Tuskimpa ku.. max 5-10 saa tartunnan. Mua enempi vituttas toi 14pv pakkokaranteeni.
Oliko niitä 14 tartuntaa. Kapakkaelämä voisi hyvinkin olla tässä takana, vaikka eihän maallakaan yhdessä paikassa pysytä, jos on edes kaksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tuskimpa ku.. max 5-10 saa tartunnan. Mua enempi vituttas toi 14pv pakkokaranteeni.
Olin väärässä:Oliko niitä 14 tartuntaa. Kapakkaelämä voisi hyvinkin olla tässä takana, vaikka eihän maallakaan yhdessä paikassa pysytä, jos on edes kaksi.
Mitä ajattelee tämän päivän ja mahdollisesta lähitulevaisuuden tilanteesta foorumilla ne, jotka keväällä olivat meitä muita edellä ja tiesivät, mitä on tulossa? Ainakin @Pihatonttu varoitteli silloin jo ennen kuin olin kunnolla edes ehtinyt kiinnostua koko aiheesta.
Mulla oli nimenomaan näin, alilämpöä ja hengenahdistusta.Monet ihmiset mieltävät sen flunssaksi, mitä se ei ole.
Uusin softa vissiin pitää olla puhelimessa.Koronavilkku näkyy olevan ladattavissa
![]()
Koronavilkku-sovellus
Koronavilkku on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tuottama sovellus, jonka avulla saat tiedon, jos olet sovelluksen arvion mukaan altistunut koronavirukselle.koronavilkku.fi
Pitää seurata R0-kerrointa. Jos alle yhden, laskee, jos yli yhden, tauti nousee. Jos nousee kunnolla, eksponentiaalinen kasvu ei tukehdu vähällä.
Muuten näyttää tasaiselta.
Koko maassa viikon ilmaantuvuus on sitä edeltävään viikkoon nähden laskussa, mutta Kainuussa "nousussa".
Tuoreimman seitsemän päivän seurantajakson aikana (22.-28.8.) todettiin 88 uutta tautitapausta. Uusien tapausten ilmaantuvuus väestöön suhteutettuna oli 1,6 tapausta 100 000 asukasta kohden. Edellisellä seurantajaksolla (15.-21.8.) vastaavat luvut olivat 217 uutta tapausta ja ilmaantuvuus 3,9 tapausta 100 000 asukasta kohden.
Tuoreimman neljäntoista päivän seurantajakson aikana (15.-28.8.) todettiin 305 uutta tautitapausta. Uusien tapausten ilmaantuvuus väestöön suhteutettuna oli 5,5 tapausta 100 000 asukasta kohden. Edellisellä neljäntoista päivän seurantajaksolla (1.-14.8.) vastaavat luvut olivat 302 uutta tapausta ja ilmaantuvuus 5,5 tapausta 100 000 asukasta kohden.
Uusin softa vissiin pitää olla puhelimessa.
Voisi olla myös blm käyrä kyseisistä maista tai mellakkakäyrä
Suomi ei oikein kestä taloudellisesti toista aaltoa, jos se johtaa taas kaiken sulkemiseen. Jopa tämä hallitus tietää sen.
Kysymyksiin, miten tämä syksy menee, on vaikea vastata, koska nyt on joitakin uusia muuttujia.
Maailmantilanne on edelleen paha. Intiassa on tullut muutamassa päivässä satojatuhansia uusia tartuntoja. Toisella aallolla ei ole tarkkaa määritelmää, mutta yhtenä määritelmänä on käytetty tilannetta, joissa tartuntaketjujen alkuperää ei pystytä enää lainkaan jäljittämään.
Suomessa syksyyn on varauduttu:
1) testauskapasiteettia lisäämällä
2) jäljittäjiä ja jäljittäjien reserviä lisäämällä + uudella sovelluksella
3) piirien valmiutta tehohoitopaikkojen lisäämiseen tehostettu (kiireettömien kustannuksella)
4) suojavälinevarastoja kasvatettu
5) lainsäädännön muutoksia (reagointi ketterämpää ilman valmiuslakiakin)
Tanskalainen fyysikko teki elokuun alussa mallinnuksen, jonka mukaan Suomen pitäisi olla ihan punaisella viikolla 37 eli viikon päästä. Näyttää siltä, että ihmiset eivät ole kuitenkaan aivan niin hönöjä, sillä ihmisten käsissä tämä on. On varovaista väkeä, vaikka nuoret ovat vähän huolettomia. Rajoitusten purkamisen pitäisi näkyä muutaman viikon viiveellä, mutta merkittävää nousua ei näy. Liikkuvia osia on nyt todella paljon ennustamiseen.
Turvavälit ok, ja etätöitä kannattaisi pitää edelleen yllä, jos mahdollista.
Suomi ei oikein kestä taloudellisesti toista aaltoa, jos se johtaa taas kaiken sulkemiseen. Jopa tämä hallitus tietää sen.
Android puhelimissa vähintään versio 6.0(julkaistu 2015) ja Applen laitteilla toimii iPhone 6s(2015) ylöspäin.