Konflikti venakko-sanan käytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JouHou
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Mitä ihmeen konfliktia tässä on?

Venakko on venäläinen nainen ja ilmeisesti melko neutraali ilmaisu. Vähän niinkö jenkki yhdysvaltalaisista.

Jos joku ei osaa tarpeeksi suomea ja vielä ottaa siitä nokkiinsa niin on kyllä herkkähipiäisyyttä tai jotain vastaavaa.

no oli tääki ketjun perustamisen aihe, et joku pääsee pätemään kuin venakko tarkottaa naaraspuolista ryssää...."ku mä sen tiiän".... kyl kaikki muutki sen tietää, mut ei tuu sillä ainoolla tiedon jyvällään päsmäröimään.... Mä käytän ihan vidduillessani venakko sanaa tyyliin " Venakkojen tulenjohtue saatiin siihen mäelle niitattua" ... Vaikka hyvin tiedän ettei niitten tulenjohtaja ollu Ludmila vaan Igor, eikä tulenjohto AU Irina, vaan Ivan....

Mutta kun tietää että venakko on nainen niin ei se toimi vittuilumielessä, en tiedä että käytät vittuilimielessä vaan ajattelen että olet hiukan sivistymätön etten sanoisi tyhmä. Eli se sana leimaa sinua eikä ryssää.

no oli tääki ketjun perustamisen aihe, et joku pääsee pätemään kuin venakko tarkottaa naaraspuolista ryssää...."ku mä sen tiiän".... kyl kaikki muutki sen tietää, mut ei tuu sillä ainoolla tiedon jyvällään päsmäröimään.... Mä käytän ihan vidduillessani venakko sanaa tyyliin " Venakkojen tulenjohtue saatiin siihen mäelle niitattua" ... Vaikka hyvin tiedän ettei niitten tulenjohtaja ollu Ludmila vaan Igor, eikä tulenjohto AU Irina, vaan Ivan....
Miksi haluat häiritä keskustelua käyttämällä sanoja väärin, oletko saanut ohjeet toimia näin?

Venakko on halventava nimitys naapurin akoista ja sen käyttö halventavassa mielessä myös venäläisistä miehistä on sallittua. Jos ei kelpaa, niin koittakaa kestää. Ei tule muuttumaan mussutuksesta.

Venakko on halventava nimitys naapurin akoista ja sen käyttö halventavassa mielessä myös venäläisistä miehistä on sallittua. Jos ei kelpaa, niin koittakaa kestää. Ei tule muuttumaan mussutuksesta.
Venakko on venakko, eikä se siitä muutu. Mielensäpahoittajat saavat pahoittaa omaa mieltä.

Miksi haluat häiritä keskustelua käyttämällä sanoja väärin, oletko saanut ohjeet toimia näin?
juu ohjeet oon saannu... sun ohjeet on ilmeisesti lyödä kiilaa yhtenäisyyden väliin Suomessa? mun tili pysyy samana, vaikka maailmantilanne on vaihtunu. Pysyyks sun, ku kattoo ruplan kurssia????

Viimeksi muokattu:
Ennen kuin vetää herneitä nokkaan kannatta lukea tämä.

Mitä venakkoon tulee, niin se on aina mielestäni ollut venäläinen nainen usein halventavassa mielessä muttei aina.

Ennen kuin vetää herneitä nokkaan kannatta lukea tämä.

Mitä venakkoon tulee, niin se on aina mielestäni ollut venäläinen nainen usein halventavassa mielessä muttei aina.
Selkeästi Pohjanmaalla on jotain pielessä? Jos kaikkien sanojen merkitys "venakkoa" myöten on päin persusta? ;)

Venakko on itsellenikin Venäläinen nainen, mutta ei halventava, ainakaan ollut ennen. Samaa voi tosin sanoa monesta muusta sanasta nykyisin jotka ovat muuttaneet merkitystään, esim tämä kouluaikoina opetettu Neekeri-sana. Minun kouluaikoina se tarkoitti afrikan alkuasukasta, eikä ollut halventava.

Mutta kun tässä nyt ruoditaan sanoja, niin mitä teille tulee mieleen sanasta kaljaLAVA?
Olen kuullut niin monesti tuon termin nuorilla että hakevat kaupasta kokonaisen lavan kaljaa viikonlopuksi?
On siinä juomista, mitä noita kaljakeissejä mahtuu yhdelle lavalle, 30?

Eurolavalle (80x120 cm) näyttäisi menevän joku 88 keissiä (24-pack). On siinä krapulan kanssa pitelemistä kun tollasen tyhjentää viikonlopun aikana.

Ja venakko on venäläinen nainen. Venakko EI ole miespuolinen venäläinen. Ei edes halventavassa tarkoituksessa.

Tämä on kaljalava:

alecoq.jpg

Tämä on kaljakeissi:

892669_10152270303586112_1941079833_o.jpg

Täytyy myöntää, etten ole koskaan tullut ajatelleeksi, että venakko tarkoittaa juuri venäläistä naista. En ole tainnut juuri edes käyttää sitä sanaa. Sanaa kun maistelee, niin kyllähän se tuntuu hieman feminiiniseltä, että kai sen täytyy niin olla.

Ja tässä taas on maksuhäiriö-jenga.
Maksuhäiriö-jenga.jpg

Kevyen häiritsevää tuo venakko käyttö muussa yhteydessä, kuin silloin kun puhutaan venäläisestä naisesta.
Minusta jopa sivistyksen puutetta tai vähän kuin käyttäisi Venäjänkieltä huomioimatta maskuliinisia ja feminiinisiä sanoja.

Back