(Laatu?)ruokatopiikki

Protheon_93

Respected Leader
BAN
Eli kun meillähän on jo nyt juomille topiikkia, niin aloitetaanpa ruoalle oma nyt. Eli mitäs teidän ruokaluukusta on mennyt alas viime aikoina muuta kuin joulukinkkua?

Täällä päättyi tänään jouluruokailut ja nautittiin jalapenopizza pepperonilla ja habanero - ja naga chilikastikeyhdistelmällä. Nyt on suu sopivan lämpöisenä.
 
Spade, ehkä voi oppia uutta. Ei ne kaikki makuhermoja hivelevät ruoat "alakartesta" löydy. Sitten kun rakennuksen seinässä lukee " Miseliini" niin voi odottaa jalostajan rokkaa parempaa, mutta saatko, niin se jää nähtäväksi, aina et saa ????.

Vaikka varaa olis kuinka, niin ei tässä hanhenmaksapalleroita ja Bollingeria aamupalaksi tee mieli. Kyllä pitää löytyä muuta pöytään.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä lihaan tulee niin itse nautin enemmän halvasta kasslerista kuin naudan sisäfileestä. Sian sisäfilettä suorastaan karsastan, liian kuivaa.
 
Voihan hanhenmaksapallerot. Täytyy taas tehdä pallerokokeiluja kun saa taas hanhen hengiltä.

Kyllä se saattaa olla sillain että meet syömään isollarahalla valkosenpöytäliinan paikkaan ja saat syödäksesi apetitin pakasteita ja törppökastiketta. Mä kyllä tykkään naudasta. Se homma vaan nyt sakkas, mulla jo kyytönfileet vilkkui silmissä kun sonnivasikkaa ootin. Hilkkaa ei syödä (a. Koska niitä on niin hiton vähän ja b. Meillä ei taida kukaan haluta syödä hilkkaa). Popsitaan sitten pupua ja siivekkäitä enempi.

Mä ottaisin mieluusti bollingeria aamupalalla sen normaalin kahvikupollisen kylkeen. Mä oikeestaan inhoan syödä aamusin, jonkun croisantin pystyy vielä mutta ajatus englantilaisesta saa närästämään. Mä kyllä näille laitan vkonloppuisin joskus pekonit, munat, pavut, nakit, sämpylät ja mitä höysteitä siinä ny on, ite vaan en kykene.
 
Kuivakakku:

200g voita, 2dl kermaa, 4dl sokeria ....

Hetkinen seis!
Onko mitään mieltä tehdä kuivakakkua näin ensiluokkaisista aineista? Lopputulos on huonompi kuin lähtöaineet.

Vaihdetaan suunnitelmaa. Kerma ja sokeri syödään marjojen kanssa. Voi leivän päällä tai voisilmänä puurossa.
 
Kyllä noista voi tehdä kuivakakkua mikäli sen kakun valmistuttuaan kostuttaa rommilla tai konjakilla.
 
Back
Top