Kommodori kähmi työharjoittelijaa

Ja eikös tuo Materiaalilaitoskin ole meillä niin Sarvijaakonkadulla Kalevassa kuin Hatanpään valtatiellä Hatanpäällä? Toisessa yksikössä olen ammoin pistäytynytkin.

On, mutta mites tämä uutinen siihen liittyy? Ei kai missään sanota, että tuomittu "laivastoupseeri" olisi palvellut Tampereella. Joku vain kertoi tavanneensa sellaisen herran Materiaalilaitoksen palveluksessa.

Taitaa lukea Materiaalilaitos myös siellä Tampereen ja Lempäälän rajalla olevassa tienviitassa, joka vie moottoritien toiselle puolelle luolastoon, jossa ainakin ennen kerrottiin olevan Ilmavoimien taistelujohtokeskuksen. Melko tiukasti vartioidun oloinen luolasto jo aidattu alue siellä on. Poikkeaa selvästi tavallisista varikoista. Aidatulla alueella kallion päällä oleva antenniviidakko näkyy hyvin moottoritielle.

Edit: Lempääläntien ja Vuoreksentien risteyksessä lokakuussa 2011 lukenut "Ilmavoimien materiaalikeskus".
https://www.google.com/maps/@61.434...4!1s2u0MkUZ_kgVc9osC8oW5hw!2e0!7i13312!8i6656
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Minusta upseerien huorissa käymisen pitäisi johtaa irtisanomiseen, jopa suhteessa on riski kiristykselle.
No, "hevosen suusta" kuultuna epävirallinen ohjeistus käsittääkseni ulkomaankomennuksilla on, että
"Menkää reilusti maksullisiin, jos on pakko päästä naimaan. Jos teille ilmaiseksi tarjotaan, siinä voi olla jotain taka-ajatuksia." Eli huorissa kävijät tietävät mitä tekevät ja ovat varautuneet seuraamuksiin. Ilmaisen seuran tarjoaja voi olla juurikin se hunaja-ansa.

Sinänsä aika raadollista, mutta loogista. Moraaliseen puoleen en ota kantaa. Saksalaisten Dark room -syndrome voi olla sitten yksi seuraus "selibaatista".
 
Samassa yksikössä työskentelevien osalta varmaankin noin, mutta on Pv sen verran suuri työnantaja, ettei vähän kauemapana toisistaan työskentelevien kollegojen välisissä suhteissa mitään moitittavaa saati kiellettävää ole.

Uhri oli entinen työharjoittelija ja kollegan tytär. Hän siis kähmi työkaverinsa tytärtä. On tuo sen verran limainen temppu, että vaikea siinä on minäänlaista auktoriteettia, yhteistyötä, tai kunnioitusta enää rakentaa. Oma reaktioni olisi uhrin isänä ollut rangaistava teko.
 
Huhu kertoo, että Utin jääkärirykmentissä baretin toista nauhaa saa pitää ulkona, jos on nainut kapiaisen puolisoa (ei luonnollisesti omaansa) tai tappanut jonkun. Molemmat nauhat saavat olla ulkona, jos on tehnyt molemmat.

Tällä kommodorilla on siis vielä hieman saavutettavaa, vaikka työkaverin tyttären ahdistelu onkin alku. :D
 
On, mutta mites tämä uutinen siihen liittyy? Ei kai missään sanota, että tuomittu "laivastoupseeri" olisi palvellut Tampereella. Joku vain kertoi tavanneensa sellaisen herran Materiaalilaitoksen palveluksessa.

Taitaa lukea Materiaalilaitos myös siellä Tampereen ja Lempäälän rajalla olevassa tienviitassa, joka vie moottoritien toiselle puolelle luolastoon, jossa ainakin ennen kerrottiin olevan Ilmavoimien taistelujohtokeskuksen. Melko tiukasti vartioidun oloinen luolasto jo aidattu alue siellä on. Poikkeaa selvästi tavallisista varikoista. Aidatulla alueella kallion päällä oleva antenniviidakko näkyy hyvin moottoritielle.

Edit: Lempääläntien ja Vuoreksentien risteyksessä lokakuussa 2011 lukenut "Ilmavoimien materiaalikeskus".
https://www.google.com/maps/@61.434...4!1s2u0MkUZ_kgVc9osC8oW5hw!2e0!7i13312!8i6656
Melkein työpaikkani naapurissa. :) Noin siinä mielestäni luki, kun viime viikolla tuosta viimeksi ohi ajoin.
Vain julkisiin tietoihin viitaten tuo toiminta siellä on. Entinen nimi oli Ilmavoimien varikko. Reilu vuosikymmen sitten siellä lopetettiin kranaatinheittimen kranaattien ammusten lataaminen. No, julkisesti ei ollut kerrottu, että siellä sellaistakin tehtiin.
Tänäänhän Tampereen aluelennonjohto siirrettiin Tampereen ja Kangasalan rajalta Aitovuoresta pääkaupunkiseudulle. Vaan lähtikö Ilmavoimat yhteistoimipisteestä? Eipä kerrottu.
 
Tänäänhän Tampereen aluelennonjohto siirrettiin Tampereen ja Kangasalan rajalta Aitovuoresta pääkaupunkiseudulle. Vaan lähtikö Ilmavoimat yhteistoimipisteestä? Eipä kerrottu.

Eivät ole muutenkaan olleet samassa toimipisteessä enää tämän vuosituhannen puolella.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Häivyn tästä kohta jaloista pitkäksi aikaa, mutta täytyy tähän aihepiiriin ottaa kantaa. Varsinaisesti tähän kommodoriasiaan en ota. Minä olen syytön.

Ajat ovat nyt sellaiset, että kalapuikkoviiksimiehillä ja muilla työpaikkaflirttailijoilla on kovat ajat. Alaisia ei muutenkaan saa ahdistella, se on väärin. Mieluummin sen pitää mennä toisin päin. Luutnantti lähtee iskemään everstiä. Nämä ahdistelijat, jotka eivät normaalia elämää ymmärrä, ovat erilaisia. Ehkä he tavoittelevat sitä, mikä jäi saamatta silloin, kun oli sen aika. Nuori kaunis nainen, muodokas, jäi haaveeksi. Sitten he yrittävät vääriä valtasuhteita käyttäen maaliin.

Ihmettelen kyllä muuten näitä ihmissuhdevaikeuksia. Olen ollut joskus väkevä karju, mutta moraali on ollut kohdallaan. Kun olin nuorena nuorisotyössä, minua lähestyivät vuosi toisensa perään sellaiset teinitytöt, jotka torjuin ankarasti. Jos olisin ollut heikko, loistaisin Iltalehden etusivulla tuon kommodorin rinnalla! #metoo

Ihmettelen tuota addiktiivisuuden säilymistä vanhemmilla herrasmiehillä. Onkohan se niin, että joillekin halu jää vaikka kyky lähtee? Onko jäänyt jotain tekemättä? Kyllä sen muistan, että nuorena tappi oli kuin rautakanki yötä päivää. Kipeää teki melkein. Aina oli mielessä. Kerran taisi olla pimpero pois mielestä, silloin kun tipuin jäihin vuonna 1986.

Kaveri tunnusti kerran, että kun hän oli nuorena miehenä kalassa ja oli ollut tunnin seisokki, silmät iskeytyivät mateeseen, joka veneen pohjalla aukoi kutsuvasti suutaan. Tämän kuultuani varoitin häntä hauen kanssa samoja leikkejä leikkimästä.

No joo, oli tässä asiaakin. Miehiä pitäisi vähän kouluttaa näissä jutuissa.

Ensimmäinen neuvo. Vain komea ja kaunis saa ahdistella. Olin joskus hauskannäköinen, vaikka siitä on ikuisuus. Kun kähisin yön selkään tytön korvaan, että lähdetkö meille paistamaan olutlettuja, kyllä yleensä lähti.

Mutta jos nyt aikakone veisi minut tällaisena kuin olen nyt, samaan tilanteeseen nuoren naisen luokse, vastaus olisi, että onpa törkeä ehdotus.

Ei tämä ole tasa-arvoista. Kun muistutamme päivä päivältä nuoren Brad Pittin sijasta enemmän Jabba el Huttia, voimme olla varmoja siitä, että sama tekniikka voi tuottaa ahdistelulopputuloksen. Kerran tyttö sanoi "joo mennään" mutta nyt sanoo, että "yäk, haiseva vanha pukki".

Ongelma on siinä, että vanhetessa matka naisiin on jo tosi pitkä. Siis sellaisiin, joita enää tekisi mieli.

Mulla on hurja historia näissäkin asioissa, mutta luojan kiitos vuosikymmenten takaa. Yhdessä työpaikassa kaadoin kaksi naiskollegaa ja naispomon mutta eivät tienneet toisistaan. Kun vielä toukokuussa oli eräs yhteisjuhla saaressa, möyrysin juuri keittäjän kanssa kanervikossa, kun koko poppoo tuli polkua pitkin luontoretkelle. Mäntä nakutti just ihan perkeleesti sylinterissä, kun ne ilmestyivät siihen taakse. Ei sitä kännissä osannut edes hävetä mutta viikkoa myöhemmin vaihdoin duunia. Siloin minä olin 23 ja ne kaikki naiset olivat 35-40-vuotiaita ja jonkinlaisessa esimiesasemassa minuun. Paitsi se keittäjä.

Miten minun olisi pitänyt kokea tämä asia? Ne olivat aina sellaisia pirskeitä, joissa juotiin, ehkä tanssittiin. Naiset sanoivat, että on vähän asiaa ja veivät sivummalle, johonkin toiseen huoneeseen. Kosteat olivat katseet ja tissi tuli kouraan samantien. Olisiko pitänyt kavahtaen karata? Tehdä ilmoitus ahdistelusta johonkin virastoon? Pitäisikö minun nyt vuosikymmenten jälkeen mennä paljastamaan joku naimisissa oleva korkea-arvoinen yhteiskunnan naistukipylväs? Sainko elinikäiset traumat?

En, vaan minä sain pesää.

Ai että elämä on nykyisin helppoa. Enää ei tarvitse tehdä mitään millekään. Ei tästä kauaa ole kun vaimo kurkisti peiton alle, mutta pikku-Vonka sanoi, että anna minun levätä. Olen niin iloinen. Kyllä nautintojen tie on kärsimyksen tie.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs jos tämä olisikin ollut ns poikain välistä juttua. Tänä aikana kun suomen sisäinen uutisointi on tarkoituksulla vinksallaan ettei ulkomaan twittuiluistakaan niin välitettäsi. Tämmöst mää vaan fundeerasin .
 
No, "hevosen suusta" kuultuna epävirallinen ohjeistus käsittääkseni ulkomaankomennuksilla on, että
"Menkää reilusti maksullisiin, jos on pakko päästä naimaan. Jos teille ilmaiseksi tarjotaan, siinä voi olla jotain taka-ajatuksia." Eli huorissa kävijät tietävät mitä tekevät ja ovat varautuneet seuraamuksiin. Ilmaisen seuran tarjoaja voi olla juurikin se hunaja-ansa.

Sinänsä aika raadollista, mutta loogista. Moraaliseen puoleen en ota kantaa. Saksalaisten Dark room -syndrome voi olla sitten yksi seuraus "selibaatista".

Vuosi tuhannen alussa Kfor-joukkoissa palvelleita kiristettiin kuvilla mitkä oli salaa kuvattu bordelleissa Makedoniassa ja vissiin osaksi Bulgariassa. En tiedä kuinka laajasta toiminnasta oli kysymys, mutta ainakin pari kertaa meitä ihan virallisesti varoitettiin asiasta.
 
Vuosi tuhannen alussa Kfor-joukkoissa palvelleita kiristettiin kuvilla mitkä oli salaa kuvattu bordelleissa Makedoniassa ja vissiin osaksi Bulgariassa. En tiedä kuinka laajasta toiminnasta oli kysymys, mutta ainakin pari kertaa meitä ihan virallisesti varoitettiin asiasta.

Ja kannattaa muistaa sen kullin kanssa heiluessa, etteivät vain valtiolliset toimijat ole -toimijoita-. Monesti kriisialueilla ja niiden liepeillä liehtoo monenkarvaisia rikollisia, jotka saattavat ja myös tekevät ihan samoja temppuja.
 
Ja kannattaa muistaa sen kullin kanssa heiluessa, etteivät vain valtiolliset toimijat ole -toimijoita-. Monesti kriisialueilla ja niiden liepeillä liehtoo monenkarvaisia rikollisia, jotka saattavat ja myös tekevät ihan samoja temppuja.

Siis, kun pakotus housuissa on äärimmäinen, kannattaa yrittää järjestää majoitus/tapaamispaikka ihan itse, jos mahdollista.
 
Tässä pätee se vanha sanonta, että "ei pidä syödä kuormasta". Siitä ei tule kuin vaikeuksia, vaikka kuinka olisi molemminpuolista. Ja jos tulee suhteeseen särö, niin työilmapiiri sen jälkeen on perseestä...
No ei sitä tarvi odottaa. Kun naispuoleinen alainen on suhteessa ylempänä olevan miehen kanssa, kaikki työpaikan naiset tietävät sen nopeasti. Tämä nainen sitten omii queen elkeet vanhempien ja vähemmän viehettävien sisariensa harmiksi, ja kaikki muut naiset kuin uusi queen jakavat myrkkyä kautta työyhteisön. Nähnyt muutaman kerran ja aina sama käsikirjoitus.

Toisinpäin en ole nähnyt, joten en osaa sanoa miten menee.
 
Viimeksi muokattu:
No ei sitä tarvi odottaa. Kun naispuoleinen alainen on suhteessa ylempänä olevan miehen kanssa, kaikki työpaikan naiset tietävät sen nopeasti. Tämä nainen sitten omi queen elkeet, ja muut jakavat myrkkyä kautta työyhteisön. Nähnyt muutaman kerran ja aina sama käsikirjoitus.

Toisinpäin en ole nähnyt, joten en osaa sanoa miten menee.

Olen nähnyt, että nainen on naiselle pahempi, kuin mies miehelle. Ei sinänsä liity mihinkään työpaikkaromanssiin tms. Mutta jouduin aikanaan ottamaan 2 naispuolista puhutteluun ns. "koulukiusaamisen" takia. Sanoin, että jos tuo ei lopu, niin alkaa tulla vakavampia toimenpiteitä.

Molemmat irtisanoutuivat seuraavalla viikolla.
 
Taitaa Merivoimissa olla tuulta ja tuiskua. Olikos se merisotakoulun yliluti, joka oli diilannut pimeässä netissä räjähdysaineita yms. ? Jeee.... ja lukemani perusteella itse pirukaan ei tiedä, miten paljon ja mitä oli myynyt?

Räjähdysaineita, sytkäreitä jne.......tuskin päätyivät pellonraivaukseen ja kantopommeiksi. :mad:
 
Taitaa Merivoimissa olla tuulta ja tuiskua. Olikos se merisotakoulun yliluti, joka oli diilannut pimeässä netissä räjähdysaineita yms. ? Jeee.... ja lukemani perusteella itse pirukaan ei tiedä, miten paljon ja mitä oli myynyt?

Räjähdysaineita, sytkäreitä jne.......tuskin päätyivät pellonraivaukseen ja kantopommeiksi. :mad:
Ja unohtamatta some-rattista. Näitä tuntuu olevan jostain syystä ainakin mediassa ollut enemmän esillä Merivoimista, kuin esim Maavoimista. Ilmavoimista ei taida olla kuin Karlston nopea siirtyminen erikoistehtäviin.
 
Jos piruillessaan sanoisin, niin naisen puute laivassa on huono juttu :D
 
Back
Top