Lahjatoivelista

noska

Ylipäällikkö
Jos joulupukki olisi oikeasti oleamssa ja saisitte toivoa minkä tahansa yhden henkilökohtaisen maanpuolustusvarusteen tai jos joku vähemmän satuolento suostui senllaisen teille kustantamaan, niin mikä se olisi?
 
Joulupukki on ...Korvatunturisa

Jos saa valitta niin ottasin lahjaksi RK-95TP...millä on pimeälaitte ja infrapunainen laite ja äänivammentaja :) ja kranaati se joka laitetaan piipuun.
 
Moni palstan kirjoittaja varmasti jakaa Hejsanin toiveen saada ase, jonka piippuun on laitettu kranaatti.

Itselleni kelpaisi hiukan paremman erottelun jäähdyttämättömällä mikrobolometrilla varustettu tähystin & tähtäin.
 
Jaa pitänee tosiaan tarkentaa, että itse pitää siihen lahjatoiveeseen homata luvat, ettei seuraava toivo Leo2:ta
 
Minä sain "joululahjan" jo etukäteen, aiemmin tänään nuorin poikamme laittoi päähänsä yo-lakin.
 
Ja aiheen otsikkoon liittyen olisin tyytyväinen yhteen uudenkarheaan ja sopivaan m/91-maastopukuun. Säilöisin sen muistona entisistä ajoista.
Eli jonkinlainen museointi kuten minunkin kohdallani :a-cool:
 
Onnittelut vehamalan talouteen.

SIinä vaiheessa kun VPU/Boreus-myymälöissä oli loppuunmyynti olisi ysiykkösiä saanut edullisesti. Moni tuttu mietti liian kauan ja jäi nuolemaan näppejään. Muuten on nämä suomalaisten käyttämät maastopuvut ihmevaatteita, kun pysyvät hinnoissaan. Kuuskakkosestakin pyydetään paikoin vieläkin hirmuhintoja, vaikka niitä on jos saanut lähes normaaliin ylijäämätuotehintaan pidemmän aikaa SA-kaupasta, kun varastoja on tyhjennetty. Paljonkohan ysiykköstä on varastoissa käyttämättömänä. SItähän ei koskaan tehty samoja määriä varastoon suurta reserviä varten kuin kuuskakkosta. Eli kierrätetäänköhän ysiykköset kaikki loppuun koulutuskäytössä vai tuleeko joskus (30 vuoden päästä) SA-kauppojen hyllyille eriä pakasta vedettyjä kurkkusalaatteja.
 
commando kirjoitti:
Marsalkan sauva. :D

Pitääkö olla jonkun tietyn marsalkan vai kelpaako kenen vaan?
 
Taas paraati katsottuna lahjatoiveeni on:

Antakaa haltuuni Suomen kenraalikunta.
Sallikaa minun pitää heille sulkeiskoulutusta. Takaan, että jatkossa löytyy se kadotettu ryhti/tahti/ojennus. Viikkokin riittää.


Voi kiltti joulugubbe, tätä mää toivon.
 
Eihän tuo mikään salaisuus ole, että monen suomalaiskenraalin asennonteko tai tervehtiminen on samalla tasolla, usein huonommallakin, kuin ensimmäistä päivää palveluksessa olevan alokkaan. Ehkä gonapappaa ei nappaa?
 
Tvälups kirjoitti:
Taas paraati katsottuna lahjatoiveeni on:

Antakaa haltuuni Suomen kenraalikunta.
Sallikaa minun pitää heille sulkeiskoulutusta. Takaan, että jatkossa löytyy se kadotettu ryhti/tahti/ojennus. Viikkokin riittää.


Voi kiltti joulugubbe, tätä mää toivon.

Minulle kävi päälimmäisenä paraatissa silmään nuiden jalkamiesten onneton tahtimarssi :a-angry:. Taisi juurikin ainuat joukot, jotka tahdissa pysyivät olla maakuntajoukkojen yksikkö.
 
Noska

Ruotsista voi ostaa M62 maastohousut + takki = 399 kr
 
Hejsan kirjoitti:
Noska

Ruotsista voi ostaa M62 maastohousut + takki = 399 kr

Saa niitä SUomestakin parilla kympillä, mutta snoinkin, että PAIKOIN pyydetään hirmu hintoja.
 
Itsellä kävi M91-puvun kanssa kesällä aika tuuri, kävin paikallisella itsemyynti kirpputorilla ja sieltä löyty Varpuke Oy:n valmistama puku 2,50€ :D Takki oli käyttämätön ja sopivan kokoinen (L), housut vähänkäytetyt mutta hitusen liian pienet omaan makuun. Täytyy metästää XL-koon housut vielä jostain. Joulupukki voisi tuoda kunnolliset eräsukset tai lumikengät niin pääsisi katselemaan talvista luontoa. Hyvää Joulua kaikille!
 
veffeade kirjoitti:
Tvälups kirjoitti:
Taas paraati katsottuna lahjatoiveeni on:

Antakaa haltuuni Suomen kenraalikunta.
Sallikaa minun pitää heille sulkeiskoulutusta. Takaan, että jatkossa löytyy se kadotettu ryhti/tahti/ojennus. Viikkokin riittää.

Voi kiltti joulugubbe, tätä mää toivon.

Minulle kävi päälimmäisenä paraatissa silmään nuiden jalkamiesten onneton tahtimarssi :a-angry:. Taisi juurikin ainuat joukot, jotka tahdissa pysyivät olla maakuntajoukkojen yksikkö.

Sellainen joukko kuin johtaja -sanonta pitää paikkansa vallan hyvin.
 
Tvälups kirjoitti:
Taas paraati katsottuna lahjatoiveeni on:

Antakaa haltuuni Suomen kenraalikunta.
Sallikaa minun pitää heille sulkeiskoulutusta. Takaan, että jatkossa löytyy se kadotettu ryhti/tahti/ojennus. Viikkokin riittää.


Voi kiltti joulugubbe, tätä mää toivon.

Ottaisitko luisen otteen heidän pitkistä niskavilloistaan?:angel:
 
Back
Top