Jääkäripataljoonan kokoonpano

KIM

Kenraali
Itse olen niin vanha, että operoin vanhoilla kokoonpanoilla ja kalustolla. Minulla on puoli metriä korkea pino kaiken maailman koulutusmateriaalia. Niissä on kyllä kuvattuna vanhat jalkaväki ja jääkäripataljoonat ukon ja aseen tarkkuudella.
Minulta puuttuu kuitenkin ihan uusimman pataljoonan kokoonpano. Eli tämä mikä nyt tämän vuoden alusta tuli käyttöön. Tai onhan se ollut tietysti käytössä joissakin varuskunnissa jo pari vuotta.

Jos sattuu oleman julkista tietoa niin voisiko joku ystävällisesti laittaa linkin tähän. Oletettavasti saan uudet käppyrät kesän kovassa kertauksessa pv:ltä, mutta ei olis pahitteeksi hautoa niitä mielessä jo etukäteen. Uuden oppiminen ja vanhojen tietojen nollaus ei ole aina ihan helppoa. Esim. metsästyslakina tunnen yhä parhaiten ennen 1993 vuotta voimassa olleen lain, vaikka olen "huvikseen" suorittanut uudemman lain mukaisen tutkintotentin kolmesti.

Kiitos avusta!
 
Jos se yhtään auttaa, niin tuossa ketjussa http://maanpuolustus.net/threads/jalkaväkikomppania-puolustuksessa.3184/ olisi aika hyvä arvaus JV komppanian kokoonpanosta. Siitä varmaan voi laajentaa pataljoonan tasolle aika hyvin. Sellaisen muutoksen pataljoonaan muistan, että heitinkomppanioista ainakin osassa olisi neljä joukkuetta. Ja tietenkin se seikka, että mikäli sen toimii taisteluosastona, niin sillä olisi patteristo tykistöä käytössään.
 
Aika usein pv on julkaissut eri pataljoonien kokoonpanoja komppaniatarkkuudella. Tämä ei tietenkään ole yllättävää, eipä pataljoonien kokoonpano tuolla tarkkuudella hirvittävästi poikkea eri maiden organisaatioissa. Eli odotetaan, jos pv julkaisee itse uuden pataljoonan kokoonpanon ja sitten voidaan ottaa tänne ruodittavaksi (esim. "taktisten lusikka-haarukka -yhdistelmien määrä on nykykokoonpanossa aivan säälittävä..." tai jotain muuta übertaktisempaa)
 
. "taktisten lusikka-haarukka -yhdistelmien määrä on nykykokoonpanossa aivan säälittävä..."

Hei sä et vaan ymmärrä, se johtuu Suomen erikoisolosuhteista! Meikäläisessä ympäristössä täytyy panostaa siihen etteivät luhat ole risuherkkiä! :D
 
Back
Top