Vahingon määrästä voisi päätellä, että sitä vettä ei oo ihan muutamaa litraa tullut. Satamassa lienee tyyntäkin. Ei voi käsittää, miten tuo on tapahtunut. Ehkä siten, että kannella on luukku auki ja on lähdetty satamasta ulos ja suklareissahan kannen päältä näyttää vettä pyyhkivän miten sattuu.
Toisaalta, kuka muistaa Taipalsaari 1991? BTR-60 avaa moottorin luukut kesken vesistöajon. 7 hukkunutta varusmiestä. Osataan meilläkin luukkuja availla väärässä paikassa. Ettei vain intialaiset siihen syyllisty
Tuolla tavalla minäkin näkisin tapauksessa käyneen. Olisiko miehistö ajatellut, että "jätetään luukku vielä hetkeksi auki, kun tuo ilmastointi ei tunnut täällä konehuoneessa oikein toimivan. Laitetaan se sitten kiinni, kun valmistaudutaan sukeltamaan, kyllä se sitten pinnan alla viilenee."