Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jos raketit ovat menossa aavikolle, niin niitä ei edes yritetä ampua alas: se on liian kallista ja vaarallista. On paljon halvempaa ja turvallisempaa antaa aavikon jytistä ja hiekan pöllytä.Pahan näköisiä videoita. Laskin yhdeltä videolta 22 maahan asti tulevaa. Kymmeniä tullut läpi puolustuksesta.
Kai nyt jo perkele salvot on ammuttu kohti irania?
Jos raketit ovat menossa aavikolle, niin niitä ei edes yritetä ampua alas: se on liian kallista ja vaarallista. On paljon halvempaa ja turvallisempaa antaa aavikon jytistä ja hiekan pöllytä.
Tässä on muistettava se että ns. ohi meneviin ei tuhlata ilmatorjuntaa. Ballistisen lentorata on aika tarkasti ja nopeasti laskettavissa ja analysoitavissa siten että vaarattomille alueille osuvat saavat mennä rauhassa "perille". Komeita räjähdyksiä toki mutta osuivatko mihinkään kriittiseen, tuskin. Suurin osa alas tulevasta on näköjään romua eli torjuttua kamaa sekä boostereiden jäänteitä eli jokseenkin "vaaratonta" tavaraa.
Saas nähdä mitä seuraavaksi tapahtuu. Sekä Iran että Israel tietävät ettei Iranin iskulla ole todellista isoa vaikutusta (koska Israelin ilmatorjunta tunnetaan) ja siten tilanne voi tästä nyt laantuakin. Israel saa jatkaa sotatoimia kuten tähänkin saakka ja Iran voi röyhistellä rintaansa kun sai tehtyä niin "kovin voimakkaan" statementin ja vastatoimen.
Toisaalta, nyt avattiin Israelille oikeutus suoriin sotatoimiin Iranin maaperällä. Jos siihen lähdetään, on jälki rumaa (tai miten sen nyt ottaa, voi olla kaunistakin).
Eiköhän pian aleta laittamaan vaihdetta jo kakkoselle ja tehdään pieni näytös, mitä tulee jos rekkuloidaan... esmes joku lentotukialusosasto vähän näytösluontosesti pitää sotaharjotuksen kovilla vieraalle maalle ... Sitte taas kytätään menikö viesti perille, vai aletaanko oikeesti... Mulla tähän muuta sanottavaa, ku yhen Linnan Väpän sanoin:" Kai minä perheeni paikoilleen jätän? "mielenkiinnolla odotan miten israel ja maailma eritoten USA reagoi tähän, räjähtääkö tämä ryytitynnyri nyt lopullisesti.
Ai saatana.Jos video on tältä päivältä niin aikamoista moukarointia ollut. Ilmeisesti aivan liikaa ohjuksia ilmapuolustukselle.
Hamas Gazassa, Hizbollah Libanonissa ja huthit Jemenissä ovat touhunneet Iranin tukemina, noin vuoden hyvin aktiivisesti joten en hämmästyisi, vaikka Hamasin hyökkäyksen jälkeen tällaista olisi tosiaan mietitty.Optimismi edellä, tässä saattaa mahdollisuuksia olla laajempaan muutoksen alueen voimatasapainossa.
USA ei tule tekemään mitään muuta kuin antamaan hiljaista taustatukea ja varautumaan pahimpaan. Vaalit.Eiköhän pian aleta laittamaan vaihdetta jo kakkoselle ja tehdään pieni näytös, mitä tulee jos rekkuloidaan... esmes joku lentotukialusosasto vähän näytösluontosesti pitää sotaharjotuksen kovilla vieraalle maalle ... Sitte taas kytätään menikö viesti perille, vai aletaanko oikeesti... Mulla tähän muuta sanottavaa, ku yhen Linnan Väpän sanoin:" Kai minä perheeni paikoilleen jätän? "
Toivotaan näin. Jos videot on aitoja, niin rakennetulle alueelle näytti osuvan parikymmentä ballistista. Ei voi mitenkään säästyä uhreilta.Jos raketit ovat menossa aavikolle, niin niitä ei edes yritetä ampua alas: se on liian kallista ja vaarallista. On paljon halvempaa ja turvallisempaa antaa aavikon jytistä ja hiekan pöllytä.
Kunnon vehkeillä voidaan vaikuttaa muihinkin kuin petrokemian maaleihin: ilmatorjuntayksiköt, sotilaslentokentät, tutka-asemat, partasuiden komentopaikat, raketti- ja droonitehtaat, ase- ja ammusvarastot, ydinlaitokset, ase- ja ydinlaitoksia syöttävät voimalaitokset, ...Seuraavaksi tarpeen tullen lähtee savuna ilmaan Iranin kaikki merkittävä kaupallinen vientipotentiaali. LNG/ölppä.
Eiköhän pian aleta laittamaan vaihdetta jo kakkoselle ja tehdään pieni näytös, mitä tulee jos rekkuloidaan... esmes joku lentotukialusosasto vähän näytösluontosesti pitää sotaharjotuksen kovilla vieraalle maalle ... Sitte taas kytätään menikö viesti perille, vai aletaanko oikeesti... Mulla tähän muuta sanottavaa, ku yhen Linnan Väpän sanoin:" Kai minä perheeni paikoilleen jätän? "