Kannattaako POLAMK:n hakea?

Pitääkö Huhdan hakea poliisiammattikorkeakouluun?

  • Kyllä

  • Ei

  • Ehdottomasti


Tulokset ovat nähtävillä vasta äänestyksen jälkeen.

Huhta

Greatest Leader
Parhaat jutut, ml. DNA, keksitään tunnetusti päihteissä, joten miksipä en minäkin K 0421.

Otsikossahan tuo jo tulikin, mutta kannattaako poliisiammattikorkeakouluun hakea? Voisi kuvitella, että töitä riittäisi, vaikka sitten kovemman kautta. Bonuksena on mahdollisuus tulla "Itä-Uudenmaan omaksi sarjamurhaajaksi". (No niin, nyt tätä viestiä voidaan tietysti käyttää todisteena, että konstaapeli Huhta on hankkiutunut poliisiksi vain tappaakseen ihmisiä... :D)

Brysselin tapahtumien jälkeen olen tuntenut, että maani tarvitsee minua. Sotilas, etenkään reserviläinen, ei välttämättä koskaan pääse palvelemaan maataan ihan konkreettisesti. Sen sijaan "our brave men and women in blue ensure every shift the rest of us sleep peacefully in our beds at night". Suojelupoliisi, tutkinta - hell, even patrol duty - pitävät maan turvassa joka hetki.

Syntiä löytyy taustalta yhden rangaistusvaatimuksen verran, mutta josko tuota katsottaisiin läpi sormien. Ehkä jonkin aikaa on hyvä odotella, mutta sitten hetki lyö! Kestävyyttä pitää treenata vielä, vaikka penkkaisinkin helposti itseni läpi kuntokokeesta. Kirjallisista pitää huolen ylioppilaskirjoitusten eximia äidinkielestä.

Olen kuullut sanottavan: "Oikea poliisityö tuhoaa sielun: narkkareita, murtovarkaita... ." Olen myös päätellyt, että siinä missä insinööri nukkuu jouluyönä kotona perheensä kanssa, poliisimies on hyvin todennäköisesti jonkin toisen perheen kotona selvittämässä vanhempien riitaa. Uskon kuitenkin voivani pitää itseni tuon ulkopuolella, ainakin tunnetasolla.

Joten, kyllä vai ei, pitäisikö Huhdan hakea poliisiammattikorkeakouluun?
 
@Huhta Itseasiassa uusien poliisien työllisyystilanne on tietääkseni varsin heikko.

Ainakin sinulla on jalot motiivit :solthum:
 
Viimeksi muokattu:
Anna palaa!
 
Olen kuullut sanottavan: "Oikea poliisityö tuhoaa sielun: narkkareita, murtovarkaita... ." Olen myös päätellyt, että siinä missä insinööri nukkuu jouluyönä kotona perheensä kanssa, poliisimies on hyvin todennäköisesti jonkin toisen perheen kotona selvittämässä vanhempien riitaa. Uskon kuitenkin voivani pitää itseni tuon ulkopuolella, ainakin tunnetasolla.
Mars mars eteenpäin!
Noihin tunnetasojuttuihin voi myös vaikuttaa hakeutumalla pienemmille poliisiasemille ja piireihin. Vähän vähemmän sitä rajumpaa kamaa, sopii rauhallisille luonteille, toisaalta toimintaa kovasti etsivät pysyvätkin isoissa kaupungeissa. Ennen vanhaan poliiseilla oli myös pakollinen tietty jakso uran alussa Hesassa tms. isossa paikassa, jossa näki, onko miehestä (naisesta) alalle.
Ns. maalaispoliisi tekee hommia monipuolisesti ts. tekee myös tutkintaa, kun isoissa paikoissa hommat on enemmän eriytyneitä.
Oman osansa karmeista perhetilanteista ja hirttäytyneistä ja narkkaireista saavat kyllä kaikki, en minä sitä, mutta toisin paikoin voi välillä saada perspektiiviä elämään laskemalla viritettyjen mopojen takarattaiden lukumäärää :)
 
Aina kannattaa yrittää!
 
Toinen varteenotettava oppilaitos ja sieltä aukeava ammatti on Raja- ja merivartiokoulu. Opintojen ajan maksetaan palkkaa ja mahdollisia työtehtäviä on useita erilaisia, myös SA-organisaatiossa.
 
Jos yhtään tuntuu, että ala kiinnostaa, hae ihmeessä.
Poliisin työ ei ole varmastikkaan mitenkään hohdokasta, mutta se muuttaa tekijäänsä varmasti. On sinusta kiinni muuttaako se hyvään vai huonoon suuntaan, mutta kyynistymiseen on hyvät mahdollisuudet.
Silti jos punnittuasi huonoja puolia, olet edelleen sitä mieltä, että ajatus houkuttelee, pistä paperit sisään.
 
Ja Aarnion esimerkki osoittaa, että vaikka koulutus olisikin poliisiksi niin se avaa tien tosi tekijämiehelle myös parhaisiin rikosalan vakansseihin. Ainoastaan luuserit menevät rikolliseksi ja sitten istuvat linnassa jostain kioskimurrosta millä saatiin pätäkkää yhden kk:n vuokran maksuun jostakin luukusta.. :)
 
Olisiko @Huhta jotkut suojelupoliisin nuuskintahommat sinulle sopivia? ;)
 
Parhaat jutut, ml. DNA, keksitään tunnetusti päihteissä, joten miksipä en minäkin K 0421.

Otsikossahan tuo jo tulikin, mutta kannattaako poliisiammattikorkeakouluun hakea? Voisi kuvitella, että töitä riittäisi, vaikka sitten kovemman kautta. Bonuksena on mahdollisuus tulla "Itä-Uudenmaan omaksi sarjamurhaajaksi". (No niin, nyt tätä viestiä voidaan tietysti käyttää todisteena, että konstaapeli Huhta on hankkiutunut poliisiksi vain tappaakseen ihmisiä... :D)

Brysselin tapahtumien jälkeen olen tuntenut, että maani tarvitsee minua. Sotilas, etenkään reserviläinen, ei välttämättä koskaan pääse palvelemaan maataan ihan konkreettisesti. Sen sijaan "our brave men and women in blue ensure every shift the rest of us sleep peacefully in our beds at night". Suojelupoliisi, tutkinta - hell, even patrol duty - pitävät maan turvassa joka hetki.

Syntiä löytyy taustalta yhden rangaistusvaatimuksen verran, mutta josko tuota katsottaisiin läpi sormien. Ehkä jonkin aikaa on hyvä odotella, mutta sitten hetki lyö! Kestävyyttä pitää treenata vielä, vaikka penkkaisinkin helposti itseni läpi kuntokokeesta. Kirjallisista pitää huolen ylioppilaskirjoitusten eximia äidinkielestä.

Olen kuullut sanottavan: "Oikea poliisityö tuhoaa sielun: narkkareita, murtovarkaita... ." Olen myös päätellyt, että siinä missä insinööri nukkuu jouluyönä kotona perheensä kanssa, poliisimies on hyvin todennäköisesti jonkin toisen perheen kotona selvittämässä vanhempien riitaa. Uskon kuitenkin voivani pitää itseni tuon ulkopuolella, ainakin tunnetasolla.

Joten, kyllä vai ei, pitäisikö Huhdan hakea poliisiammattikorkeakouluun?


Hae vain. Ei sinun lopun ikää tarvitse kuitenkaan olla pussihousuissa
 
Jos poliisin työ tuntuu sinusta kiinnostavalta ja mahdut parametreihin, kannattaa tietysti hakea! Poliisin työssä on mahdollisuus hakeutua erilaisiin tehtäviin, joista joitakin on sinulle jo täällä ehdoteltukin.

Työn kuormittavuus ja siinä jaksaminen työuralla on asia, jota ei monesti nuorna tule mietittyä. Olet kirjoittamasi perusteella pohtinut ainakin jonkin verran näitä asioita. Hyvä.

Työ tarvitsee tekijöitä.
 
No niin, kiitoksia kannustuksesta! :) Kyllä se hakemus vielä lähtee sinä päivänä, kun on uskoa sen läpimenoon.

@Vonka on näköjään eri epeli puhumaan poliisia[/quote]:


Toinen varteenotettava oppilaitos ja sieltä aukeava ammatti on Raja- ja merivartiokoulu. Opintojen ajan maksetaan palkkaa ja mahdollisia työtehtäviä on useita erilaisia, myös SA-organisaatiossa.

Raja on yleisesti ottaen hyvä vaihtoehto, joka kannattaa pitää mielessä. Allekirjoittaneen tapauksessa töitä löytyisi läheltä, mutta ikävä kyllä optiset sensorini edustavat vanhempaa teknologiaa eivätkä kykene vaadittuun 0.7 näöntarkkuuteen ilman optikkoliikkeen toimittamaa päivityspakettia.

Sittenhän on vielä tulli, mutta siellä on ilmeisesti heikot työllisyysnäkymät. Ei sillä, että poliisilla menisi erityisen hyvin, mutta tullilla lienee vielä heikommat näkymät. Vai?
 
Eikös tullilla homma mene niin, että koulutukseen otetaan ne ketkä tulli on päättänyt ottaa hommiin?

Kyllä, näin on näreet. Se tarkoittaa samalla myös sitä, että pitää kytätä tullin avoimien virkojen sivua vähintään kerran viikossa, että edes pystyy hakemaan avautuvia virkoja. Sitä paitsi yleensä haussa näyttää olevan "kenttätyön" sijaan kaikkea muuta, ja jos jotakin kenttätyötä muistuttavaa (esim. tutkinta) on tarjolla, niin sekin vaatii aiempaa alan kokemusta ja/tai soveltuvaa korkeakoulututkintoa. Ilmeisesti kenttäsikoja on riittävästi, ja niitä potkitaan pihalle enemmän kuin palkataan.

Avoimet työpaikat:

01.04.2016 Kaksi valmisteverotuksen asiantuntijaa »
01.04.2016 Valmisteverotuksen asiantuntija »
21.03.2016 Tutkinnanjohtaja tutkinnan Turun yksikköön »

http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/tulli_tyopaikkana/
 
Back
Top