Ilmeisesti siis suomessa upseeri osaa ainoastaan kuoluttaa? Vai ymmarsinko vaarin mita taalla kirjoitetaan?
Koskaan ei paase eteenpain, jos aina katsoo vain taakse.
Myos jos me aina puolustelemme kaikkea sanomalla, etta olemme reservilaisarmeija, miksi me pidamme sita? Ei se saa olla syy siihen, ettei asioita voi muuttaa, vaan sen pitaa olla syy, miksi muuttaa.
Ei sita varusjantteria tarvitse laittaa niihin erikoisjoukkoihin, MUTTA kun annat hanelle mahdollisuuden hakea sinne palveluksen jalkeen, asia on aivan toinen.
Me tunnumme haukkuvan aina niita jotka ovat aloittaneet jotain, mutta keskivaiheella unohdamme aina sen, etta jostain vain piti aloittaa.
Toki taas ymmarran sen etta IDF vs SA-INT on vaarin verrata, molemmat ovat toki ressuintteja, mutta toinen sodassa toinen ei. Jo palvelukseen mennessa tiesin, etta haluan combat soldieriksi, enka mihinkaan huoltosedaksi.
Suomessa on muutama hassu paikka minne hakea, eli kun jalleen kerran se paahan potkittu nuori tahtoisi tulla kuorestaan, ei paikkoja ole minne hakea. Me mainostamme koko ajan kuinka hyvia upseerimme ovat, sarmia, tehokkaita ja niin taitavia. Missa on sama aliupseereista? Ovatko he syopa? Sairaus mika pitaa nopeasti poistaa?
Itse olen natsani ansainnut, niista ylpea, ja niita arvokkuudella kannan. Olen hyva ja taitava kouluttaja, mutta jos olisin suomessa tuntuu, etta olisin vain tiella koska olen vain aliupseeri.
Ehka huono suomenkieleni nyt hieman hankaloittaa mita koetan sanoa, joten viela kerran.
IDF marssii pain pers, mutta osaa sotia.
USMC osaa sotia ja marssia
ARMY osaa sotia ja marssia
Heilla on siihen erilliset sedat ja tadit, miksi siis ei meilla kunniakomppaniat tee samaa?
Selitys soittokunnat on minun silmissa ontuva ja jopa nolo selitys sille miksi kunniakomppania ei ole kunniakomppania.
Varmasti monikin reservilainen arvoon katsomatta olisi valmis maksamaan markan jos toisekin eri asepuvun paallaan pitamisesta esim. kunnia vartiossa.
Erikoisjoukot, ovat erikoisjoukkoja, heilla on aina eri vaatimukset, tavoitteet ja paamaarat.
MUTTA se nuori 10 - 15v nuori tarvitsee esikuvia, ja mika vika voi olla perinteissa ja sen luomissa kuvissa.
Kenellekaan koskaan tullut mieleen, etta jopa reservilaisarmeija voi luoda hyvia ja positiivisia kuvia juuri niille jotka ovat vaarassa erkaantua.
Itse varmaan olisin nuoruuden vakivaltaisuuden takia linnassa taikka kuollut, ellen olisi aikanaan nahnyt juttua Yonatan Netanyahusta. Ponttoilyt loppuivat kuin seinaan ja tulevaisuus oli selva, mina haluan tuonne.
Jokainen tarvitsee idoleita ja ankkureita, miksi siis PV ei voi omilla toimillaan olla yksi sellainen?
Tais muuten menna jo aikalailla ohi aiheen, olen siis hiljaa....