Itsenäisyyspäivä

Hyvää itsenäisyyspäivää! Hienoa levätä ja rentoutua sohvalla paraatia katsellen kun on eilen kotiutunut harjoituksesta.
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!
 
Jahas. Oli mukava uuden lumenhärmän jäljiltä käydä tsekkaamassa elikoiden liikennettä. Sudet ovat vähän myöhässä aikataulustaan, hirvetkin ja niiden perässähän se hukkakin tulla lohnii. Mukava joulukuinen päivä, sopivan lyhyt ikämiehelle....ajatus kävi pari kertaa isovanhempien kohtaloissa -39 ja muunkin wanhemman suvun, rankkaa aikaa tuolloin, siihen nähden kestävyysvaje ja moni muu tämän päivän ongelma näyttäytyy höpöhöpöhöpönä. Oikeasti. Lämpimästi huomaan muistelevani wanhempaa sukupolvea ja ihmettelen, miten ihmeessä he selvisivät tuolloisista koettelemuksistaan. Toivottavasti minäkin kykenen seisomaan paikallani, tarvittaessa pahallakin paikalla, jotta minun lapsenlapseni voisivat aikanaan sanoa samat kuin minä.

Hyvää Itsenäisyyspäivää, pojat
 
Tässä tätä herkkua nyt tulee:

http://areena.yle.fi/tv/2102002

Toimittaja lässyttää ilmaNtorjuntaryhmästä ja ilmaNtorjuntakivääristä mutta se oli vain lämmittelyä:
-mitä vastaa kenraali paraatijoukkojen järjestymisilmoitukseen?

"Kiitos"


Ei j-lauta prkl seitan -ttu!
Kiitos ja Anteeks!
 
Nostellaanpas tätä perinneketjua tässä pari päivää ennen Itsenäisyyspäivää. Onko ohjelmat jo selkiintyneet?
Itsellä tulee melko perinteinen: aamusta lippu salkoon, lounaaksi Vorschmakia. Iltapäivällä, hämärän laskeuduttua, matkalla ystäväperheen luokse, perheen kanssa Hietaniemen hautausmaalle, jossa kynttilät paikalleen. Sankarivainajien muistoristille yksi, tykistönkenraali Nenoselle yksi, ja viime vuosina olemme ottaneet tavaksi että Rauhanturvatehtävissä menehtyneille tietenkin yksi. Jotenkin vaan se illan tunnelma on aina yhtä juhlava.
 
Minä olen yleensä lähtenyt metälle itsenäisyyspäivänä. Nyt olin menossa pilkille kunnes vaimo ilmoitti, että mä en lähe nyt mihkään. Eli joudun imuroimaan torpan ja pesemään saunan ja varmaan jotain lakanan viikkausta. No kyllä mä jossakin vaiheessa saan vaimon tarkkaavaisuuden sen verran herpaantumaan, että kohdistan uuden kiikarin ja päästän koiran pihalta irti. Saatanpa livahtaa poikien kanssa "viemään roskapussin" (jänispassiin).
 
Sankarihautausmaalla käynti, käyn perinteisesti metsässä, en metsällä, jos ei toivoton sää, niin perheen kanssa makkaranpaistossa tänä vuonna laavulla.

Tänä vuonna sudet ovat aikataulussa. vert. edellinen posti. Jännä seurata moniakin asioita johonkin merkkipäivään kiinnitettynä.
 
Sinivalkoinen kynttilä palamassa ikkunalla, Sibeliusta "lautasella", Marskin ryyppy asianmukaisesta lasista.
Kerran vuodessa täyttä asiaa !

Pääsääntöisesti samoilla mennään taas.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille !

Muistamme niitä, joiden ansiosta voimme viettää tätä kansallista juhlapäivää :salut:
 
Lippu4.gif
 
Hyvää ja merkityksellistä itsenäisyyspäivää kaikille forumin jäsenille.

Pysytään lujina. "Hard as a rock"
 
Itsepäisyyspäivää! ;)
 

Oi, kallis Suomenmaa,
sun koskiesi kuohuja,
honkiesi huminaa suo mun kuunnella,
kunnes hetki lähtöni lyö!
Ei toista armaampaa voi maailmasta löytää
kuin tämä köyhä kotimaa,
jonka kauniiks on kasvatellut
taattojemme työ.

Korpees raivio, kultavainio,
raatain luoda nyt meidän vuoro on.
Sulle me tahdomme, suoda kaikkemme,
puolestas seistä saakka kuolohon.

Oi, Suomi synnyinmaa,
suo helmahas sun poikasi
onnellisna nukahtaa,
kun hän henkensä halvan
sulle antanut on!
Ei muuta kunniaa kuin
kuulla kummultansa
sun kuusiesi kuiskinaa,
kun sä kätkenyt olet hänet viime lepohon
 
Hyvää itsenäisyyspäivää sekä onnittelut ylennetyille ja palkituille!
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!
 
Back
Top