Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se voi sitä vielä ollakin. Ja melko varmasti onkin. Ei homma tällä hoidu eikä riitä kymppi. Katsotaan riittääkö edes kaksi kymppiä? Valtio voi onneksi kaivaa kuvetta tarpeen mukaan ja lainaa on ainakin toistaiseksi saatavilla.
Ainakin lässytys pirkkamaidoista voidaan lopettaa...
Mäkelä ihmetteli sisäministeri Maria Ohisalon eilisessä tiedotustilaisuudessa antamaa lausuntoa, jonka mukaan turvapaikanhaku jatkuu entisellään rajojen sulkemisesta ja rajoitustoimista huolimatta.
– Tämä on laajan kansalaispalautteen perusteella aivan käsittämätöntä. Rajoja suljetaan tavallisilta ihmisiltä, suomalaiset joutuvat tinkimään liikkumisvapaudestaan, lastemme kouluja suljetaan, taloutemme syöksyy — silti rajojen yli voi tulla edelleen noin vain tavoittelemaan parempaa elintasoa.
– Ministeri ja koko hallitus, selittäkää tälle salille ja Suomen kansalle, miksi olette linjanneet näin. Mikä on tämän moraalinen viesti? Mäkelä kysyi.
Ohisalo: ”Suomi on sitoutunut kansainvälisiin velvoitteisiin”
Ohisalo kiitti kysymyksestä ja ällistytti vastauksellaan suurta osaa kansanedustajista.
– Hallitus on päättänyt rajaliikenteen rajoituksista normaalin lainsäädännön puitteissa. Rajavartiolain 15 ja 16 § ovat tänään olleet meillä käsittelyssä. Emme siis puhu tässä kohtaa valmiuslaista vaan voimme toimia normaalin lainsäädännön puitteissa, ja 16 §:n mukaan kansainvälistä suojelua voi hakea siitä huolimatta, vaikka rajanylityspaikkoja suljettaisiin.
– Tämä liittyy toki siihen, että Suomi on oikeusvaltio, joka on sitoutunut kansainvälisiin velvoitteisiin, Ohisalo huomautti.
![]()
Mäkelä kysyi hallituksen rajalinjauksesta - Ohisalo: ”Emme puhu tässä kohtaa valmiuslaista” - Suomen Uutiset
Perussuomalaisten kansanedustaja Jani Mäkelä kysyi eilisessä täysistunnoissa hallitukselta, miksi rajat on suljettu tavallisilta kansalaisilta, mutta turvapwww.suomenuutiset.fi
@Suutari tuossa aiemmin ansiokkaasti valaisi asiaa. Olisiko sitten näiden allukkeiden puute kyseistä virusta varten?
![]()
Professorin mukaan hallitus meni liian pitkälle julistaessaan poikkeustilan talousperusteella – kertoo nyt, miksi tästä vääntäminen kriisin edessä on tärkeää
Hallituksen poikkeukselliset toimet koronaviruksen rajaamiseksi ovat vielä perustuslakivaliokunnan puntarissa, ennen kuin selviää, miltä osin valmiuslakia sekä ihmisten elämää rajoittavia toimia otetaan käyttöön Suomessa. MTV:n Uutisaamussa vieraillut professori Pauli Rautiainen kysyy, oliko...mtvgo.fi
Aika outoa käytöstä mtv3:lta ja professoreilta kun koetetaan hallitusta kampittaa tälläisessä tilanteessa. Mikähän tässäkin motiivina taustalla.
Hallitus ei ole minulle mieleinen mutta nyt ei ole aika siitä tapella kuin toiminnan suunta on oikea.
8-10 taisi olla, eli ei tässä vielä siinä vauhdissa olla.Olikos se niin että 2008/10 kun talous sukelsi. Niin BKT-romahti saman verran prosentteina kuin sisällissodan aikana. Mikä on kaiketi suurin pudotus Suomen taloudessa. En muista prosentteja tästä, enkä kerkiä ehtiäkkään.
Itse näen, että siinä on mahdollisuus, jos Marin hoitaa tämän kriisin kunnolla, sille että SDP kokee renesanssin, ja lähtee nousuun, ja voi olla ainakin helpolla kamppailemassa Kokoomuksen kanssa toisesta sijasta gallupeissa.Olen alkanut tykätä siitä että meillä on pääministerinä "vain kaupan kassa". Kyllä hän tietää mikä on tulos jos ei ole järjestystä ja kassan ohi juostaan pussikaljat kainalossa.
Itse näen, että siinä on mahdollisuus, jos Marin hoitaa tämän kriisin kunnolla, sille että SDP kokee renesanssin, ja lähtee nousuun, ja voi olla ainakin helpolla kamppailemassa Kokoomuksen kanssa toisesta sijasta gallupeissa.
Kyllä jos suomalainen mies kotiin käsketään pitkäksi aikaa nii kaljaa ja viinaa menee. Varsinkin jos lomautettu vaikkapa telakalta. Ei tule formuloita mitä seurata, ei voi lähteä matsiin, osa rupeaa vetämään kaljaa ja kattomaan kummelien uusintoja.
Jos homma lähtee lapasesta ja hallitus kaatuu, niin päinvastoin.Itse näen, että siinä on mahdollisuus, jos Marin hoitaa tämän kriisin kunnolla, sille että SDP kokee renesanssin, ja lähtee nousuun, ja voi olla ainakin helpolla kamppailemassa Kokoomuksen kanssa toisesta sijasta gallupeissa.
Toi on totta. Itse päätin laittaa alkon tauolle etätöiden ajaksi.
Jos homma lähtee lapasesta ja hallitus kaatuu, niin päinvastoin.
Parempi pitää poissa vastustuskykyä pilaamasta.
Pysyykö suomalainen mies kotona, voisi kysyä.Kyllä jos suomalainen mies kotiin käsketään pitkäksi aikaa nii kaljaa ja viinaa menee. Varsinkin jos lomautettu vaikkapa telakalta. Ei tule formuloita mitä seurata, ei voi lähteä matsiin, osa rupeaa vetämään kaljaa ja kattomaan kummelien uusintoja.