Liikemiehen murha (?) Ugandassa

Tarina alkaa saada jo tragikoomisia piirteitä...

ZntIbJ0.png
 
Tuli tässä uutisia lukiessa vastaan vuosittainen summa joka menee entisten kansanedustaien sopeutuseläkkeeseen:



Suomeksi: viime vuonna maksettiin sopeutumiseläkettä 1,3 miljardin euron edestä.

Jumaliste, sehän on koko sisäasiainministeriön hallinnonalan (ml. raja, poliisi) vuosibudjetin verran!
 
Tuota tuota. Jos eläkkeensaajia on lehtijutuissa mainittu 146 ja jokainen saa maksimin niin summaksi tulee alle 10 miljoonaa vuodessa. Ei sentään miljardia ja yli. Miljardilla maksaisi eläkettä yli 20000 ex-edustajalle. Liekö niin montaa ollut koko itsenäisyyden aikana?

Itse olen sitä mieltä että sopeutumisrahaa ( puolet edustajan palkasta ) voisi maksaa uran pituudesta riippuen 1-3 kuukautta ja sen jälkeen olisi suuntana kortisto. Kyllä sen ansiosidonnaisen pystyy kansanedustajan palkastakin määrittelemään. 6500 €/kk antaa päivärahana reilun satasen päivässä. Aktiivisuuden tasosta riippuen toki. Entinen kansanedustaja olisi kiitollinen työllistettävä koska hänelle voisi heti tarjota mitä tahansa työtä. Ja jos ei vaikka osa-aikainen yleisten vessojen siivous kiinnosta niin sitten tulee tietysti karenssia. Ihan niin kuin ihmisillekin.
 
Maininta 1,3 miljardista on jo poistettu Svenska Ylen jutusta. Oikea summa on kai 1,3 miljoonaa - kesäkuussa 105912 euroa, 12 x 105912 = 1270944.

"Sopeutumiseläkettä tai -rahaa nosti kesäkuussa 36 entistä kansanedustajaa, käy ilmi Kevan tuoreesta listasta. Sopeutumiseläkettä tai -rahaa maksettiin keskimäärin 2942 euroa henkilöä kohden, eli etuuksia on maksettu kaikkiaan 105 912 euroa. Etuuden suuruus vaihtelee eläkkeensaajan eduskuntauran pituuden, ministeriyden ja vuositulojen mukaan."

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201707082200249004_pi.shtml
 
En tiedä mistä muistin mustista syövereistä vetäisin tuon luvun 146kpl.

Uuden Suomen mukaan luku on tosiaan 1,3 miljoonan euron tasolla vuodessa. Enemmän moraalinen kuin taloudellinen kysymys.
 
Öööö. Siis konsultitko hoitavat sitten vientimyynnin jalkatyön?

Asekaupassa varmaankin niin. Aina voidaan heittää konsultti leijonille ja todeta valtiojohtoa myöten, ettei ollut meidän mies.

Varmasti toimii toiseenkin suuntaan eli provikat on jotain muuta kuin toyota corollaa kauppaavilla.

Edit: Esim. Tapparan omistajan eli tamperelais-lontoolaisen miljardöörin Poju Zabludowiczin miljardiomaisuus on peräisin isänsä Shlomon toiminnasta Tampellan myyntikonsulttina Israeliin ja ties minne muuallekin. Virallisesti Tampella saati Suomi ei ole tuollaisessa bisneksessä ollut lainkaan mukana, vaan käryn käydessä "joku-perhanan-zabludowicz" on sooloillut omissa nimissään.
 
Viimeksi muokattu:
Minua masentaa, kun seuraan näitä lobbaripoliitikkoja.

Kun Lindén ministerinä myönsi valtionapua golfkentälle, jossa hän itse perheineen oli osakkaana, olin iloinen hänen erostaan. Mutta sitten hän nousi ministeriksi muutaman vuoden kuluttua uudelleen eri hallitukseen. Kaikki unohtui. Tämä on aina tällaista, ihan koko ajan.

Ja sitten jossain Transparencyn listalla Suomi on muka korruptoimaton maa. Ei tämä ole. Täällä on ihan hirvittävä systeemi, ovelampi kuin missään muualla. Itse asiassa Suomessa ei ole tavallista korruptiota, koska sitä ei täällä tarvita mihinkään.

Odottakaahan kun se sote on oikein päällä. Siellä kuulkaa Männistöt ja laurarädyt ja muut kumppanit viilaavat himokkaita korruptoitumattomia kynsiään jo.
 
Minua masentaa, kun seuraan näitä lobbaripoliitikkoja.

Kun Lindén ministerinä myönsi valtionapua golfkentälle, jossa hän itse perheineen oli osakkaana, olin iloinen hänen erostaan. Mutta sitten hän nousi ministeriksi muutaman vuoden kuluttua uudelleen eri hallitukseen. Kaikki unohtui. Tämä on aina tällaista, ihan koko ajan.

Ja sitten jossain Transparencyn listalla Suomi on muka korruptoimaton maa. Ei tämä ole. Täällä on ihan hirvittävä systeemi, ovelampi kuin missään muualla. Itse asiassa Suomessa ei ole tavallista korruptiota, koska sitä ei täällä tarvita mihinkään.

Odottakaahan kun se sote on oikein päällä. Siellä kuulkaa Männistöt ja laurarädyt ja muut kumppanit viilaavat himokkaita korruptoitumattomia kynsiään jo.

2 kokoomuslaista sai vapautuksen eduskunnasta – ”pyöröovi terveysyrityksiin” herättää jo puheita korruptiosta
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/24...nnasta-pyoroovi-terveysyrityksiin-herattaa-jo
 
Everything a lie. Everything you hear, everything you see. So much to spew out. They just keep coming, one after another. You're in a box. A moving box. They want you dead, or in their lie... There's only one thing a man can do - find something that's his, and make an island for himself
Sgt. Edward Welsh/Thin red line
 
Back
Top