Kunnian päivät - Talvisotaa lapsille

YJT

Respected Leader
Sopivasti Talvisodan syttymisen vuosipäivänä julkistettiin uusi, lapsille ja aikuisille suunnattu Talvisota-aiheinen värityskirja / tietokirja. Kirja ei ole vielä ilmestynyt, mutta toivottavasti hetikohta itsenäisyyspäivän jälkeen pärähtää.

http://www.facebook.com/talvisotalapsille/
 
Meinaatko tänne linkittämisestä, vai itse tuotteesta? Kyllähän aina löytyy joku, joka ei tykkää; oli asia mikä tahansa.

Itse en kuitenkaan näe, että sotahistoriaa ei saisi käsitellä lasten kanssa.
 
Meinaatko tänne linkittämisestä, vai itse tuotteesta? Kyllähän aina löytyy joku, joka ei tykkää; oli asia mikä tahansa.

Itse en kuitenkaan näe, että sotahistoriaa ei saisi käsitellä lasten kanssa.
Lapsia altistetaan militarismille saattaa joku todeta. Ei nyt täällä tietenkään mutta noissa muissa porukoissa.
 
Joo, tietyissä porukoissa varmasti paheksutaan. Voi kieltämättä olla hätkähdyttävä ajatus, että väkivaltaa peleissä, elokuvissa ja televisiossa varmasti riittävästi nähneet lapset tutustutettaisiin asiallisesti esitettyyn sotahistoriaan, eli kerrottaisiin mitä oikeasti on tapahtunut. Vaikka kirja käsittelee sotaa, ei kuvissa ole verta ja suolenpätkiä eikä varmasti mitään sellaista, mitä lapset eivät olisi nähneet jo lukemattomat kerrat ennenkin. Se tietenkin saattaa hätkähdyttää, että kirjassa esitetyt asiat eivät ole fiktiota.
 
Joo, tietyissä porukoissa varmasti paheksutaan. Voi kieltämättä olla hätkähdyttävä ajatus, että väkivaltaa peleissä, elokuvissa ja televisiossa varmasti riittävästi nähneet lapset tutustutettaisiin asiallisesti esitettyyn sotahistoriaan, eli kerrottaisiin mitä oikeasti on tapahtunut. Vaikka kirja käsittelee sotaa, ei kuvissa ole verta ja suolenpätkiä eikä varmasti mitään sellaista, mitä lapset eivät olisi nähneet jo lukemattomat kerrat ennenkin. Se tietenkin saattaa hätkähdyttää, että kirjassa esitetyt asiat eivät ole fiktiota.
Se nationalismi...
 
En oikein tiedä mitä mieltä olla tästä värikirjasta. Sen ainakin tuli heti mieleen että tämä on juuri sitä mitä nyt harrastetaan Venäjällä eli jo pikkulapsille aivopesua että sota on jotain positiivista ja jännää.
 
Ainakaan tässä vaiheessa kun kukaan ei ole nähnyt lopullista tuotetta, ei kannattaisi lähteä tuomitsemaan sitä. Itse olen nähnyt joitakin keskeneräisiä sivuja, eikä ainakaan itselleni tullut missään vaiheessa mieleen mikään lasten aivopesu tai ääri-isänmaallisuus.

Toki jos samaan hengenvetoon tuomitaan koulujen historian opetus, niin ollaan ainakin loogisella linjalla.

Mutta joo, elämme aikoja jolloin maan lipun tai vaakunan käyttämistä, tai sotaveteraaneja kunnioittavan vaatteen käyttämistä saatetaan pitää äärinationalistisena...
 
Viimeksi muokattu:
Talvisota on siitä hyvä aihe värityskirjalle, että sitä väritellessään pärjää pelkällä punaisella värikynällä. ;)

Minä menin ostamaan Imperial War Museumista 3v-tytölle tuliaisiksi tällaisen. Innokkaasti se on tuolla leikkinyt.

PBuxNNrm.jpg


Olin tänään äärinationalistisissa talkoissa, tehtiin seppeleitä sankarihaudoille...

Minäkin olisin ollut, mutta oli perhana jo aiemmin sovittua menoa tuolle päivälle. :(
 
Nyt kirjaa saa muutamasta kivijalkakaupasta Helsingissä ja Turussa, joten sen ehtii hankkimaan jopa pukinkonttiin:

Helsinki :
- Turun sarjakuvakauppa, Porthaninkatu 9 (Kalliossa)

Turku:
- Turun sarjakuvakauppa, Linnankatu 7
- K-supermarket Koivola
 
Back
Top