Koronavirus Suomessa

Maanantaina nasse päässä töihin. Kaikki yli 12-vuotiaat oppilaat ja koko henkilökunta pukee maskit naamalle. Kokoontumiset rajoitetaan sairaanhoitopiirin alueella 20 henkeen, mutta ei voi koskea opetusta, koska luokkakoot meilläkin 15-28 oppilasta. Jakamaan ei pysty, koska henkilökuntaa tai tiloja ei vain ole tarpeeksi. Jos ruokailut menee taas luokkiin, niin meikäläisen ei tarvitse valvoa enää kaikkia ruokailuja, mutta onpa taas vittumainen savotta ja täysin hyödytön. Pahimmillaan tietysti välitunnit pidetään taas luokissa ja sehän meni viimeksikin sen verran vituiksi, että toivottavasti ei.
 
Viime perjantaina yksi yli 80 v sai Pizerin piikin, seuraava tulee vasta toukokuussa. Itse kuulun riskiryhmän osastoon 2-n. Joten tämän hetkisen tiedon mukaan saan joskus keväällä, ja jos 84 vrk väliä pidetään, niin toista piikkia saan vasta elokuussa.
84 vrk väli on vastoin rokoten valmistajan ohjeita, mutta miten nyt tässä näin kävi?

Niin..ja Astra Zeneka ei edes suoja edes, eteläafrikkalaisesta eikä muista lukuisista tulevista varianteista.

Itse kuulun riskiryhmään mut ei mulla ole mitään hajua milloin saan rokotetta tai jos edes saan. Ajattelin et siit joku ilmottaisi mut ilmeisesti pitää soitella johkii et saadaan linjat tukittua ?

Isäni vaimo joka on Kyssissä töissä ei ollut ainakaan vielä viime viikolla saanut hänkään rokotetta et ei noi taida pitää kiirettä edes noiden sairaalassa työskentelevien ihmisten kanssa. Ja tämä ystäväni joka halvaantui ja meinasi kuolla noin vuosi sitten kun sai sen jonku rokotteen ei saa ollenkaan tätä rokotetta. Liekkö pelkäävät et menee henki. Luulisi et olisi erittäin epätodennäköistä et kaksi rokotetta aiheuttaisi ongelmia ? Vieläkii on kasvot osittain halvaantuneet eikä sen suhteen ole uskollettu sanoa et palautuuko koskaan ennalleen. Teholta ja hengityskoneesta kun pääsi pois oli toipuminen mielestäni jopa uskomattoman nopeaa kun piti kummiskii kävelyt opetella uusiksi jne. Töissäkii on ollut jo useamman kuukauden.

Sisko joka asustaa etelässä tutkii normaalisti verikokeita ja tälläistä mut hänet koulutettiin ottamaan näitä korona testejä. Oli tässä joku päivä pari jalkapallo tiimiä hotellissa käynyt testaamassa. Jos on yli 5 henkilön testattava ryhmä saa siitä kuulema 200euron korvauksen plus tietysti normaali palkka päivältä. Ihan mukava korvaus mielestäni ottaen huomioon miten nopsaa se homma loppu peleissä on. Tarviiskohan noi missää testaajia... Ei oo tosin minkäänlaista koulutusta tuolle alalle mut ei se nyt niin vaikeaa voi olla ! Mielestäni vaativampia hommia olen elämässäni tehnyt ja paljon. Nyt vaan haaveilen et saisi tehdä jotain...
 
Viimeksi muokattu:
Joo! Ei ollut tartuntalukuja kun ei testattu juuri ketään. Nyt testataan varmaan kohta koiratkin ja joka toisella haittaohjelma puhelimessa. Silti ei kuolleita eikä sairaalat täyty. Meitä kusetetaan!
 
Itse kuulun riskiryhmään mut ei mulla ole mitään hajua milloin saan rokotetta tai jos edes saan. Ajattelin et siit joku ilmottaisi mut ilmeisesti pitää soitella johkii et saadaan linjat tukittua ?

Isäni vaimo joka on Kyssissä töissä ei ollut ainakaan vielä viime viikolla saanut hänkään rokotetta et ei noi taida pitää kiirettä edes noiden sairaalassa työskentelevien ihmisten kanssa. Ja tämä ystäväni joka halvaantui ja meinasi kuolla noin vuosi sitten kun sai sen jonku rokotteen ei saa ollenkaan tätä rokotetta. Liekkö pelkäävät et menee henki. Luulisi et olisi erittäin epätodennäköistä et kaksi rokotetta aiheuttaisi ongelmia ? Vieläkii on kasvot osittain halvaantuneet eikä sen suhteen ole uskollettu sanoa et palautuuko koskaan ennalleen. Teholta ja hengityskoneesta kun pääsi pois oli toipuminen mielestäni jopa uskomattoman nopeaa kun piti kummiskii kävelyt opetella uusiksi jne. Töissäkii on ollut jo useamman kuukauden.

Sisko joka asustaa etelässä tutkii normaalisti verikokeita ja tälläistä mut hänet koulutettiin ottamaan näitä korona testejä. Oli tässä joku päivä pari jalkapallo tiimiä hotellissa käynyt testaamassa. Jos on yli 5 henkilön testattava ryhmä saa siitä kuulema 200euron korvauksen plus tietysti normaali palkka päivältä. Ihan mukava korvaus mielestäni ottaen huomioon miten nopsaa se homma loppu peleissä on. Tarviiskohan noi missää testaajia... Ei oo tosin minkäänlaista koulutusta tuolle alalle mut ei se nyt niin vaikeaa voi olla ! Mielestäni vaativampia hommia olen elämässäni tehnyt ja paljon. Nyt vaan haaveilen et saisi tehdä jotain...

Miksi sinulle pitäisi ilmoittaa? Pitääkö valtion tuoda housutkin jalkaan? Neuvostoliitossa valtio ilmoitti hyvässä ja useimmiten pahassa, mitä kansalaisen pitää tehdä ja mihin kellonaikaan pitää olla missäkin jonossa. Puhelin käteen ja hoida omat asiasi itse.

Simpauttaja
 
Kuntosali hittolainen kiinni. Naapurin juottola auki. Jos kuntosali saisi anniskeluoikeudet niin se voitaisiin avata

Tämän menettelyn logiikka ei ole mulle auennut ollenkaan. Tuntemani kuntosalit ovat alusta alkaen tehostaneet siivousta, desinfioivat välineitä ym. ja ohjanneet ihmiset turvallisempaan pukuhuonekäyttöön ym.ym. Ja eikun kiinni ja saman kadun juottolat auki....haloo???? Jos Juottola katsotaan niiiiin tärkeäksi yhteiskuntarauhalle, että se on koroitettu Pyhemmäksi kuin ihmisten liikuntatarpeet ja -halut, niin mitäpä tähän enää tarvitsee sanoa.
 
Toimiiko paremmin, jos kaikki epätietoiset riskiryhmäläiset alkaa itse kyselemään? :rolleyes:

Mistäs köyhä pieree, kun ei ole / se ttä? Rokotteita on tullut sen verran nirkoisesti, että eipä kannata jonossa alkaa tappelemaan. Saa nähdä mikä on lopullinen aikataulu, kun rokotekattavuus alkaa olla se 80 prosenttia plus vähän yli. Tasaisen vauhdin taulukolla ei ihan Juhannuksena taida olla valmista. :cool:
 
Toimiiko paremmin, jos kaikki epätietoiset riskiryhmäläiset alkaa itse kyselemään? :rolleyes:
Rokotusten järjestyksestä ja organisoinnista vastaa kotikunta ja kuntayhtymä. Tieto rokotusjärjestyksestä ja rokotusten etenemisestä löytyy kunnan tai kuntayhtymän sote sivuilta. Tieto riskiryhmien rokotusjärjestykstä löytyy THL:n sivuilta. Sote- sivuja kun selaa, niin vanhukset, jotka nyt ovat rokotusvuorossa, kutsutaan rokotukseen. Ei voida olettaa, että kaikille diabetes- potilaille aletaan soittelemaan. Siinä kohtaa sote- sivuilla varmaankin kerrotaan, että riskiryhmäläisen pitää itse varata aika.

Simpauttaja
 
Rokotusten järjestyksestä ja organisoinnista vastaa kotikunta ja kuntayhtymä. Tieto rokotusjärjestyksestä ja rokotusten etenemisestä löytyy kunnan tai kuntayhtymän sote sivuilta. Tieto riskiryhmien rokotusjärjestykstä löytyy THL:n sivuilta. Sote- sivuja kun selaa, niin vanhukset, jotka nyt ovat rokotusvuorossa, kutsutaan rokotukseen. Ei voida olettaa, että kaikille diabetes- potilaille aletaan soittelemaan. Siinä kohtaa sote- sivuilla varmaankin kerrotaan, että riskiryhmäläisen pitää itse varata aika.

Simpauttaja
Rokotusjärjestys riippuu myös siitä mitä rokotetta saadaan. Esim. Helsingissä 70-79 vuotiaat odottavat parhaillaan lisää Pfizerin rokotetta, koska AstraZenecaa ei voi heille antaa. Sillä aikaa aloitetaan alle 70 vuotiaitten riskiryhmälaisten rokotus AstraZenecalla.
 
Mistäs köyhä pieree, kun ei ole / se ttä? Rokotteita on tullut sen verran nirkoisesti, että eipä kannata jonossa alkaa tappelemaan. Saa nähdä mikä on lopullinen aikataulu, kun rokotekattavuus alkaa olla se 80 prosenttia plus vähän yli. Tasaisen vauhdin taulukolla ei ihan Juhannuksena taida olla valmista. :cool:
Vähän vaikuttaa siltä, että maan sisäinen rokotejakelu ja rokottaminen on pullonkaula. Suomeen oli tullut viimeviikolla 367 tuhatta annosta ja tämän viikon loppuun 476 tuhatta annosta. Tällä viikolla piikkejä on annettu noin 70tuhatta ja noin 30% viimeviikolla saapuneista rokotteista on vielä antamatta ja kaikki tällä viikolla saapuneet.
Ensiviikolla on saapumassa arvion mukaan noin 140tuhatta annosta, joten rokotustahti pitäisi saada tuplattua. Aikaisemmin THLn sivuilta löytyi tilasto mistä näkyi paljonko rokotteita oli toimitettu mihinkin sairaanhoitopiiriin mutta enää se ei jostain syystä ole saatavilla. Todennäköisesti annoksia on varastoissa vielä enemmän sillä uutisoinnin perusteella pulloista ollaan saatu piikitettyä enemmän kuin annoksia on virallisesti toimitettu.
 
Ei voida olettaa, että kaikille diabetes- potilaille aletaan soittelemaan. Siinä kohtaa sote- sivuilla varmaankin kerrotaan, että riskiryhmäläisen pitää itse varata aika.
Minulle sanottu suoraan että pitää ITSE seurata THL:n sivua. Vanhusten joilla ei ole mahdollisuutta/osaamista nettiin - läheisten.
 
Mitäs veikkaatte festareiden käyvän?

Katsellaan sitten 2022. Ainakin jotakin kansainvälisen artistin konserttia siirrettiin tulevalta kesältä seuraavalle ja aiheen tiimoilta joku valitteli mediassa, että kun hotelli ei suostu siirtämään enää lippuja eteenpäin. Kerran siis jo konsertti peruuntunut ja hotellihuonetta siirretty kesällä 2020.
 
Katsellaan sitten 2022. Ainakin jotakin kansainvälisen artistin konserttia siirrettiin tulevalta kesältä seuraavalle ja aiheen tiimoilta joku valitteli mediassa, että kun hotelli ei suostu siirtämään enää lippuja eteenpäin. Kerran siis jo konsertti peruuntunut ja hotellihuonetta siirretty kesällä 2020.
Jos Ruisrock peruuntuu, niin luonto voittaa.
 
Mitäs veikkaatte festareiden käyvän?
Mittees ite lottovaisit? :) Olen itselleni tehnyt jo askelmerkit siihen, miten tämä show loppuu omalla kohdallani. Puoli vuotta kattelen ja sitten kun ilmeinen toteuttuu, niin alan vapaaherraksi. On muutamia oman mieleisiä juttuja, joita vielä tässä elämässä haluan tehdä, nyt on selvästikin korkeemmalta ohjausta siihen suuntaan.
 
Mittees ite lottovaisit? :) Olen itselleni tehnyt jo askelmerkit siihen, miten tämä show loppuu omalla kohdallani. Puoli vuotta kattelen ja sitten kun ilmeinen toteuttuu, niin alan vapaaherraksi. On muutamia oman mieleisiä juttuja, joita vielä tässä elämässä haluan tehdä, nyt on selvästikin korkeemmalta ohjausta siihen suuntaan.
Mitä meinaat? Avaappa hieman
 
Mitä meinaat? Avaappa hieman
Ei mitään raflaavaa. On mahdollista elää ilman kuukausittaista rahalähetystä tarvittaessa. Varusteita ja tarvikkeita muutamiin käsillä tehtäviin hommiin on kertynyt, aikaa puuttuu vaan. Lisäksi voi julkaista jotain historiaan liittyvää kirjallisuutta. Muutama aineisto on periaatteessa aika valmis, ja uusi vanha materiaali ei kesken lopu. Ei se juuri rahaa tuota, mutta arvostusta siitä voi saada.
 
Back
Top