Koronavirus Suomessa

Yle näyttää suorana kello 18.25 alkaen – Helsingin pormestari kertoo kaupungin uusista päätöksistä koronavirustilanteeseen liittyen
Maan hallitus kertoi aiemmin tänään muun muassa, että lähiopetus kouluissa keskeytetään keskiviikosta alkaen ja koulut suljetaan.
Koronavirus
16.3.2020 klo 17.30päivitetty 16.3.2020 klo 17.38
Helsinki tiedottaa uusista koronapäätöksistä



Helsinki tiedottaa uusista koronapäätöksistä
17-6372357f4a79a13ed3.png



Helsingin pormestari Jan Vapaavuori kertoo tänään kaupungin uusimmista päätöksistä koronavirustilanteeseen liittyen tiedotustilaisuudessa, joka alkaa kello 18.30.

Yle näyttää tilaisuuden suorana kello 18.25 alkaen. Voit katsoa tiedotustilaisuuden klikkaamalla tämän jutun pääkuvaa tai Yle Areenasta.

Suomen hallitus kertoi aiemmin tänään muun muassa, että lähiopetus kouluissa keskeytetään keskiviikosta alkaen ja koulut suljetaan. Päiväkodit pysyvät toiminnassa, jotta voidaan varmistaa kriittisillä aloilla työskentelevien vanhempien työssäkäynti.

Suomen wannabe kaupunkivaltion kuningas tiedottaa...

Täytyikö Vapaavuoren nyt ehdottomasti pitää oma tiedotustilaisuus? Olisivat helsinkiläiset kerrankin vain nöyrästi taipuneet ja olleet hiljaa. Tiedottaako Turku tai Tampere vastaavalla tavalla?
 
Yle näyttää suorana kello 18.25 alkaen – Helsingin pormestari kertoo kaupungin uusista päätöksistä koronavirustilanteeseen liittyen
Maan hallitus kertoi aiemmin tänään muun muassa, että lähiopetus kouluissa keskeytetään keskiviikosta alkaen ja koulut suljetaan.
Koronavirus
16.3.2020 klo 17.30päivitetty 16.3.2020 klo 17.38
Helsinki tiedottaa uusista koronapäätöksistä



Helsinki tiedottaa uusista koronapäätöksistä
17-6372357f4a79a13ed3.png



Helsingin pormestari Jan Vapaavuori kertoo tänään kaupungin uusimmista päätöksistä koronavirustilanteeseen liittyen tiedotustilaisuudessa, joka alkaa kello 18.30.

Yle näyttää tilaisuuden suorana kello 18.25 alkaen. Voit katsoa tiedotustilaisuuden klikkaamalla tämän jutun pääkuvaa tai Yle Areenasta.

Suomen hallitus kertoi aiemmin tänään muun muassa, että lähiopetus kouluissa keskeytetään keskiviikosta alkaen ja koulut suljetaan. Päiväkodit pysyvät toiminnassa, jotta voidaan varmistaa kriittisillä aloilla työskentelevien vanhempien työssäkäynti.

Tajuaakohan tuokaan pässi eres yhtään hävetä
 
Se on ihan OK, että luottaa asiantuntijoihin. Mutta pitää myös ymmärtää se, että jos eri maat ja asiantuntijat toimivat eri tavoin, niin se herättää kysymyksiä.

Kysymykset voi esittää rakentavasti, ei MV-tyyliin eli tarkoituksena yhteiskunnan toimivuuden heikentäminen.
 
Homma sujuu kuin rasvattu. Seuraavaksi ruoka ja yms tilpehööri kortille "hamstrauksen estämiseksi" ja kansa "saa" hakea erityislupaa kodista poistumiseen kahta viikkoa etukäteen politbyroolta.
 
Se, mitä tuosta artikkelista selviää on se, että kovin moni ei taida tietää kauhean paljoa...:).

Artikkelin mukaan:

HUS: testejä ei pystytä tekemään, niitä pitäisi tehdä.
THL: testejä pystyttäisiin tekemään, niitä ei kannata tehdä.

Tuosta voi sitten kukin valita uskolleen sopivan mielipiteen. Ja mausteeksi melkein veikkaan, että kummankin talon sisältä saisi vielä monelta henkilöltä virallisen mielipiteen vastaisen kannan jos menisi kysymään.

Tietoa ei ole kenelläkään.

Edelleen omasta mielestäni oleellinen kysymys on, onko tauti levinnyt jo laajemmin koko väestöön? Jos on, väitän että laajasta testaamisesta ei ole hyötyä. Jos ei ole, siitä voi olla hyötyä. Tilanne olisi toinen, jos olisi jokin minuutin testi jonka voi tehdä kuka tahansa itselleen. Mutta kun ei ole.

Ja jos mennään massakaranteeniin, niin tilanne on täysin eri.
Sinä se et vain pysty myöntämään että olet tässä asiassa täysin väärässä.
 
Sinä se et vain pysty myöntämään että olet tässä asiassa täysin väärässä.

Jos artikkelissa on kaksi eri viranomaisen kantaa eikä kumpaakaan nyt varsinaisesti pysty kukaan osoittamaan oikeaksi, niin millä perusteella minä olen väärässä kannattamalla toista niistä kannoista?

Siksikö että kantani on eri kuin sinun?
 
Sanokaas mikä organisaatio pystyy huoltamaan ne riskiryhmien jäsenet jotka eivät sieltä peräkylältä halua kauppaan lähteä henkensä kaupalla seuraavaan kuukauteen-kahteen?

Posti, ja puolustusvoimat. Posti voi toimittaa sen paketin kotia ilman että se kantaja saastuu. Naapuriapu on uusi asia mulle, mutta se toimii siinä vaiheessa kun jengi on sairastunut ja joku parantunut, mutta se pitää ottaa huomioon että tervehtyneellä ei ole kaikkia voimia takaisin.
 
Jos artikkelissa on kaksi eri viranomaisen kantaa eikä kumpaakaan nyt varsinaisesti pysty kukaan osoittamaan oikeaksi, niin millä perusteella minä olen väärässä kannattamalla toista niistä kannoista?

Siksikö että kantani on eri kuin sinun?
No eiköhän Hus tiedä paremmin oman tilanteensa kuin THL.

WHO on tiedottanut voinmakkaasti kuinka tärkeää testaaminen on.

Ja esim tämä

12) Kasvatetaan korona-
testauskapasiteettia. THL tukee alueita tältä osin
 
Sanokaas mikä organisaatio pystyy huoltamaan ne riskiryhmien jäsenet jotka eivät sieltä peräkylältä halua kauppaan lähteä henkensä kaupalla seuraavaan kuukauteen-kahteen?
  • Kunta
  • Pelastuslaitos
  • Puolustusvoimat
  • Sosiaalihuolto
  • Posti
  • Naapuriapu
  • SPR
Veikkaisin kuutosta, eli naapuriapua.... siinä on sentään useampi vaihtoehto yhdessä pakkauksessa.
 
Kysymykset voi esittää rakentavasti, ei MV-tyyliin eli tarkoituksena yhteiskunnan toimivuuden heikentäminen.

Mitä olen somen juttuja lueskellut niin osaan iski tuskastuminen. Maailma on sillä tavalla globaali että voimme vapaasti lukea mitä muissa maissa tapahtuu ja miten siellä toimitaan. Suurin osa oli aitoa huolta ja on epämiellyttävää että sitä alettiin leimata joissain piireissä jopa disinformaation jakamiseksi, "korojoen hallituksen edustajiksi" .. koomista että muutamat öyhöt olivat itse edistämässä mm. miinakieltoa tarja halosen taustajoukoissa, sekä näitä kaasuputkia. Kannattais kammata millaista väkeä siellä on, mitä ne puuhaili kun oli muotia yrittää ajaa alas mm. puolustusvoimia.

(enkä todellakaan tarkoita tällä sinua, en ketään tällä palstalla)
 
Viimeksi muokattu:
Elämä jatkuu normaalina metsäkulmilla,kaupuntissa voi olla huuli pyöreenä ihmisillä..
Ei oo. Kyllä täällä mennään ihan normisti. Stadilaisena en edes halua tietää naapureistani mitään, ja kaduillakin pörrää vain tyhjäntoimittajia ja huumeveikkoja. Nyt saa olla rauhassa, eikä joku junantuoma tule selittämään.
 
Minusta hallitus toimi jämäkästi ja perusteli nyt tehdyt päätökset vakuuttavasti.En ole pitänyt asiallisena nyt poikkeusoloissa hallituksen jäsenten solvaamista.Kriisin keskellä on tuki annettava hallitukselle.Kun palataan normaaliin niin sitten huulipunatytöt saa sapiskaa
 
Jos artikkelissa on kaksi eri viranomaisen kantaa eikä kumpaakaan nyt varsinaisesti pysty kukaan osoittamaan oikeaksi, niin millä perusteella minä olen väärässä kannattamalla toista niistä kannoista?

Siksikö että kantani on eri kuin sinun?
No tässäkin yksi melko vakuuttava lähde.
zoonoosivirologian professori
 
Back
Top