Koronavirus damage control kotitalouksissa

Itsellä kesken metsäsopimus, yritin saada rahaa nyt ulos niin paljon kuin mahdollista siltä varalta että valuutta kyykkää.
40% on luvattu, tuskin enempää turha toivoa?
Toivottavasti hakkuusopimuksesi on ensiharvennus tai edes väliharvennus. Nyt nimittän katkonta-matriisin hanat on säädetty ihan kaakkoon eli sellua tulee. Sahatavaran kysyntä on varmasti ihan seisahduksissa ja markkinat huutaa pehmopaperia. Tästä on omakohtaisia kokemuksia 90-luvun alulta kun vain osa tyvitukista otettiin talteen ja loput pätkittiin kuitukasaan. Ja silloin ei ollut edes globalia lamaa päällä. Käytännön vaikutus on pahimmoilleen puolet pienempi metsätili vaikka yksikköhinnat olisivatkin vielä kohtuulliset, kuten varmaan tiedät.
 
Toivottavasti hakkuusopimuksesi on ensiharvennus tai edes väliharvennus. Nyt nimittän katkonta-matriisin hanat on säädetty ihan kaakkoon eli sellua tulee. Sahatavaran kysyntä on varmasti ihan seisahduksissa ja markkinat huutaa pehmopaperia. Tästä on omakohtaisia kokemuksia 90-luvun alulta kun vain osa tyvitukista otettiin talteen ja loput pätkittiin kuitukasaan. Ja silloin ei ollut edes globalia lamaa päällä. Käytännön vaikutus on pahimmoilleen puolet pienempi metsätili vaikka yksikköhinnat olisivatkin vielä kohtuulliset, kuten varmaan tiedät.

On.
 
Autoista vielä, en tiedä mutta olen saanut kuvan että Virossa Skoda on suosittu merkki.
 
Viimeksi muokattu:
Minua, Ruotsissa asuvaa, jotenkin huvittaa Suomalaisten Volvo-syndrooma:LOL:. Mikä ihme se Volvo nyt oikein on? jokin statussymboli? tällä puolen rajaa volvo, varsinkin käytetty tai vanhempi on kuin vanha Lada Suomessa. Ja mitä tuttavillani on Volvoja, ei vikaherkempää autoa ole olemassa, joka katsastukseen saa tehdä paljon remontteja mm. alustaan.
Itse olen ajanut vanhemmalla Toyotalla nyt 10 vuotta, eikä koskaan mitään vikaa. Ikinä en Volvoa hanki. Olen pahoillani, keitä tällä loukkasin, koska tiedän, että monelle auto on "sen " jatke.
Toyotaa pidetään täälläkin arvossa.
Volvo V70 itsellä, syitä valintaan, kone, ajettavuus, turvallisuus, tila.

Taloudessa on teini-ikäinen diesel—V70, jolla on kirnuttu liki 450 000 km. (Edit: ostin uutena.) Vikaherkkyys ei ole ensimmäinen sana, joka tulee mieleen autosta. Kuluvia osia on vaihdettu, mutta ei kyllä mitenkään usein. Ajattelin, että paskan myivät kun huomasin auton kootuksi Belgian Gentissä. Olin väärässä, mutta en häpeä myöntää sitä.

Lujin auto on 80-luvun lopun Toyota Hilux dieselkoneella, jossa ei ole turboahdinta. Se on käytännössä tuhoutumaton.
 
Viimeksi muokattu:
Vapiskaa, autoharrastajana itellä perseen alla ' 77 v6 taunus, työjuhtana' 87 nissan king cab, kilpuriprojektina tallissa maannu 5 vuotta tojota supra, muijalla on myös ajossa taunus ja honda prelude.. Näitähän riittää vaikka sudet söis:rolleyes:
Onko Kölniläinen vai Essex V6?
 
Itse olen aina köyhäillyt autojen kanssa. Minusta yksi maailman paskimmista ostoksista mutta pakko tehdä.
Samoilla linjoilla. En koskaan ole ostanut uutta autoa, enkä tule ostamaan. Minulle auto on käyttöesine, johon ei ole mitään järkeä sijoittaa liikaa.
 
Samoilla linjoilla. En koskaan ole ostanut uutta autoa, enkä tule ostamaan. Minulle auto on käyttöesine, johon ei ole mitään järkeä sijoittaa liikaa.
Aivan. Ja turha ostaa liian hienoa kun nykyään tulee rällättyä noita metsäautoteitä suht paljon. Ennen ajoin työn puolesta liki 50000km vuodessa, silloin ostin vähemmillä kilometreillä mutta käytetty ja kuitenkin. Nyt kun noita asiakasreissuja tulee siedettävämmin, niin voi valita autonkin enemmän harrasteiden mukaan.
 
Aivan. Ja turha ostaa liian hienoa kun nykyään tulee rällättyä noita metsäautoteitä suht paljon. Ennen ajoin työn puolesta liki 50000km vuodessa, silloin ostin vähemmillä kilometreillä mutta käytetty ja kuitenkin. Nyt kun noita asiakasreissuja tulee siedettävämmin, niin voi valita autonkin enemmän harrasteiden mukaan.
1998-2008 välillä hankin uusia, koska ajoa oli helvetisti ja piti aina päästä lähtemään.
Pahimmillaan tuli 6kk ja viikko 51000km.
Nykyäänkin ajelen tuolla 2008:lla ja 300t alkaa lähestyyn. Tuolla mennään niin pitkään kun kulkee..
 
Vapiskaa, autoharrastajana itellä perseen alla ' 77 v6 taunus, työjuhtana' 87 nissan king cab, kilpuriprojektina tallissa maannu 5 vuotta tojota supra, muijalla on myös ajossa taunus ja honda prelude.. Näitähän riittää vaikka sudet söis:rolleyes:
En tiedä onko ikäjuttu vai mikä, mutta itselleni on viime aikoina vahvistunut kummallinen tunne siitä, että käyttöauton ei tarvitse olla lainkaan niin uusi kuin se monesti on. Ajan tätä nykyä -95 vuoden ysitonnisella Saabilla, enkä varmaan hetkeen toiseen merkkiin vaihda. Syksymmällä oli käyttöautona hetken aikaa vieläkin vanhempaa ruotsalaista vuosikertaa, 144 vm. -72, mutta se oli ehkä vähän turhan hc-meininkiä. Vanhoissa on ihan toinen tunnelmansa kuin uudessa, kliinisessä, hajuttomassa ja mauttomassa. Toki tulevaisuudessa käyttöpelinä tulee olemaan jokin sähköauto tai vastaava, mutta en minä noista vanhoista klassikoista aio silti luopua... :cool:
 
Back
Top