Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Moose kirjoitti:Mistä voi hakea ja saada tietoa sukulaisten sodan ajan tehtävistä talvi ja jatkosodan aikana esim missä on palvellut missä on taistellut etc etc ?
Onko täällä ketään joka on tehnyt tällaisia tutkimuksia omasta suvustaan ?
Kiitos etukäteen vastauksista
noska kirjoitti:Tuttu tyttölapsi on nuorena sijoitettu kasvattiperheeseen. Nyt hän haluaisi alkaa selvittää biologisia juuriaan. Hän tietää biologisten vanhempiensa nimet ja syntymäajat ja syntymäpaikkakunnat, muttei juuri muuta. Itse en ole sukututkimuksen saloihin perehtynyt ja neuvoin kirkkoherranvirastoon tai väestörekisteriin. Onko kuitenkin joku muu parempi paikka aloittaa selvitystyö ja saako hän noista paikoista juuri mitään tietoa?
Museo kirjoitti:noska kirjoitti:Tuttu tyttölapsi on nuorena sijoitettu kasvattiperheeseen. Nyt hän haluaisi alkaa selvittää biologisia juuriaan. Hän tietää biologisten vanhempiensa nimet ja syntymäajat ja syntymäpaikkakunnat, muttei juuri muuta. Itse en ole sukututkimuksen saloihin perehtynyt ja neuvoin kirkkoherranvirastoon tai väestörekisteriin. Onko kuitenkin joku muu parempi paikka aloittaa selvitystyö ja saako hän noista paikoista juuri mitään tietoa?
Onhan sitä Sukututkimusseura jota kautta voi lähteä liikkeelle. Itse saattaisin vastaavassa tapauksessa jopa ottaa johonkin ammattisukututkijaan tai sukututkimusyhdistykseen yhteyttä ja pyydellä neuvoja tai tarjouspyyntöä. Riippuu vähän kuinka paljon tuttavaltasi löytyy aikaa ja kiinnostusta tonkia arkistoja omatoimisesti.
noska kirjoitti:Tämä nyt ei liity varsinaisesti maanpuolustukseen mutta kun luulen jonkun täällä osaavan vastata niin kysyn foorumin viisailta.
Tuttu tyttölapsi on nuorena sijoitettu kasvattiperheeseen. Nyt hän haluaisi alkaa selvittää biologisia juuriaan. Hän tietää biologisten vanhempiensa nimet ja syntymäajat ja syntymäpaikkakunnat, muttei juuri muuta. Itse en ole sukututkimuksen saloihin perehtynyt ja neuvoin kirkkoherranvirastoon tai väestörekisteriin. Onko kuitenkin joku muu parempi paikka aloittaa selvitystyö ja saako hän noista paikoista juuri mitään tietoa?
Ps. Niin sen verran on tietoa että ainakin isoäiti olisi Karjalan evakoita
noska kirjoitti:Tuttu tyttölapsi on nuorena sijoitettu kasvattiperheeseen. Nyt hän haluaisi alkaa selvittää biologisia juuriaan. Hän tietää biologisten vanhempiensa nimet ja syntymäajat ja syntymäpaikkakunnat, muttei juuri muuta.