Itsensä tuntee vanhaksi kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Minä huomasin junnuvalmentajana siitä kun joukkueissa alkoi olemaan aikaisemmin valmentamieni pelaajien lapsia.
Minulle kävi viime keväänä vähän vastaava kun kävin kotikylällä. Kaupassa tuli viisissäkymmenissä oleva mies poikansa kanssa moikkaamaan. "Kato, Xxxx moro, Vieläkö muistat?"
Naama varmaan jo paljasti, että ei mitään hajua. "Olen N.N. Olin silloin 80-luvulla sinun sudenpentulaumassa".
"Kappas joo, toki muistan" vastaan ja koitan samalla epätoivoisesti yhdistää lähes parimetrisen äijän naamaa johonkin niistä silloisen sudarilauman talttahampaiseen pikkunöösiin. :oops:

Jos treenaa liian vähän, on ihan romuna. Jos treenaa liikaa, on romuna. Siinäpä ne vaihtoehdot olivat, eipä tule aamulla yllätystä. Hiihdin eilisiltana kolme tuntia, tuntui helpolta eikä aamu yllättynyt..

Ihan jo nelikymppisenä piti lopettaa alasarja-sähly kun kroppa huuti vastaan. Joukkuekaveri totesi iän vaikutuksen osuvasti: "Kroppa antaa maksuaikaa, mutta korko on kova". Jos oli viikonloppuna sarjapelit, niin vielä keskiviikkona oli vaikea kammeta ylös sängystä. 20-vuotta nuoremmat lähti peleistä baariin, me papat könyttiin kotiin nukkumaan.

Ihan jo nelikymppisenä piti lopettaa alasarja-sähly kun kroppa huuti vastaan. Joukkuekaveri totesi iän vaikutuksen osuvasti: "Kroppa antaa maksuaikaa, mutta korko on kova". Jos oli viikonloppuna sarjapelit, niin vielä keskiviikkona oli vaikea kammeta ylös sängystä. 20-vuotta nuoremmat lähti peleistä baariin, me papat könyttiin kotiin nukkumaan.
Tuota kutsutaan palautumisvaiheeksi. Ja koska palautuminen on syömistä, näkyy iän myötä enemmän palautumisen kuin harjoittelun tulos 😆

Tietää olevansa viiskymppinen, kun jäykkää ei ole enää muu, kuin käytös. Ja nivelet. Ei pidä unohtaa niveliä.

Lapinlahden linnut osuvat asian ytimeen:

Sedät jaksaa heilua:

Miksi enää ei tehdä kahvikuppeja
Jotka eivät tärisisi kädessä?
Miksi enää ei ole portaita
Jotka eivät hengästytä?
Miksi enää ei ole ranteita
Joissa kelloa ei olisi?
Miksi enää ei tehdä ruokaa
Joka ei lihottaisi?

...

Miksi enää ei tehdä polkupyöriä
Joita olisi kеvyt polkea?
Mihin kävelivät istuvat housut?
Mihin vietiin Berliinin muuri?
Miksi kirjojen kirjaimet kutistuvat?
Mihin menivät heinäsirkat?
Mihin hävisivät himokkaat naiset?
Mihin katoavat omaiset?

Lapinlahden linnut osuvat asian ytimeen:

Sedät jaksaa heilua:

Miksi enää ei tehdä kahvikuppeja
Jotka eivät tärisisi kädessä?
Miksi enää ei ole portaita
Jotka eivät hengästytä?
Miksi enää ei ole ranteita
Joissa kelloa ei olisi?
Miksi enää ei tehdä ruokaa
Joka ei lihottaisi?

...

Miksi enää ei tehdä polkupyöriä
Joita olisi kеvyt polkea?
Mihin kävelivät istuvat housut?
Mihin vietiin Berliinin muuri?
Miksi kirjojen kirjaimet kutistuvat?
Mihin menivät heinäsirkat?
Mihin hävisivät himokkaat naiset?
Mihin katoavat omaiset?
Ennen oli ennen ja nyt on nyt
On tukka päästä lähtenyt

Luulen, että itsensä tuntee vanhaksi siinä vaiheessa kun ei enää mene 25 km marssi 15kg reppu selässä.
Toistaiseksi menee, mutta jossain vaiheessa ei enää mene. Silloin ilmeisesti myös mpnet-tunnus sulkeutuu ....

ps. kun hiihtää ei voi, niin marssimaan hop hop ! Tätä mahdollisuutta riittää koko kevään.

Luulen, että itsensä tuntee vanhaksi siinä vaiheessa kun ei enää mene 25 km marssi 15kg reppu selässä.

ps. kun hiihtää ei voi, niin marssimaan hop hop ! Tätä mahdollisuutta riittää koko kevään.
15 kg ei pitäisi olla reserviläiselle juuri mitään eikä myöskään 25 km. Aika vanha tuossa sitten on.

Vielä voi hiihtää, tiedustelun mukaan Salpausselällä on edelleen lunta, tekolumista puhumattakaan.

Viimeksi muokattu:
Back