Intian sotavoimat - yleisketju

SJ

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
Vahingon määrästä voisi päätellä, että sitä vettä ei oo ihan muutamaa litraa tullut. Satamassa lienee tyyntäkin. Ei voi käsittää, miten tuo on tapahtunut. Ehkä siten, että kannella on luukku auki ja on lähdetty satamasta ulos ja suklareissahan kannen päältä näyttää vettä pyyhkivän miten sattuu.

Toisaalta, kuka muistaa Taipalsaari 1991? BTR-60 avaa moottorin luukut kesken vesistöajon. 7 hukkunutta varusmiestä. Osataan meilläkin luukkuja availla väärässä paikassa. Ettei vain intialaiset siihen syyllisty
Tuolla tavalla minäkin näkisin tapauksessa käyneen. Olisiko miehistö ajatellut, että "jätetään luukku vielä hetkeksi auki, kun tuo ilmastointi ei tunnut täällä konehuoneessa oikein toimivan. Laitetaan se sitten kiinni, kun valmistaudutaan sukeltamaan, kyllä se sitten pinnan alla viilenee."
 

Falangi

Kenraali
Toisaalta, kuka muistaa Taipalsaari 1991? BTR-60 avaa moottorin luukut kesken vesistöajon. 7 hukkunutta varusmiestä. Osataan meilläkin luukkuja availla väärässä paikassa. Ettei vain intialaiset siihen syyllisty
En nyt ihan heti lähtisi vertailemaan BTR:ää ydinsukellusveneeseen, vaikka kummastakin luukkuja löytyykin.
 

Rannari

Ylipäällikkö
Toisaalta, kuka muistaa Taipalsaari 1991? BTR-60 avaa moottorin luukut kesken vesistöajon. 7 hukkunutta varusmiestä. Osataan meilläkin luukkuja availla väärässä paikassa. Ettei vain intialaiset siihen syyllisty
Eikö kotimaisella tavaratelineviritelmällä ollut silläkin jotain vaikutusta asiaan? Pakkorakohan tuo on BTR:n kaltaisessa tilaihmeessä mutta yksi asia vaikuttaa aina toiseen. Oma kokemus on että BTR-60 ui hienosti kunhan kuormaus vain on kohdallaan ja käyttäjät osaavat hommansa.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS

Mustaruuti

Ylipäällikkö
BAN
RÖLLIKKÄ
Tuossa vielä kertauksena boldattuna, mitä artikkelissa sanottiin. Se oli siis jäänyt telakalla auki.

The incident resulted from a hatch being mistakenly left open near the rear of the hull of the multi-billion dollar submarine while it was docked. Water came rushing into the vessel's nuclear propulsion compartment doing significant damage to the sensitive systems and infrastructure located there. Large sections of pipes had to be cut away in the aftermath, further complicated the repair effort. The vessel is powered by an 83 megawatt pressurized light-water reactor that uses enriched uranium fuel.

Toisessa artikkelissa sanotaan vastaavasti näin.

http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/indias-first-nuclear-powered-missile-submarine-has-been-out-23988

India’s first nuclear-powered ballistic missile submarine (SSBN) appears to have suffered from an accident that has knocked the boat out of commission for the past 10 months.

The vessel propulsion compartments were flooded with seawater due to what appears to have been human error. According to the Indian newspaper The Hindu, a hatch on the port side of the vessel was left open by accident while Arihant was still in port. Water apparently entered the vessel when it set sail.
 

fulcrum

Ylipäällikkö
On tuo silti aika iso moka. Eikö noissa pitäisi olla joku varmistusjärjestelmä joka ilmoittaa miehistölle jos luukkuja on auki? Vai onko kyseessä joku huoltoluukku jota ei normaalisti auota?

In other news, Intian laivaston tukialushävittäjähankinnassa loppusuoralle pääsevät Dassault ja Boeing. Ei mikään iso yllätys sillä laivasto halusi koneita jotka pystyvät operoimaan sekä katapultilla että hyppyriltä varustetuilta tukialuksilta. Toiset ehdokkaat (MiG-29 ja Gripen M) eivät luultavasti tätä vaatimusta täytä. Saapa nähdä eteneekö tuo nopsemmin kuin ilmavoimien "1-moottorinen kotimaassa tehtävä ulkomainen hävittäjä" -hankinta.
Laivastolla ei oikein riitä uskoa LCA Mk2:een.
 

Teräsmies

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
Uutisten mukaan INS Vikrant "make in India" tukialus aloittaisi laitteiston testailun avomerellä tämän vuoden puolella. Saivat aluksen suunnittelussa apua Euroopasta ja komentosiltaa katselemalla huomaakin, että löytyy hieman samaa näköä kuin Italiaanojen Cavourissa.
 
Viimeksi muokattu:

fulcrum

Ylipäällikkö
Kuulostaa siltä että tyrkyttävät F-16:tta sillä täkyllä että myöhemmin Intialle kehitettäisiin F-35:stä karvalakkimalli? Vähän tuollaiselta taivaanrannanmaalailulta kuulostaa. Vrt. PAK-FA ja FGFA.
 

Gyllis1

Ylipäällikkö
Viimeksi muokattu:

fulcrum

Ylipäällikkö
Nojoo, tosin tuossakin nyt esitetään asia vähän sekavasti. Ensimmäisessä artikkelissa:
"The fighter being offered specifically to India is uniquely the best state-of-the-art fighter," he said adding that all three variants of the F-35 are single-engine aircraft.

Jälkimmäisessä:
"The fighter being offered specifically to India is uniquely the best state-of-the-art fighter," he said adding that all three variants of the F-16 are single-engine aircraft.

Eli häh? Lauseessa ei ole järkeä ellei puhuta juuri F-35:stä, mutta miksi puhuttaisiin F-35:stä kun Intialle tarjotaan F-16:tta?
 

Gyllis1

Ylipäällikkö
Nojoo, tosin tuossakin nyt esitetään asia vähän sekavasti. Ensimmäisessä artikkelissa:
"The fighter being offered specifically to India is uniquely the best state-of-the-art fighter," he said adding that all three variants of the F-35 are single-engine aircraft.

Jälkimmäisessä:
"The fighter being offered specifically to India is uniquely the best state-of-the-art fighter," he said adding that all three variants of the F-16 are single-engine aircraft.

Eli häh? Lauseessa ei ole järkeä ellei puhuta juuri F-35:stä, mutta miksi puhuttaisiin F-35:stä kun Intialle tarjotaan F-16:tta?
Voit tulkita ihan miten haluat, mutta F-16 se on josta lämärin kaveri tuossa puhuu. Toimittajat sitten keksivät loput.
 

fulcrum

Ylipäällikkö
Voit tulkita ihan miten haluat, mutta F-16 se on josta lämärin kaveri tuossa puhuu. Toimittajat sitten keksivät loput.
Tuo kommentti on kuitenkin siteeraus juuri siltä LM:n kaverilta. F-16 tuohon lienee toisen toimittajan oma korjaus.
Tietysti se voi olla pitkässä haastattelussa vain joku sivuheitto jonka toimittaja on ottanut näyttävästi irralleen, tällainen on intialaisessa uutisoinnissa aika tyypillistä.
 

Sardaukar

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
Tuo kommentti on kuitenkin siteeraus juuri siltä LM:n kaverilta. F-16 tuohon lienee toisen toimittajan oma korjaus.
Tietysti se voi olla pitkässä haastattelussa vain joku sivuheitto jonka toimittaja on ottanut näyttävästi irralleen, tällainen on intialaisessa uutisoinnissa aika tyypillistä.
Tuossa artikkelissahan on kyse F-16 Block 70-koneista, joihin sitten liitettäisiin teknologiaa F-22- ja F-35-koneista (esim. APG-83). Jos nyt luin artikkeleita oikein.
 

Teräsmies

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
India's latest missile test puts it closer to joining an exclusive club and will 'make China think twice'

India successful tested the Agni 5 missile on Thursday, moving it closer to joining the small group of countries with access to nuclear-capable intercontinental missiles.This is India's first successful test of the Agni 5 at its full range, the Indian Ministry of Defense said in a release. The test also marks a significant step in India's military development amid tensions with China and Pakistan.The missile test was conducted on an island off India's east coast, flying for 19 minutes and covering more than 3,000 miles. It was the fifth such test and the third consecutive one firing the missile from a canister on a road-mobile launcher, the Indian Ministry of Defense said. All five tests have been successful.
http://nordic.businessinsider.com/india-intercontinental-missile-test-agni-5-2018-1?r=US&IR=T
 

Teräsmies

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
India's third aircraft carrier is most likely a waste of money
The Indian Navy has put out a proposal for its third aircraft carrier, tentatively titled the Vishal due to enter service in the latter 2020s. The 65,000-ton Vishal will be significantly larger than India’s sole current carrier, the Vikramaditya known formerly as the ex-Soviet Admiral Gorshkov, and the incoming second one, the domestically-built Vikrant which is expected to enter service later in 2018.

To see why Vishal is a big deal for the Indian Navy, one needs only to look at her proposed air wing — some 57 fighters, more than Vikramaditya — 24 MiG-29Ks — and Vikrant‘s wing of around 30 MiG-29Ks. While below the 75+ aircraft aboard a U.S. Navy Gerald R. Ford-class supercarrier, Vishal will be a proper full-size carrier and India’s first, as the preceding two are really small-deck carriers and limited in several significant ways.

The Indian Navy is also looking at an electromagnetic launch system for its third carrier, similar to the one aboard the Ford class. India’s first two carriers have STOBAR configurations, in which aircraft launch with the assistance of a ski-jump, which limits the maximum weight a plane can lift into the air. Typically this means that fighters must sacrifice weapons, or fuel thus limiting range, or a combination of both.
http://warisboring.com/indias-third-aircraft-carrier-is-most-likely-a-waste-of-money/
 

Teräsmies

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
Ilmeisesti Intiassakin ollaan älytty ettei kannata asentaa jokaista laukaisualustaa erilaisen kuorma-auton kyytiin.


 

Gyllis1

Ylipäällikkö
Top