Kartoitan kiinnostusta...

Pihatonttu

Respected Leader
Pohdin erittäin tosissani sisällöntuotantoyhtiön perustamista.

Ongelmana on se, että on helpompi tuottaa sisältöä kuin sisällöllä kassavirtaa. Sen vuoksi haluaisin kartoittaa etukäteen vähän sitä, että mistä ihmiset olisivat valmiita maksamaan. Vastaaminen ei ole lupaus eikä velvoita mihinkään. Olisi kuitenkin mukava saada jotain tietoa oman päätöksenteon tueksi.

Kysymyksiä on monta. Jos joku haluaa vastata, niin valitkoon mihin numeroon tai numeroihin vastaa. Ei kannata tuhlata aikaa niihin kysymyksiin, jotka eivät puhuttele millään tavoin.

Saa vastata myös yksärillä.

1. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan maanpuolustushenkistä, isänmaallisesti sävyttynyttä ja/tai perinteistä, konservatiivista maailmankuvaa kuvaavaa valokuvataidetta kotiisi, työpaikallesi, lahjaksi tms. Myynti numeroituina vedoksina (laadukas paperiprintti).

2. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan lapsille suunnattua, lapsista kertovaa, lastenhuoneeseen sopivaa... valokuvataidetta vedoksina?

3. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan yrityksesi tai työnantajasi käyttöön yritykseen, sen toimialaan, arvoihin tms. liittyvien kuvien some- ja pr-käyttöoikeuksia? Tyyli ja visuaalinen viestintä aika samaan tyyliin kuin mun kuvat täällä.

4. Olisitko joskus tulevaisuudessa kiinnostunut ostamaan yrityksellesi videotuotantoa? (Ei vielä pitkään aikaan ajankohtainen asia, mutta kysytään nyt samantien tämäkin.)

5. Olisitko kiinnostunut kirjoittamaan kirjan haamukirjoittajan avustuksella, kanssa tai niin että haamukirjoittaja tekee lähes koko työn?

6. Olisitko kiinnostunut käyttämään maksua vastaan ulkopuolista lukijaa huomaamaan asioita erilaisin silmin?

7. Olisitko kiinnostunut käyttämään yrityksen ongelmien tai mahdollisuuksien kartoittamiseen täysin eri tavalla ajattelevaa ulkopuolista? Jos, niin voisiko se tapahtua provikkapalkkaisena, esim. niin että jos neuvoja/ajatuksia ei käytetä, niin ei maksa mitään, jos käytetään ja ovat hyödyksi, niin tuloksen paranemisesta sillä osa-alueella menee jokin hyvin pieni provikka?

8. Voisiko yrityksesi tai työnantajasi olla kiinnostunut sellaisten asioiden kehittämisestä, joista jäkätän yksilötuotantoketjussa?

9. Voisiko yrityksesi tai työnantajasi olla kiinnostunut narratiivisen ymmärryksen ja siihen liittyvien työkalupakkien käyttämisestä?

10. Voisitko tai voisiko yrityksesi/työnantajasi olla kiinnostunut tarinallisuuteen (teksti, video, muu kuva...) liittyvästä rakennetyöskentelystä, siihen liittyvästä avusta?


Jos joku haluaa kysyä tai vastata yksärillä, niin olisi kohteliasta - muttei pakollista - laittaa ketjuun vaikkapa "lähetin yksärin" -tyyppinen maininta.

Jos joku miettii isomman tilauksen mahdollisuutta - esim. varainkeruumielessä - niin asiasta kannattaa kysyä yksärillä.

Varmuudeksi totean, että tänne kirjoittelu on ajanvietettä, huvittelua ja huolittelematonta aiheenkäsittelyä. Sitten kun kirjoitetaan tosissaan, niin laatu- ja sisältökriteerit ovat korkeammalla.

Kiitän mahdollisia vastaajia etukäteen.
 

Baltriber

Majuri
Mulla on yksi ajatus, vähän sekava vielä ja nyt just on pikkusen hoppu. Kirjotan sulle kun kerkiän. Jos ei kuulu niin hätyytä jollain viestimellä
 

baikal

Supreme Leader
Ongelmana on se, että on helpompi tuottaa sisältöä kuin sisällöllä kassavirtaa. Sen vuoksi haluaisin kartoittaa etukäteen vähän sitä, että mistä ihmiset olisivat valmiita maksamaan.
Matkailuala.

Sopiva koktail hyvää tekstiä ja visuaalista näyttävyyttä. Luoda mielikuvia ostavalle yleisölle.

Maksava asiakas: monta. Alalle tulee julkista rahaa kaupungeilta, pitäjiltä, ely-keskuksilta, EUsta.....homma kulkee nykyään aika pitkälle niin, että Alue on Se. Esim. kuvitteellinen Päijänteen Alue tms.

Ensin tunnettavuutta internetjulkaisuilla, mutta varoen, sillä alalla varastetaan toisten ideoita nopeammin kuin kiinalainen syö lepakon. :cool: Älä luota mihinkään, jos ei ole nimiä papereissa ensin.

Internet on ilman muuta Se alusta, mutta printtiversioitakin tarvitaan. Niillä on hintaa, mutta niitä halutaan lähinnä siksi, että luodaan tosissaan otettavan tekijän mielikuvaa.

Matkailu on teema, jonka markkinoinnissa pyöritetään tarinaa, faktaa, helppoutta, kokemuksia, ainutlaatuisuutta. Jotain, mistä asiakas voi kertoa naapureilleen ja sukulaisilleen ja täräyttää vielä nettiin päivityskuvaa.

Mulla on sellainen nokkavainu, että kotimaanmatkailuun on tulossa rahaa.
 

Herman30

Greatest Leader
Kun lukee monen kaupungin sloganit niin kyllä ne kaipaavat osaavampaa kirjoittajaa. Ota nyt Hamina esimerkiksi: "maailmanluokan pikkukaupunki". Ei täällä ole mitään maailmanluokkaa.
Sen sijaan tämä on Suomen ainoa linnoituskaupunki, kaupunki joka on vallien sisäpuolella. Mikseivät sitä käyttäneet?!
 

Huhta

Greatest Leader
1. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan maanpuolustushenkistä, isänmaallisesti sävyttynyttä ja/tai perinteistä, konservatiivista maailmankuvaa kuvaavaa valokuvataidetta kotiisi, työpaikallesi, lahjaksi tms. Myynti numeroituina vedoksina (laadukas paperiprintti).
Ehkä. Ei kyllä ihan mitä tahansa, valokuvan pitää olla poikkeuksellisen onnistunut, koska laukaisimen painaminen onnistuu keneltä hyvänsä.

2. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan lapsille suunnattua, lapsista kertovaa, lastenhuoneeseen sopivaa... valokuvataidetta vedoksina?
En.

3. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan yrityksesi tai työnantajasi käyttöön yritykseen, sen toimialaan, arvoihin tms. liittyvien kuvien some- ja pr-käyttöoikeuksia? Tyyli ja visuaalinen viestintä aika samaan tyyliin kuin mun kuvat täällä.
Sulla on tasan kolme mediaa tällä sivustolla. Se ei vielä kerro valokuvaajan taidosta.

4. Olisitko joskus tulevaisuudessa kiinnostunut ostamaan yrityksellesi videotuotantoa? (Ei vielä pitkään aikaan ajankohtainen asia, mutta kysytään nyt samantien tämäkin.)
N/A.

5. Olisitko kiinnostunut kirjoittamaan kirjan haamukirjoittajan avustuksella, kanssa tai niin että haamukirjoittaja tekee lähes koko työn?
Haluaako haamukirjoittaja tuoda viestin julkisuuteen yksityisyyttään suojaten vai ostanko minä haamukirjoittajan jokaisen työtunnin? Omakustannejulkaisu vaiko Gummerrus, WSOY, Sanoma, Docendo jne.? Ehkä, slotti kirjamessujen lavoilla ei haittaisi.

6. Olisitko kiinnostunut käyttämään maksua vastaan ulkopuolista lukijaa huomaamaan asioita erilaisin silmin?
Red Team? Ehkä. Riippuu kustannuksista (laajuus/tuntiveloitus).

7. Olisitko kiinnostunut käyttämään yrityksen ongelmien tai mahdollisuuksien kartoittamiseen täysin eri tavalla ajattelevaa ulkopuolista? Jos, niin voisiko se tapahtua provikkapalkkaisena, esim. niin että jos neuvoja/ajatuksia ei käytetä, niin ei maksa mitään, jos käytetään ja ovat hyödyksi, niin tuloksen paranemisesta sillä osa-alueella menee jokin hyvin pieni provikka?
N/A.

8. Voisiko yrityksesi tai työnantajasi olla kiinnostunut sellaisten asioiden kehittämisestä, joista jäkätän yksilötuotantoketjussa?
N/A.

9. Voisiko yrityksesi tai työnantajasi olla kiinnostunut narratiivisen ymmärryksen ja siihen liittyvien työkalupakkien käyttämisestä?
N/A.

10. Voisitko tai voisiko yrityksesi/työnantajasi olla kiinnostunut tarinallisuuteen (teksti, video, muu kuva...) liittyvästä rakennetyöskentelystä, siihen liittyvästä avusta?
N/A.
 

Pihatonttu

Respected Leader
Sulla on tasan kolme mediaa tällä sivustolla. Se ei vielä kerro valokuvaajan taidosta.
Laskin juuri. Mulla on tekstieni yhteydessä 49 ottamaani kuvaa. Aiheissa, teemoissa, tyyleissä jne. on aika iso variaatio.

Osaamisen, oppimisen tai ilmaisun ylärajoista ne eivät tietenkään kerro mitään. Ja yksikään niistä ei tietenkään ole sellainen, mitä voisi harkita vedostettuna teoksena myyntiin. Tyylillisestä otteesta, sisällönkäsittelyn painopisteistä jne. ne toki kertovat jotain.

Ehkä en tuonut aloitusviestissä tarpeeksi esille sitä, etten kartoita etuppäässä sitä, että mistä ihmiset ovat valmiita maksamaan juuri minulle vaan sitä, että mistä ihmiset noin yleensäkin ovat tai eivät ole valmiita maksamaan. Kyse on siis vähän kuin markkinoiden olemassaolosta tai puuttumisesta kiinnostunutta kartoittamista.
 
Viimeksi muokattu:

Huhta

Greatest Leader
Laskin juuri. Mulla on tekstieni yhteydessä 49 ottamaani kuvaa. Aiheissa, teemoissa, tyyleissä jne. on aika iso variaatio.

Osaamisen, oppimisen tai ilmaisun ylärajoista ne eivät tietenkään kerro mitään. Ja yksikään niistä ei tietenkään ole sellainen, mitä voisi harkita vedostettuna teoksena myyntiin. Tyylillisestä otteesta, sisällönkäsittelyn painopisteistä jne. ne toki kertovat jotain.
Ehkä mä epäonnistun, mutta tämä haku löytää kolme Pihatonttua nickinä käyttäen:

 

Huhta

Greatest Leader
Lisään valokuvaamiseen vielä sen verran, että arvostan huomattavasti enemmän keskinkertaisia maalareita ja piirtäjiä kuin keskinkertaisia valokuvaajia. (Johtuu ehkä siitä, että olen surkea ensin mainituissa ja viimeisessä keskinkertainen...)
 

Solidsnake

Kenraali
Lisään valokuvaamiseen vielä sen verran, että arvostan huomattavasti enemmän keskinkertaisia maalareita ja piirtäjiä kuin keskinkertaisia valokuvaajia. (Johtuu ehkä siitä, että olen surkea ensin mainituissa ja viimeisessä keskinkertainen...)
Yksi keskinkertainen maalari vaikutti lähihistoriaan :cool:
 

Pihatonttu

Respected Leader
Ehkä mä epäonnistun, mutta tämä haku löytää kolme Pihatonttua nickinä käyttäen:

Ehkä.

Itse laskin aika monta ottamaani kuvaa esim. "Omat kuvat mistä tahansa aiheesta" -ketjusta. Mun laskupäällä jo tuosta yhdestä ketjusta tulee reilusti yli (hetkinen... yksi, kaksi, monta, paljon...) löytämäsi määrän.


Tunnustamatta mitään millään tavalla mihinkään suuntaan ja anonyyminä pysymistä alleviivaten totean myös että parillakin enklanninkielisellä kirjoittamisfoorumilla seikkailee joku valokuvaileva finskuugeli, jonka tyylissä on jotain tuttua.
 

Hanski

Ylipäällikkö
1. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan maanpuolustushenkistä, isänmaallisesti sävyttynyttä ja/tai perinteistä, konservatiivista maailmankuvaa kuvaavaa valokuvataidetta kotiisi, työpaikallesi, lahjaksi tms. Myynti numeroituina vedoksina (laadukas paperiprintti).
V: maanpuolustushenkisen ehkä, mutta kuva pitäisi olla todella poikkeuksellinen ja sen pitäisi sisältää oivaltava idea. Kuva tulisi olla kunnon kehyksissä, pelkän printin saa vaikka Cittarista. Perinteistä konservatiivista maailmankuvaa kuvaava kuulostaa jotenkin persulta, ei tule kauppoja.


2. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan lapsille suunnattua, lapsista kertovaa, lastenhuoneeseen sopivaa... valokuvataidetta vedoksina?
V: ei

3. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan yrityksesi tai työnantajasi käyttöön yritykseen, sen toimialaan, arvoihin tms. liittyvien kuvien some- ja pr-käyttöoikeuksia? Tyyli ja visuaalinen viestintä aika samaan tyyliin kuin mun kuvat täällä.
V: totta kai ja sitä olen tehnyt omankin yrityksen osalta. Kuvat ovat todella taitavien ammattikuvaajien ottamia ja tarjontaa löytyy paljon. Tällä sivustolla julkaisemisi kuvien tyylisiä tai tasoisia en ostaisi.


4. Olisitko joskus tulevaisuudessa kiinnostunut ostamaan yrityksellesi videotuotantoa? (Ei vielä pitkään aikaan ajankohtainen asia, mutta kysytään nyt samantien tämäkin.)
V: totta kai ja sitä olen tehnyt. Ammattimaisia videokuvaajia on markkinoilla paljon ja erittäin korkealaatuista materiaalia on varsin helppo ostaa. Kuvat ja videomateriaalit ostaisin mieluiten yrityksemme käyttämän viestintätoimiston kautta, samalla ne saadaan tukemaan muuta yritysviestintää.

5. Olisitko kiinnostunut kirjoittamaan kirjan haamukirjoittajan avustuksella, kanssa tai niin että haamukirjoittaja tekee lähes koko työn?
V: miksi ihmeessä?


6. Olisitko kiinnostunut käyttämään maksua vastaan ulkopuolista lukijaa huomaamaan asioita erilaisin silmin?
V: miksi ihmeessä? Mihin tällä olisi tarkoitus pyrkiä?


7. Olisitko kiinnostunut käyttämään yrityksen ongelmien tai mahdollisuuksien kartoittamiseen täysin eri tavalla ajattelevaa ulkopuolista? Jos, niin voisiko se tapahtua provikkapalkkaisena, esim. niin että jos neuvoja/ajatuksia ei käytetä, niin ei maksa mitään, jos käytetään ja ovat hyödyksi, niin tuloksen paranemisesta sillä osa-alueella menee jokin hyvin pieni provikka?
V: Ainakin omalla alallani asiat ovat varsin kompleksisia, että tuosta ei olisi mitään hyötyä ja on todella naivia ajatella, että niitä pystyisi joku täysin alan ulkopuolinen kartoittamaan tai näkemään eri tavalla. Yrityksissä suoritetaan varsin kattavaa tutkimus- ja kartoitustoimintaa tietysti omaan liiketoimintaan liittyen. Aivokirurgille: "oletko koskaan miettinyt, että avaisit kallon pitkittäin, ei poikittain..."


8. Voisiko yrityksesi tai työnantajasi olla kiinnostunut sellaisten asioiden kehittämisestä, joista jäkätän yksilötuotantoketjussa?
V: EI, en ole jaksanut lukea tuon ketjun asioita. Viestin oleelliset kohdat tulee pystyä tiivistämään, jolloin sen merkityksellisyys tai merkityksettömyys nousee esille.


9. Voisiko yrityksesi tai työnantajasi olla kiinnostunut narratiivisen ymmärryksen ja siihen liittyvien työkalupakkien käyttämisestä?
V: EI, en ole jaksanut lukea tuohon liittyviä asioita. Viestin oleelliset kohdat tulee pystyä tiivistämään, jolloin sen merkityksellisyys tai merkityksettömyys nousee esille.

10. Voisitko tai voisiko yrityksesi/työnantajasi olla kiinnostunut tarinallisuuteen (teksti, video, muu kuva...) liittyvästä rakennetyöskentelystä, siihen liittyvästä avusta?
V: esimerkiksi ammattimaiset viestintätoimistot tekevät tätä työtä jo nyt ja siitä on myös omia kokemuksia.

Jos joku haluaa kysyä tai vastata yksärillä, niin olisi kohteliasta - muttei pakollista - laittaa ketjuun vaikkapa "lähetin yksärin" -tyyppinen maininta.

Jos joku miettii isomman tilauksen mahdollisuutta - esim. varainkeruumielessä - niin asiasta kannattaa kysyä yksärillä.

Varmuudeksi totean, että tänne kirjoittelu on ajanvietettä, huvittelua ja huolittelematonta aiheenkäsittelyä. Sitten kun kirjoitetaan tosissaan, niin laatu- ja sisältökriteerit ovat korkeammalla.
 

aj77

Respected Leader
Pohdin erittäin tosissani sisällöntuotantoyhtiön perustamista.

Ongelmana on se, että on helpompi tuottaa sisältöä kuin sisällöllä kassavirtaa. Sen vuoksi haluaisin kartoittaa etukäteen vähän sitä, että mistä ihmiset olisivat valmiita maksamaan. Vastaaminen ei ole lupaus eikä velvoita mihinkään. Olisi kuitenkin mukava saada jotain tietoa oman päätöksenteon tueksi.

Kysymyksiä on monta. Jos joku haluaa vastata, niin valitkoon mihin numeroon tai numeroihin vastaa. Ei kannata tuhlata aikaa niihin kysymyksiin, jotka eivät puhuttele millään tavoin.

Saa vastata myös yksärillä.

1. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan maanpuolustushenkistä, isänmaallisesti sävyttynyttä ja/tai perinteistä, konservatiivista maailmankuvaa kuvaavaa valokuvataidetta kotiisi, työpaikallesi, lahjaksi tms. Myynti numeroituina vedoksina (laadukas paperiprintti).

2. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan lapsille suunnattua, lapsista kertovaa, lastenhuoneeseen sopivaa... valokuvataidetta vedoksina?

3. Olisitko missään olosuhteissa kiinnostunut ostamaan yrityksesi tai työnantajasi käyttöön yritykseen, sen toimialaan, arvoihin tms. liittyvien kuvien some- ja pr-käyttöoikeuksia? Tyyli ja visuaalinen viestintä aika samaan tyyliin kuin mun kuvat täällä.

4. Olisitko joskus tulevaisuudessa kiinnostunut ostamaan yrityksellesi videotuotantoa? (Ei vielä pitkään aikaan ajankohtainen asia, mutta kysytään nyt samantien tämäkin.)

5. Olisitko kiinnostunut kirjoittamaan kirjan haamukirjoittajan avustuksella, kanssa tai niin että haamukirjoittaja tekee lähes koko työn?

6. Olisitko kiinnostunut käyttämään maksua vastaan ulkopuolista lukijaa huomaamaan asioita erilaisin silmin?

7. Olisitko kiinnostunut käyttämään yrityksen ongelmien tai mahdollisuuksien kartoittamiseen täysin eri tavalla ajattelevaa ulkopuolista? Jos, niin voisiko se tapahtua provikkapalkkaisena, esim. niin että jos neuvoja/ajatuksia ei käytetä, niin ei maksa mitään, jos käytetään ja ovat hyödyksi, niin tuloksen paranemisesta sillä osa-alueella menee jokin hyvin pieni provikka?

8. Voisiko yrityksesi tai työnantajasi olla kiinnostunut sellaisten asioiden kehittämisestä, joista jäkätän yksilötuotantoketjussa?

9. Voisiko yrityksesi tai työnantajasi olla kiinnostunut narratiivisen ymmärryksen ja siihen liittyvien työkalupakkien käyttämisestä?

10. Voisitko tai voisiko yrityksesi/työnantajasi olla kiinnostunut tarinallisuuteen (teksti, video, muu kuva...) liittyvästä rakennetyöskentelystä, siihen liittyvästä avusta?


Jos joku haluaa kysyä tai vastata yksärillä, niin olisi kohteliasta - muttei pakollista - laittaa ketjuun vaikkapa "lähetin yksärin" -tyyppinen maininta.

Jos joku miettii isomman tilauksen mahdollisuutta - esim. varainkeruumielessä - niin asiasta kannattaa kysyä yksärillä.

Varmuudeksi totean, että tänne kirjoittelu on ajanvietettä, huvittelua ja huolittelematonta aiheenkäsittelyä. Sitten kun kirjoitetaan tosissaan, niin laatu- ja sisältökriteerit ovat korkeammalla.

Kiitän mahdollisia vastaajia etukäteen.
3,4 ja erityisesti 5 ehdottoman kyllä.

7 ei sopinut koko teemaan. Konsultit ammuttaan ensimmäisenä kun kapina tulee.
 

Fremen

Respected Leader
Matkailuala.

Sopiva koktail hyvää tekstiä ja visuaalista näyttävyyttä. Luoda mielikuvia ostavalle yleisölle.

Maksava asiakas: monta. Alalle tulee julkista rahaa kaupungeilta, pitäjiltä, ely-keskuksilta, EUsta.....homma kulkee nykyään aika pitkälle niin, että Alue on Se. Esim. kuvitteellinen Päijänteen Alue tms.

Ensin tunnettavuutta internetjulkaisuilla, mutta varoen, sillä alalla varastetaan toisten ideoita nopeammin kuin kiinalainen syö lepakon. :cool: Älä luota mihinkään, jos ei ole nimiä papereissa ensin.

Internet on ilman muuta Se alusta, mutta printtiversioitakin tarvitaan. Niillä on hintaa, mutta niitä halutaan lähinnä siksi, että luodaan tosissaan otettavan tekijän mielikuvaa.

Matkailu on teema, jonka markkinoinnissa pyöritetään tarinaa, faktaa, helppoutta, kokemuksia, ainutlaatuisuutta. Jotain, mistä asiakas voi kertoa naapureilleen ja sukulaisilleen ja täräyttää vielä nettiin päivityskuvaa.

Mulla on sellainen nokkavainu, että kotimaanmatkailuun on tulossa rahaa.
Samaa mieltä tuosta, ja pitäisi markkinoida ainakin britteihin että Suomessa on nykyään kesällä kuumaa... ja järvet ovat matalarantaisia, kirkasvetisiä hiekkapohjaisia paratiiseja, joista voi juoda (enimmäkseen), ja matalalla lämmintä kuin linnunmaito. EIKÄ TARVITSE OSATA UIDA! Britit enimmäksen eivät osaa, ja piltit voi laittaa sinne telmimään ihan rauhassa. Ja aikuisille suuntaisin mainoksen jossa alaston suomalaisuros kävelee lasi kädessä, selkä kameraan päin Puruveteen, nostaa siitä lantion tasalla tuopillisen, juo sen, kääntyy kameraan päin ja sanoo:
- IF THIS WAS VODKA, I'D BE RICH!!! WELCOME TO PERKELE!

tai jotain sellaista, vanhojen lahtelaista, tottakai -mainosten tyyliin?
 

baikal

Supreme Leader
V: EI, en ole jaksanut lukea tuohon liittyviä asioita. Viestin oleelliset kohdat tulee pystyä tiivistämään, jolloin sen merkityksellisyys tai merkityksettömyys nousee esille.
Kyllä se juuri näin on. Markkinointiviestintä ei voi olla mitään sivulta toiseen köröttelyä, eikä toimiva video saa kestää paljon yli 1.26 min.:cool: Mikä tahansa viesti sisältää faktalaatikon ja iskevän visuaalisen osan.

Moni -tietokirja- syyllistyy köröttelyyn. Liian usein -tietokirja- rakentuu 10 sivua tietoa ja 180 sivua köröttelyä - malliin. Tai markkinointiviestiä rakennetaan 12 minuuttia, koska siihen saatiin rahoitus......köröttelyä. Ja hukkuu taatusti tarjontaviidakkoon.

Yksi markkinointiviestinnän laji on -piilotetaan mainos- uskottavuuden nimissä. Miksi ihmeessä? Hyviä esimerkkejä ovat nämä kauppaketjujen -aikakausilehtimäiset- julkaisut.

Ammattimaiset toimistot TUNTEVAT NE YRITYKSET, joille ne tekevät viestintää. Ja niiden on tunnettava ja tunnistettava kohderyhmät, joille viestit suunnataan. Jos näin ei ole, niin asiakas tulee maksamaan markkinointilaskujaan melko turhaan.

Tiedän yhden -erään alan- mainosvideon, jossa esiteltiin uutta tuotetta. Video keräsi juhlavasti näyttökertoja ja firmassa lähti jo ajatus lentoon....tällä tehdään hilloa. Kommenttiosiot täyttyivät ihastelusta. Video oli luvalla sanoen köröttelyä. Se oli viihdyttävä ja kiva.

Mutta ei tavoittanut niitä tosiostajia. Näyttökerrat ja kommenttiosiot eivät korreloituneet kassavirraksi oikeastaan lainkaan. Näyttökerrat ja kommentointi ovat kansanhupia. Miten tavoittaa ne, jotka päättävät oikeasti? Aivan.
 

baikal

Supreme Leader
No, otetaans esimerkki. Maailman tunnetuin ja todennäköisesti tehokkain informaatiovaikuttamisen tuote on Raamattu. Tuo jykevä ohutsivuinen ja pienitekstinen kirja. Ja se voidaan tiivistää yhteen kuvaan ja 20 sekunnin lauseeseen:

1592971955009.png


Miettikäähän joskus, mikä alansa mestarityönnäyte tuo kirja on, ihan riippumatta siitä, mitä mieltä olette itse sisällöstä. Aivan.
 
Top