Kaartin Jääkärirykmentti

Hejsan

Alokas
BAN
Laitaan vähän SP kuvia Kampista

Minä otaan sen oikean, entäs te? :D
main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php
 
Suurella tyytyväisyydellä voi katsoa noita(kin) kuvia Suomalaisista varusmiehistä otettuja kuvia. Yksi pieni osoitus tuokin omalta osaltaan siitä, että Suomalainen järjestelmä tuottaa osaavia ja ammattitaitoisia sotilaita erittäin kustannustehokkaasti!
Kuitenkin nuokin sotilaat ovat vasta koulutuksessa olevia aloittelijoita..ei siis niitä sotilaita jotka tuonkin homman hoitaisi tositilanteessa.
Heh..mitkähän mahtaisi olla ulkomaalaisen tarkkailijan mietteet kun hän olisi tuotakin harjoitusta seuraamassa ja hänen isäntänsä kertoisi että ei nämä ole Suomen sodanajan armeijan kavereita, vaan vasta harjoittelemassa siihen..eli nämä ovat harjoittelijoita, tekijämiehet ovat vielä erikseen..
 
Kiväärikaukoputki 2002 eli Trijicon Agoc suojapussissaan.

Ja suojahuput on nomexia eli suojaa tulelta.
 
Kuvat lienevät jonkun PV:n esittelyvideon kuvauksista (kamera- ja ääni-ihmisistä päätellen) ja bongattu jostakin PV:n julkaisemina. Muussa tapauksessa voisikin sitten taas hiukan kysellä sen perään onko kuvissa olevan joukon esimies ja jokainen kuvissa näkyvä henkilö antanut suostumuksensa siihen että kuvat julkaistaan..
Eli muistutan vaan taas siitä, että nykyisin kuvien julkaisemista koskeva säännöstö on hyvin tiukka.
Ei sillä, että näiden kuvien kohdalla nyt mitään olisi väärin tehty, mutta noin yleisestiottaen vain on hyvä muistaa, että mitä tahansa ei voi kuka tahansa enää nykyään mennä julkaisemaan.
Toisaalta tällaista kuvamateriaalia suorastaan pitäisi julkaista mahdollisimman paljon..viitaten siihen, että tämän kaltainen kuvamateriaali kestää kyllä ihan mukavasti kenen tahansa eri armeijoiden iskukykyä arvioivan ihmisen katsella..
 
Kaikenlaista vehkeitä rynnäkön päällä

etusivun-kuva_680x210.JPG


orggis.JPG
 
Hejsan kirjoitti:
Minä otaan sen oikean, entäs te? :D

Jos sä viet oikean niin eihän meille jää enää kuin väärä.
 
baikal kirjoitti:
noska kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Minä otaan sen oikean, entäs te? :D

Jos sä viet oikean niin eihän meille jää enää kuin väärä.

Minun ikäiselle miehelle rupee olemaan jo se ja sama mikä jää ja minkä saa...eli hejsan: kelpaa kumpi vaan.:uzi:

Meinaatteko että tuo vasen käytävä on vihollisen tähtystyksen alla? Olisin kyllä vähän samaa mieltä näin äkki tuntumalta. Aina pitää hyökätä ja jos ei tiedä mistä hyökkää niin hyökkää sitten oikealta... Näin muistaakseni koulutetaan ihan kadetti koulussa asti.

Vai onko kyse metron vaunuista, ovista vai kenties noita liukuportaista? Taktista dilemmaa kerrakseen.
 
Mä kuvittelin että kyse on varustuksessta. Niin monta kertaa tuli aikoinaan haettua tuvista vauhtia kun joku oli väärässä varustuksessa ja tuossa kuvassa (johon hejsanin kysymys alunperin liitty) selvästi ei ole yhtenäistä varustusta eli toisella on väärä.
 
Akealik

Tuota kun paljon sotilaita puolustaa Helsingiä sotaikana?
Muutuko rykmentti sota rykmentiksi eli 3000 miestä?
Tai Kaartin Pataljoona...1000 miestä?
Uudenmaan Jääkpataljoona...1000 miestä?
 
Puutunpa tähän väliin tohon ekaan kysymykseen.

Oikea muoto olis Kuinka paljon sotilaita puolustaa Helsinkiä sota-aikana?

Ja vastaus on että joka tietää, niin on parempi jättää vastaamatta. On joitakin asioita, joita ei kannata huudella julkisesti.
 
Vastaus on hyvin yksinkertainen:

PK-seutua puolustaa niin monta miestä kuin on tarpeen..kuten myös muita alueita. Suomalaisetkin pystyvät siirtämään ja keskittämään joukkojaan tarpeen mukaan.
 
Kapiainen kirjoitti:
Vastaus on hyvin yksinkertainen:

PK-seutua puolustaa niin monta miestä kuin on tarpeen..kuten myös muita alueita. Suomalaisetkin pystyvät siirtämään ja keskittämään joukkojaan tarpeen mukaan.

Todella, näinhän asia tietysti on. Taitaa olla liian itsestäänselvä asia, kun ei aina meille kaikille tule mieleen....

Jonkin tietyn alueen tai kohteen puolustamiseen käytetään tilanteen vaatima (ja resurssien sallima) määrä joukkoja.
Tilanteethan voivat muuttua usein ja nopeasti.
 
akealik kirjoitti:
Totta. Sanonpa sen verran, pääkaupunkia puolustaa "hieman" KaartJR:ää suurempi joukko.

Joo, olen miettinyt sitä kauon, eikö helsingillä oli ennen oma sotilaslääni?
En mä halua että te salaista tietoa laita tänne.

Hieman...joo sitten on helsingin ilmatorjuntarýkmentti ja suomelahden rannikkorykmentti ja vissin rannikkojääkäreitä,,,maakuntakomppanioita
 
Hejsan kirjoitti:
akealik kirjoitti:
Totta. Sanonpa sen verran, pääkaupunkia puolustaa "hieman" KaartJR:ää suurempi joukko.

Joo, olen miettinyt sitä kauon, eikö helsingillä oli ennen oma sotilaslääni?
En mä halua että te salaista tietoa laita tänne.

Hieman...joo sitten on helsingin ilmatorjuntarýkmentti ja suomelahden rannikkorykmentti ja vissin rannikkojääkäreitä,,,maakuntakomppanioita

Sinulla on sellainen väärä käsitys, että nämä rauhan aikaiset joukko-osastot toimisivat sellaisenaan sodan aikana. Näin ei ole, vaan ne ovat ainoastaan koulutusorganisaatioita jotka tuottavat reservissä olevat sodan ajan joukot. Sodan ajan joukoilla ei ole mitään hienoja nimiä, vaan numerot toisen maailmansodan tapaan. Ruotsissa oli sama homma ainakin ennen asevelvollisuuden poistumista.

Jos Kaartin Jääkärirykmentissä on 1000 varusmiestä vuosittain, niin kymmenessä vuodessa se kouluttaa 10 000 taistelijaa. Kas siinä on muutama pataljoona Helsingin suojaksi :a-wink:
 
Siis 10 000 no sanotaan 10 pataljoona niin niiden nimet on ,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 pataljoona?
 
tai sitten 101, 233, 367, 414, 562, 191, 282, 343, 472ja 555 Pataljoonat
voivat olla siis ihan mitä tahansa satunnaislukuja tai viitata ihan mihin tahansa muualle.
Joissakin maissahan ne viittavat ylempään osastoon eli esim US 82nd (Airborbe) Divisionin alaisuudessa toimii paljon osastoja joiden numerointi on 82nd.
Tämä käytäntö ei välttämättä kuitenkaan päde Suomessa tai sitten pätee. Kenpä tietäis sen Que sera.
 
Back
Top