Itsenäisyyspäivä

Ohjelmassa kirkko, sankarihauta, Vorshmack, marskin ryyppy ja paraatin- ja linnanjuhlien katseleminen. Eli perinteistä settiä..tuleeko muuten uusi vai vanha Tuntematon? Mielestäni olisi asiallista vaihtaa se iänikuinen leffa Talvisotaan.
Muoks. Liiat yksityiskohdat pois :)
 
Leppis kirjoitti:
Ohjelmassa kirkko, sankarihauta, Vorshmack, marskin ryyppy ja paraatin- ja linnanjuhlien katseleminen. Eli perinteistä settiä..tuleeko muuten uusi vai vanha Tuntematon? Mielestäni olisi asiallista vaihtaa se iänikuinen leffa Talvisotaan.
Muoks. Liiat yksityiskohdat pois :)

Minä tyydyn osaan "marskin ryyppy ja paraatin- ja linnanjuhlien katseleminen"

Eli todella "perinteistä settiä"

Jossain lehdessä oli mielestäni maininta, että se alkuperäinen Linnan Tuntematon sieltä taas tulee (?)
 
adam7 kirjoitti:
Kerro nyt ihan aikusten oikeesti miten historialliset tapahtumat liittyvät etujärjerstön esittämään?

Jos aikanaan on kärsitty, pitäisikö siis sen vuoksi koulutushommissa olla kiinni ? ?

Komoon...

Logiikkasi on lyömätöntä *sarkasm*

Valitettavasti on nyt rautalanka sen verran vähissä, ettei kannata edes aloittaa.

Aikoinaan logiikan kurssilla luennoitsija totesi, että jos ette ymmärrä tai havaitse asiassa logiikkaa, ei se tarkoita ettei sellaista ole, vika voi olla myös tarkastelijassa, paitsi jos kyse on naisista.

En suosittele sinulle uransuunnittelua ainakaan komiikan alalla.
 
niin, itse laskin juttusi lähinnä tragiikan piiriin, mutta näinhän meillä on eri todellisuuskäsitykset.
 
Toivonpa vaan, että sa-tehtävässäsi sinulla on vähän lyhyemmtä reagointi- ja vasteajat kuin täällä.
 
noska kirjoitti:
Toivonpa vaan, että sa-tehtävässäsi sinulla on vähän lyhyemmtä reagointi- ja vasteajat kuin täällä.

Esitin sarkastisesti muotoillun mutta sinänsä asiallisen kysymyksen esittämästäsi, jossa en nähnyt järkeä. Sait tilaisuuden selittää näkemyksesi perusteet.

Päätit ryhtyä mollaamaan. Ei lyhyissä r ja v ajoissa ile mitään vikaa.

EVVK sun luonnehdinnat musta. Mutta sinullakin on oikeus mielipiteisiisi.

....................
Ja palatakseni aiheeseen, niin jos meillä on jotain juhlittavaa, on se sellaisissa asioissa että tässä yhteiskunnassa on ainakin ennen ja ainakin eliitti yleensä, voinut sietää erilaisia ihmisiä ja jopa erilaisia mielipiteitä. Jollei tällaista sietokykyä löydy, voimme lopettaa tämän päivän juhlimisen.
 
Itsenäisyyspäivänä klo 12 kohti Mikkeliä (<- töihin) ja illalla muutamat oluset ja jälkilähetyksenä Mansesterin paraati.

Linnan juhlille olen allerginen, varsinkin kun emäntänä on T.Halonen :-/
 
Tietyllä tavalla itsenäisyyspäivän juhlintaan sopii se että on töissä. Työllä tämän maan menestys on rakennettu, eikä muutosta ole näkyvissä vaikka haihattelua toisinaan kuuluukin aiheen tiimoilta.

Huomioitujen ja ylennettyjen listoilla on monta tuttua nimeä. Mukava on yhtyä niistä päättäneiden aivoituksiin. Hyville miehille ja naisille ovat ainakin nämä osuneet.
 
veffeade kirjoitti:
Linnan juhlille olen allerginen, varsinkin kun emäntänä on T.Halonen :-/

Sama täällä.

Perinteinen a-ratakäynti; Suomi-kp:n sarjat ja Pystykorvan haukahdukset. Sauna lämpiämään. Hyvää ruokaa juomapuolta unohtamatta. Siinäpä sitä.
 
Lippu oven yläpuolella liehumassa, kauriin ribsit savustumaan, sauna ja illalla paraati sekä linnanjuhlat perinteisesti töllöstä (en siis itse osallistu;) ) kuoharin kera. Marskiakin on varastossa tietty.

Hienoa kun tuli lumi maahan!

Tämä on kaikille foorumilaisille, kuvat kertovat enemmän kuin 1000 sanaa :a-smiley:
Ylioppilaskunnan laulajat:
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Tuli jo tippa linssiin....
 
Last edited by a moderator:
Olisiko mahdollista saada kuvia tai videoita Suomen itsenäisyysparaatista? En voi katsoa Yle Areena-tallenukset kun olen ulkomailla.
 
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/55-tonniset-panssarit-vyoryivat-tampereelle---katso-kuvagalleria/art-1288433401006.html
 
Tulipa taas ajettua kaksi tuntia suuntaansa, jotta pääsi seisomaan kunniavartioon. Samaa on jatkettu 90-luvulta saakka. Ei mitään järkeä, mutta hyvä fiilis :)

Hyvää itsenäisyyspäivää itse kullekin !
 
Ja vanha viesti uusiokäyttöön, jälleen ajankohtainen

vehamala kirjoitti:
Taas on metallia jaossa roppakaupalla:

http://www.ritarikunnat.fi/myönnetyt.asp?laji=1

http://www.vapaudenristinritarikunta.fi/pages/show/3
 
Ylensin itse itseni kuulumaan Wanhaan kaartiin . Reservin palvelusvuodet riittänevät.

Tästä on kyllä ollut puhetta Wanhan Kaartin perustajien kanssa jo aikaisemmin, mutta ylennys tapahtui virallisesti vasta 6.12.2012 :sleepy:.
 
veffeade kirjoitti:
Ylensin itse itseni kuulumaan Wanhaan kaartiin . Reservin palvelusvuodet riittänevät.

Tästä on kyllä ollut puhetta Wanhan Kaartin perustajien kanssa jo aikaisemmin, mutta ylennys tapahtui virallisesti vasta 6.12.2012 :sleepy:.

Tervetuloa klubiin !
 
veffeade kirjoitti:
Ylensin itse itseni kuulumaan Wanhaan kaartiin . Reservin palvelusvuodet riittänevät.

Tästä on kyllä ollut puhetta Wanhan Kaartin perustajien kanssa jo aikaisemmin, mutta ylennys tapahtui virallisesti vasta 6.12.2012 :sleepy:.

Tervetuloa joukkoon ja onnittelut arvokkaasta nimityksestä Wanha kaartilainen
 
Back
Top