Käyttäjätunnus ja sen taustaa

samovaari

Kapteeni
Moro. En löytänyt aikaisempaa säiettä tällaisesta asiasta.
Siis miksi Sinulla on juuri se käyttäjätunnus ja sisältyykö siihen jotain syvempää symboliikkaa? Jos haluat tässä jotenkin purkaa taustaa, niin ehkä muut lukijat paremmin ymmärtävät ajatuksiasi.
Aloitetaan.
Samovaari = on tuo idän ihmekapistus teen keittämiseen. Luultavasti ainoa laite, jonka ryssät on itse keksineet ja se toimii. Jaa, onhan siellä se suristin.
Samoilla = kulkea, kuljeskella, vaeltaa. Lähes päämäärättömästi, omaa sisintää tutkien ja samalla mietiskellen mitähän ihmejuttuja taas Maanpuolustus-nettiin kirjoittaisi.
Vaari = kunnianimitys heille, joilla on jo lastenlapsia. Synonyymi voi olla myös; ukki, ukko, pappa. Voi olla muitakin.
Siis, Samovaari = itäisissä metsissä kuljeskeleva vanhempi herrasmies
 
Moro. En löytänyt aikaisempaa säiettä tällaisesta asiasta.
Siis miksi Sinulla on juuri se käyttäjätunnus ja sisältyykö siihen jotain syvempää symboliikkaa? Jos haluat tässä jotenkin purkaa taustaa, niin ehkä muut lukijat paremmin ymmärtävät ajatuksiasi.
Aloitetaan.
Samovaari = on tuo idän ihmekapistus teen keittämiseen. Luultavasti ainoa laite, jonka ryssät on itse keksineet ja se toimii. Jaa, onhan siellä se suristin.
Samoilla = kulkea, kuljeskella, vaeltaa. Lähes päämäärättömästi, omaa sisintää tutkien ja samalla mietiskellen mitähän ihmejuttuja taas Maanpuolustus-nettiin kirjoittaisi.
Vaari = kunnianimitys heille, joilla on jo lastenlapsia. Synonyymi voi olla myös; ukki, ukko, pappa. Voi olla muitakin.
Siis, Samovaari = itäisissä metsissä kuljeskeleva vanhempi herrasmies

Olet kyllä löytänyt paljon merkitystä omaan tunnukseesi.
Oma kuvaa ehkä sitä itselle parasta paikkaa, eli metsää ja siellä ajan viettämistä, kaikessa lyhykäisyydessään ja laajuudessaan :)

Ja kuva, siinä on kestohanki, kevätaurinko ja ahman jäljet. Keskellä eimitään, koiran kanssa :)
 
Last edited by a moderator:
Mulla on leijona koska mulla on valtava iso isänmaallinen sydän! (btw mulla on se koko merkki tatuointu ) sain sen halvalla about 4500 kruunua
 
Ei ole syvempää symboliikkaa vaan ihan sivun teema aiheutti inspiraation. Mikään ei ole niin tuskaista kuin nikin keksiminen, tai no ehkä vaatteiden sovitus kaupassa.

Kuva tulee taas tupakaverin jupinoista, että pitäisi oravia kouluttaa hyökkäämään puusta vihollisen niskaan. Kun oot valvonut pari vuorokautta niin niissä jutuissa on ihan erilainen sävy. Oravat on myös hassuja eläimiä. Pihakoivuun jostain syystä tekivät pesän ja siinä pihalla ollessa niiden elämän menoa tutkaillut. Hirvee säksätys ja rapina kuuluu kun ne toisiaan jahtaa puuta kiertäen ylös ja alas. Jos 5min on ihan hiljaa paikoillaan ja pitää kättä kaukana niin ne uskaltaa tulla kaurakeksin hakemaan kädestä. Oravat pyörittää keksiä samalla kun ne syö sitä.
 
Minä jemmailen koko ylläpidettävän joukon safkat ja varusteet piikkisiin pensaisiin. Se safka on mieluummin lihaa ja lehahdan hetkessä paikasta toiseen. Siinäpä se lyhyesti.
 
Mutta vasta kun luin tajusin tekeväni kuin.
 
Sotahistoria kiinnostaa, ja koko suku taisteli ja osa sai sankarikuoleman Jalkaväkirykmentti 49:n riveissä. Kotikunnan sankarihautausmaalla on kymmenen vähintään pikkuserkkutason sodan aikana toisilleen sukua olleita. Palveluspaikkani Savon Prikaatin perinnejoukko-osasto. Niccin keksiminen oli helppoa.

Kuva on Judge Dredd parin kokeilun jälkeen. Ensinnäkin ilmeeni on kuulemma perusmallissaan niin tyly, että nuorempana varsinkin naiset tulivat kysymään, että miksi olen pahalla tuulella. Vaikka olin omasta mielestäni jopa iloisella tuulella! Kavereiden mukaan kokoni yhdistettynä ilmeeseen on auttanut menneisyydessä pysymään erossa ravintolatappeluista, vaikka käytöksen perusteella olisin ansainnut joutua nokkapokkaan :rolleyes:

Lisäksi nuoruudesta tuttu sarjakuva, joka parodioi herkullisella tavalla nyky-yhteiskuntaa. Sita paitsi, Dredd on maailman kovin jätkä, ainakin Tex Willeriin verrattava ;). Viime vuosina olen alkanut myös miettimään, että nyky-yhteiskunnat saattaisivat tarvita hyvinkin mega cityjen tuomarilaitosten kaltaista kurinpitoa... Siinäkin olisi sellaista kontrastia nykymeininkiin, että hykerryttää jo ajatuskin.
Täytyy kyllä tunnustaa, ettei ole ehtinyt koko 2000-luvulla lukea kovin paljoa sarjakuvaa, ikään kuin muuta tekemistä ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Opiskelen maskirovkaa, koska vastustaja pitää tuntea ja on rajanaapurin keinovalikoimaa. Koitan opettaa teillekin. Saan paljon sanottua anteeksi kyyhkynä.
Emmä oikeesti niin rauhallinen kyl ole....:D
 
Skapparit vm-aikana, sukunimiltään Jukka ja Tammi, siksi kuvassa Jukka Tammi.

Aarne1 olin intissä.
 
Sotahistoria kiinnostaa, ja koko suku taisteli ja osa sai sankarikuoleman Jalkaväkirykmentti 49:n riveissä. Kotikunnan sankarihautausmaalla on kymmenen vähintään pikkuserkkutason sodan aikana toisilleen sukua olleita. Palveluspaikkani Savon Prikaatin perinnejoukko-osasto. Niccin keksiminen oli helppoa.

Kuva on Judge Dredd parin kokeilun jälkeen. Ensinnäkin ilmeeni on kuulemma perusmallissaan niin tyly, että nuorempana varsinkin naiset tulivat kysymään, että miksi olen pahalla tuulella. Vaikka olin omasta mielestäni jopa iloisella tuulella! Kavereiden mukaan kokoni yhdistettynä ilmeeseen on auttanut menneisyydessä pysymään erossa ravintolatappeluista, vaikka käytöksen perusteella olisin ansainnut joutua nokkapokkaan :rolleyes:

Lisäksi nuoruudesta tuttu sarjakuva, joka parodioi herkullisella tavalla nyky-yhteiskuntaa. Sita paitsi, Dredd on maailman kovin jätkä, ainakin Tex Willeriin verrattava ;). Viime vuosina olen alkanut myös miettimään, että nyky-yhteiskunnat saattaisivat tarvita hyvinkin mega cityjen tuomarilaitosten kaltaista kurinpitoa... Siinäkin olisi sellaista kontrastia nykymeininkiin, että hykerryttää jo ajatuskin.
Täytyy kyllä tunnustaa, ettei ole ehtinyt koko 2000-luvulla lukea kovin paljoa sarjakuvaa, ikään kuin muuta tekemistä ollut.
Piti ny ihan kaivaa vanhat Dreddit esille saikkupäivän ratoksi :)
 
Nimimerkin keksiminen on vaikeaa. Aluksi mietin " Torni huhu" lyhentyi sitten pelkkä Torni, kun sattui olemaan vapaana. Ajatus lähti siitä, että tietämykseni ja kirjallinen ulosantini on torni huhujen tasoa. Elikkä ei juuri mitään. :)
Avatarta en osaa edes laittaa.
 
Joskus aikoinaan kun irkkaamisen aloitin (silloin esihistoriallisilla ajoilla) piti keksiä sopiva nimimerkki. Pitkä kun olen niin sopi mulle, on sit jääny käyttöön siitä asti.
 
Luin varusmiehenä tuvassa Frank Herbertin Dyyni-kirjoja. Ja kun olin hieman "sotahullu"...sain tupakavereilta lempinimen Sardaukar. Sitä sitten tullut käytettyä jo 25+ vuotta :D
 
Luin varusmiehenä tuvassa Frank Herbertin Dyyni-kirjoja. Ja kun olin hieman "sotahullu"...sain tupakavereilta lempinimen Sardaukar. Sitä sitten tullut käytettyä jo 25+ vuotta :D

Pitääpä kaivaa taas Dyynit esille. Muistan kun pakotin isän viemään minut katsomaan tuota leffaa naapurikaupungin elokuvateatteriin kossina. Isä ei oikein perustanut, mutta itse nautin täysillä :)
 
Back
Top