tesla 1.36?

Juuri tuosta mallista oli kyse.

Mielipidekysymys varmaan, mutta kyllä nuo ovat mielestäni samassa suorituskykyluokassa.
 
Jotkut autolehdet testaavat autoja ajamalla kahdeksikkoa.
Model S:t ovat muistaakseni olleet Porsche Cayannen tasolla noissa. Jokainen voi miettiä puhutaanko "superautoluokan suorituskyvystä" jos aika on samaa luokkaa kuin katumaasturilla...

Älä viitsi sekoittaa asioita.
 
Jep.
Itse tulkitsen tuon niin, että Huhta kysyy yrittääkö Tesla superauto-markkinoille. Miksi hän olisi myöhemmin vastauksena viestiisi postannut superauton määritelmän.

Jos etsii menevää autoa, niin kuka ostaa sliipatun sedanin?

1568840678100.png


1568840714800.png

Tämä oli vielä se Huhdan kommentti. Edelleen puhutaan autoilijoista. Veikkaan, että aika moni.
 
Tämä oli vielä se Huhdan kommentti. Edelleen puhutaan autoilijoista. Veikkaan, että aika moni.
:facepalm:

Tuossahan ihan seuraan verrataan noita kahta. Eli viesti implikoi että valinta tehdään niiden välillä. Eli että Tesla yrittäisi kilpailla superautomarkkinoilla Lambon kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
On helpompi sanoa ei ei ei kuin selkeästi määritellä mikä kelpaa. Joten seuraavaksi sellainen määritelmä, kiitos. Ja perusteet.
Superauton valmistaja ei saa markkinoida mitään malliaan "kansanautona".:p

Teslan paljon puhuttu ”kansansähköauto” tulee viimein myyntiin Suomessa – maksaakin Mersun verran



Teslan brändi on nykyään vähintäänkin erikoinen. Ensiksi se oli luxusta, mutta nyt siltä saa kansanauton sellaisella hinnalla mihinkä isolla osalla ei ole varaa.

Tulevaisuudessa jos joku haluaa jonkun yli 100ke maksavan sähköauton, ei taida brändin houkuttelevuus piisata enää.
Kalliin hintaluokan autoissa uskon että brändillä on valtavan iso merkitys.

Kummasta olis mukavampi nousta Siwan pihassa hakemaan saunakaljat.
Teslasta vai sähkö porschesta

Porsche-Taycan-e1567603729713.jpg
 
:facepalm:

Tuossahan ihan seuraan verrataan noita kahta. Eli viesti implikoi että valinta tehdään niiden välillä. Eli että Tesla yrittäisi kilpailla superautomarkkinoilla Lambon kanssa.

:facepalm:

Ja kuten alussa totesin, voi voi, kun koko ajattelu on nurinkurinen.
 
Superauton valmistaja ei saa markkinoida mitään malliaan "kansanautona".:p

Teslan paljon puhuttu ”kansansähköauto” tulee viimein myyntiin Suomessa – maksaakin Mersun verran



Teslan brändi on nykyään vähintäänkin erikoinen. Ensiksi se oli luxusta, mutta nyt siltä saa kansanauton sellaisella hinnalla mihinkä isolla osalla ei ole varaa.

Tulevaisuudessa jos joku haluaa jonkun yli 100ke maksavan sähköauton, ei taida brändin houkuttelevuus piisata enää.
Kalliin hintaluokan autoissa uskon että brändillä on valtavan iso merkitys.

Kummasta olis mukavampi nousta Siwan pihassa hakemaan saunakaljat.
Teslasta vai sähkö porschesta

Katso liite: 33005

Muuten hyvä, mutta tuo ei ole myöskään superauto.
 
Superauto, eli:
-keskimoottori
-neliveto
-turbo
-ruma
-epäkäytännöllinen
-maailmanlaajuisesti harvinainen
Eli juuri tälläinen

Katso liite: 32991

... sitten takaisin ketjun aiheeseen.

...27.9 olisi taas ilmastolakko. Entäs jos ei lakkoiltaisi, vaan kaikki joukolla rakentamaan ydinvoimalaa ilmaston pelastamiseksi...
Mp nettiläisillä pitäisi olla juuri tämänkaltainen kulkine, eikä haaveilla niistä matalista sisäänryömittävistä lasikuituboxeista ;)
 
Mutta voi kiinnostaa superautoilijoita.
Varsinkin jos ne eivät etsi superautoa. Niitä muuten vain sanotaan superautoilijoiksi. Sellainen ihmisryhmä on olemassa, nimitys ei varsinkaan tässä asiayhteydessä viittaa ihmiseen joka on ostamassa superautoa.

Vittu mikä argumentti.
Tervetuloa moottoriurheilun pariin...
Ei olla siitä vielä juteltukaan, vain nopeista autoista. Haluatko aloittaa?
 
Tsop tyccäänään, hyvät ystävät ja sanan säilän sankarit!
Pidettäisiinkö eri käyttövoimaisten autojen suorituskyky- ja luokitteluasiat omassa lokerossaan. Meinaan ennen kuin ukkosenjumala jyrähtää ja hedelmäsalaatin teko alkaa.

Jos vaikka keskusteltaisiin niistä ilmastoaspekteista. Vaikka autoissa.
 
Sain juuri käsiini videon, jossa mustaruudille selviää että "superautoilija" olikin henkilö joka on ostamassa superautoa:

 
Tuossahan ihan seuraan verrataan noita kahta. Eli viesti implikoi että valinta tehdään niiden välillä. Eli että Tesla yrittäisi kilpailla superautomarkkinoilla Lambon kanssa.
Jotkut autolehdet testaavat autoja ajamalla kahdeksikkoa.
Model S:t ovat muistaakseni olleet Porsche Cayannen tasolla noissa. Jokainen voi miettiä puhutaanko "superautoluokan suorituskyvystä" jos aika on samaa luokkaa kuin katumaasturilla...

Sivusta seuranneena en malta olla tässä välissä kysymättä, että oletko katsonut aikataulukoita tarkemmin? Esim. Motortrend Figure 8 -taulukossa parhaan vakio-teslan (S P100D) aika on 24.6 sekuntia. Parilla Lamborghinilla (Gallardo LP560-4 ja Murcielago LP640) on 23.9 sekuntia, jotka ainakin omiin silmiini näyttävät kyllä ns. "urheilu/superautoilta" (paras Lamborghini on 22.2 sekuntiin yltävä Huracan Performante). Mainitsemasi Porsche Cayenne päässyt samaan 23.9 sekuntiin ja Lamborghinin "katumaasturi" Lamborghini Urus vähän paremmin 23.5 sekuntiin. Toki ihan kärjessä on vedetty 21.9 sekuntiin (Porsche 911 ja Mclaren Senna). Toisaalta sitten esim. Ferrari F430 on Teslan kanssa tasoissa 24.6 sekunnissa ja Ferrari F430 Spyder jää vähän jälkeen 24.8 sekuntiin.

Ilmeisesti superautot tarkoittaa nyt sitten vain kaikkein äärimmilleen viritettyjä urheiluautoja? "Tavallinen" Ferrari ei kelpaa. Eikä ilmeisesti myöskään maailman nopeimpiin ja kalleimpiin kuuluva Bugatti Veyron ei ole superauto, koska sekin 24.7 sekunnillaan jäi nippa-nappa Teslan taakse?

Ja toisaalta ei noiden lukujen pohjalta pitäisi vähätellä katumaastureita. Jos niihin laittaa ytyä moottoriin, niin kumman liukkaasti näyttävät kulkevan...
 
Back
Top