Kuolinsyy selvinnyt

noska

Ylipäällikkö
Helmikuussa Afganistanissa kuolleen suomalaisen yliluutnantin kuolinsyy selvisi.
Rintakehän puristusvamma suomalaissotilaan kuolinsyynä
30.3.2011 16.01 - STT (Päivitetty 30.3.2011 16.38)
Helmikuussa Afganistanissa kuolleen yliluutnantti Jukka Kansosen kuolinsyy oli rintakehän puristusvammat. Keskusrikospoliisi tiedotti kuolinsyyn tutkinnan valmistumisesta tänään.
Kansonen sai surmansa, kun sotilastarkkailijaryhmän toinen ajoneuvo auto joutui räjähdeiskun kohteeksi. Tämä auto kaatui räjähdyksen voimasta Kansosen päälle, ja hän jäi puristuksiin sen alle. Kansonen kuoli heti.
Keskusrikospoliisin mukaan kuolinsyyn selvittämisen yhteydessä ei ole ilmennyt sellaisia seikkoja, jotka edellyttäisivät jatkotoimia. Lain mukaan kuolinsyy on selvitettävä, kun kuolema sattuu tapaturmaisesti tai yllättäen.
Tosin tuosta herää jälleen kysymys uutisoinnin tasosta, sillä tähän astisten uutisten mukaan hän oli ajoneuvon sisällä. Tuosta taas saa sen kuvan, että oli ulkopuolella, koska ajoneuvo kaatui hänen päälleen. Ulso sinkoutuminen tietenkin olisi yksi vaihtoehto, joka tuon mahdollistaisi, mutta selkeää kuvaa tapahtumista ei median perusteella ole saanut.
 
noska kirjoitti:
Helmikuussa Afganistanissa kuolleen suomalaisen yliluutnantin kuolinsyy selvisi.
Rintakehän puristusvamma suomalaissotilaan kuolinsyynä
30.3.2011 16.01 - STT (Päivitetty 30.3.2011 16.38)
Helmikuussa Afganistanissa kuolleen yliluutnantti Jukka Kansosen kuolinsyy oli rintakehän puristusvammat. Keskusrikospoliisi tiedotti kuolinsyyn tutkinnan valmistumisesta tänään.
Kansonen sai surmansa, kun sotilastarkkailijaryhmän toinen ajoneuvo auto joutui räjähdeiskun kohteeksi. Tämä auto kaatui räjähdyksen voimasta Kansosen päälle, ja hän jäi puristuksiin sen alle. Kansonen kuoli heti.
Keskusrikospoliisin mukaan kuolinsyyn selvittämisen yhteydessä ei ole ilmennyt sellaisia seikkoja, jotka edellyttäisivät jatkotoimia. Lain mukaan kuolinsyy on selvitettävä, kun kuolema sattuu tapaturmaisesti tai yllättäen.
Tosin tuosta herää jälleen kysymys uutisoinnin tasosta, sillä tähän astisten uutisten mukaan hän oli ajoneuvon sisällä. Tuosta taas saa sen kuvan, että oli ulkopuolella, koska ajoneuvo kaatui hänen päälleen. Ulso sinkoutuminen tietenkin olisi yksi vaihtoehto, joka tuon mahdollistaisi, mutta selkeää kuvaa tapahtumista ei median perusteella ole saanut.

Josko tuota tietoa on mediallekaan annettu?
 
Voihan se olla, että ovet ovat avautuneet siinä räjähdyksen voimasta ja heppu on siitä lentänyt ulos ja auto päälle. Jos esim. olette katsoneet niitä kuvia siitä g-mersusta joka meni katon kautta ympäri, kun rengas hajosi jossain maantienopeudessa niin siinäkin kaikki ovet oli auenneet ja matkustajat lenteli ulos autosta.
 
mursu kirjoitti:
Voihan se olla, että ovet ovat avautuneet siinä räjähdyksen voimasta ja heppu on siitä lentänyt ulos ja auto päälle. Jos esim. olette katsoneet niitä kuvia siitä g-mersusta joka meni katon kautta ympäri, kun rengas hajosi jossain maantienopeudessa niin siinäkin kaikki ovet oli auenneet ja matkustajat lenteli ulos autosta.

Siis onhan Paseissakin kuollut sakkia, kun ne on mennyt ympäri. Ainakin hurreilla meni se yksi Pasi ympäri.

Jos tälläisessä asiassa saa etsiä hyviä puolia, niin se on varmaan se, että Pasin suojaus kesti jälleen ja suojasi niitä matkustajia, joita oli oikeasti mahdollista suojella.
 
Pseissahan on useinkin luukusta pihalla oleva kärsinyt sen kaatuessa, mutta eikös toi ollut joku pienempi ajoneuvo rg tai g-wagen. Niissä ei kai kattoikkunoita tai -luukkuja ole? G-wageneista on kyllä ne rättikattoiset mallit joissa toi olis mahdollista mutta Suomella ei niitä ole.
Itse olen ollut kaksi eri kertaa ympäri pyörineessä G-wagenissa mutta kummallakaan kertaa ei ovet auenneet. Kaikki oltiin aina vöissä niin kellekään ei käynyt hullummin. Myöskään muun merkkisissä ei ole näin käyn kertaakaan, mutta tuo räjähdys toki on voinut moisen aiheuttaa. Hyvinkin teodennäköistä on, että paineaalto tunkeutunut sisälle autoon ja ylipaine paiskannut vastapuolen oven auki. Mikäli ei mies ole vöissä, niin auenneen oven puolelta auton pyörähtäessä tippuu aika helposti kyydistä ja tuolla tuskin operatiivisista syistä vöitä käytetään.
 
Back
Top