Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
JSP kirjoitti:Paperiside, leveys 10 cm……............2 rullaa
Tämä on käsittääkseni sitä paperista sidettä mistä käytetään nimitystä kreppipaperi. PV:n harjoituksissa nähnyt käytettävän koska sitä löytyy varastoista tonnikaupalla ja on halpaa. Sidoshommissa toi on ihan surkeaa mutta toimii harjoituksissa koska on edullista ja simuloi sideharsorullaa. Ei kannata hommata omaan laukkuun missään nimessä.Lääkm. kirjoitti:Millainen on tämä paperiside, mihin käytetään ja mistä voisi hankkia?JSP kirjoitti:Paperiside, leveys 10 cm……............2 rullaa
Näitä olen kantanut mukana pitkään. En vaan ole koskaan vaivautunut opettelemaan mitä eroa eri pihdeillä (suonipihdit, -puristimet, Pean pihdit, Pean clampit, Crile-pihdit, Mosquito-pihdit, Peers-pihdit, Kocher-puristimet, tyygipihdit, er pituudet, hammastukset ja hammastamattomat, taivutetut tai suorat, mennyt varmaan osin sekaisin mulla tyyppinimet ja valmistajatkin) ja mitä eroa niiden käyttötarkoituksilla on. Olen ajatellut että oma ammattitaitoni ei riittäisi kuitenkaan hyödyntämään sitä tietoa, Niin ja kannan tälläisiä muuten (erillistä paria, selvästi merkityt) myös muuhun käyttöön koska ne ovat erittäin kätevät esimerkiksi solmujen tekemiseen. Opin sen alunperin eräältä perhokalastavalta lääkäriltä ja kun olen niitä kantanut munanai on käyttöä löytynyt jatkuvasti lisää erilaisissa asioissa.JSP kirjoitti:* Suonipihdit
Nämä taisi kuitenkin olla ne intubointiin ja katetrointiin suunnitellut?* Magillin pihdit
Tämä olisi mielenkiintoista opetella, vaikka todennäköisyys tälläisen käyttämiselle on omalla kohdalla häviävän pieni. Korvaa käsittääkseni intraosseaalineulan?* EZ-IO intraosseaalipora
baikal kirjoitti:On täytynyt lääkintäväen koulutuksessakin tapahtua jotain pariinkymmeneen vuoteen. Minun inttiaikaan lääkintämiehen kassissa taisi olla aspiriinia ja laastaria ja ensiside plus kuumemittari ainiin ja hiilitabletteja.
baikal kirjoitti:On täytynyt lääkintäväen koulutuksessakin tapahtua jotain pariinkymmeneen vuoteen. Minun inttiaikaan lääkintämiehen kassissa taisi olla aspiriinia ja laastaria ja ensiside plus kuumemittari ainiin ja hiilitabletteja.
Hieno juttu kaikkiaan. Miten paljon on kv-toiminnan "ansiota" tämä kehitys?